  • 1. Data: 2010-07-30 15:52:39
    Temat: Gwarancja czy niezgodność - co lepiej?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Zakupiłem u operatora telefon komórkowy wraz z aktywacją, niestety okazał
    się on totalnym bublem. Z powodu licznych wad zamierzam go reklamować -
    powstaje pytanie - czy lepiej skorzystać z gwarancji producenta, czy z
    niezgodności towaru z umową? Głównie obawiam się tego, że niektórych
    przypadłości po prostu nie uda się usunąć w serwisie, lub serwis się ich
    nie dopatrzy - i co wtedy? Po ilu naprawach przysługuje mi nowy aparat, ew.
    czy w razie nieusunięcia przez serwis usterek istnieje jakakolwiek prawna
    możliwość częściowego odstąpienia od umowy z operatorem, tzn. wymiana
    telefonu na inny model?

    --
    best regards,
    scream

  • 2. Data: 2010-07-30 15:56:08
    Temat: Re: Gwarancja czy niezgodność - co lepiej?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:
> [...]
    > czy w razie nieusunięcia przez serwis usterek istnieje jakakolwiek prawna
    > możliwość częściowego odstąpienia od umowy z operatorem, tzn. wymiana

    Panuje przesąd, że niezgodność jest lepszą formą reklamacji dla
    klienta, zwłaszcza że sprzedawca może się na niej "wyłożyć", np. nie
    odpowiadając w ciągu 14 dni. Ponadto w ramach niezgodności możesz po
    prostu żądać wymiany telefonu, podczas gdy w przypadku gwarancji w grę
    będzie wchodziła prawdopodobnie tylko naprawa.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-07-30 17:37:52
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > ciągu 14 dni. Ponadto w ramach niezgodności możesz po prostu żądać wymiany
    > telefonu, podczas gdy w przypadku gwarancji w grę będzie wchodziła

    Załóżmy, że sprzedawca stwierdza, że nie ma możliwosci naprawy telefonu i nie ma
    jak w przewidywalnej przyszłosci sprowadzić nowego (tego samego modelu). Co
    wówczas? Wydaje się, że jedyne wyjście to rozwiązanie umowy sprzedaży. Klient
    odzyskuje wpłaconą złotówkę :) i pozstaje bez telefonu, ale z aktywacją przez
    jeszcze wiele miesięcy. Można to jakoś inaczej załatwić?

  • 4. Data: 2010-07-30 18:06:18
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

> [...]
    > sprzedaży. Klient odzyskuje wpłaconą złotówkę :) i pozstaje bez
    > telefonu, ale z aktywacją przez jeszcze wiele miesięcy. Można to jakoś

    W ramach niezgodności można też żądać naprawy.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2010-07-30 18:47:17
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Jul 2010 17:56:08 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Panuje przesąd, że niezgodność jest lepszą formą reklamacji dla
    > klienta, zwłaszcza że sprzedawca może się na niej "wyłożyć", np. nie
    > odpowiadając w ciągu 14 dni.

    14 czy 30? 14 roboczych czy kalendarzowych?
    Dzięki.

    --
    best regards,
    scream

  • 6. Data: 2010-07-30 19:09:22
    Od: <s...@a...pl>

    > W ramach niezgodności można też żądać naprawy.

    Wiem. Ale co wtedy, gdy:
    1. Taka naprawa nie jest możliwa (nie są np. dostępne jakieś części).
    2. Jej koszty są za duże dla sprzedawcy (wartość rynkowa telefonu 300zł /
    naprawa 500zł/ sprzedany za 1,22zł).

  • 7. Data: 2010-07-30 19:40:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    scream pisze:

    > 14 czy 30? 14 roboczych czy kalendarzowych?
    > Dzięki.

    14 kalendarzowych.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-07-30 19:42:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    s...@a...pl pisze:

    > Wiem. Ale co wtedy, gdy:
    > 1. Taka naprawa nie jest możliwa (nie są np. dostępne jakieś części).

    Jeśli naprawa lub wymiana nie jest możliwa, wówczas pozostaje zwrot
    ceny. Faktycznie przy telefonach za złotówkę powstaje pewien problem,
    ale dotyczy on zarówno niezgodności, jak i gwarancji.

    > 2. Jej koszty są za duże dla sprzedawcy (wartość rynkowa telefonu 300zł
    > / naprawa 500zł/ sprzedany za 1,22zł).

    Skoro jest coś takiego jak wartość rynkowa telefonu, to znaczy że
    jest on w sprzedaży, czyli zamiast naprawić, sprzedawca może (taniej)
    wymienić :)

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2010-07-31 07:52:16
    Od: wombi <w...@o...eu>

    W dniu 2010-07-30 20:47, scream pisze:

    > 14 czy 30? 14 roboczych czy kalendarzowych?
    > Dzięki.

    A które to są robocze? Np. dla Pana Józefa, pracownika huty, dni robocze
    to sobota - środa.