  • 1. Data: 2010-07-31 21:38:07
    Temat: Wskazanie konkretnego producenta a Art 286 p. 1 KK
    Od: ggolebio <g...@g...com>

    Witam,

    Mam taką sytuację, że złożyłem do do spółdzielni pismo w sprawie
    wymiany grzejników w lokalu spółdzielczym-własnościowym. Dostałem
    zgodę pod kilkoma warunkami, np. że moc grzejników ma być taka to a
    taka, że musi być przegląd techniczny po oddaniu itp. Te założenia
    rozumiem, ale jednym z punktów jest, że grzejniki będą jednego z 2ch
    podanych producentów?

    Czy spółdzielnia ma prawo wskazywać mi konkretnych producentów?
    Rozumiem, że grzejniki muszą mieć podaną moc, atesty, odbiór
    techniczny - ale producent wydaje mi się nie na miejscu. Z mojego
    punktu widzenia podchodzi to pod artykuł 286 paragraf pierwszy kodeksu
    karnego - czyli nakłanianie do niekorzystnego rozporządzania mieniem.
    Czy mogę wymienić te grzejniki na nowe dowolnego producenta, a
    spełniające resztę wymogów i zarządać od spółdzielnii odbioru
    technicznego?

    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2010-07-31 21:42:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    ggolebio pisze:

    > karnego - czyli nakłanianie do niekorzystnego rozporządzania mieniem.

    Nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem nie jest karalne.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-31 21:50:35
    Od: ggolebio <g...@g...com>

    On 31 Lip, 23:42, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Nakłanianie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem nie jest karalne.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Nie zamierzam się sądzić, istotą jest moje pytanie :

    Czy mogę wymienić te grzejniki na nowe dowolnego producenta, a
    spełniające resztę wymogów i zażądać od spółdzielni odbioru
    technicznego?

  • 4. Data: 2010-07-31 21:55:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ggolebio" <g...@g...com> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    To raczej czyn nieuczciwej konkurencji. Odpis takiego pisma Wysłałbym do
    któregokowliek z wykluczonych producentów.

  • 5. Data: 2010-07-31 22:01:49
    Od: ggolebio <g...@g...com>

    On 31 Lip, 23:55, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > To raczej czyn nieuczciwej konkurencji. Odpis takiego pisma Wysłałbym do
    > któregokowliek z wykluczonych producentów.

    Ciekawa opcja - zważywszy że nie uważam takiego postępowania za
    uczciwe?

    Chociaż bardziej interesuje mnie żądanie odbiory tech. gdy zamontuje
    grzejniki innego producenta. Mnie się wydaje, że będą musieli odebrać
    jeśli atesty i reszta norm technicznych spełniona.

  • 6. Data: 2010-08-01 08:25:45
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

[...]

    ===
    Może na początek zapytaj ich dlaczego dokonali takiego wskazania.
    Może jest w tym jakiś sens, którego na pierwszy rzut oka nie widać.
    Np. jakieś uwarunkowania związane z podzielnikami?