  • 11. Data: 2002-08-31 12:35:14
    Temat: Re: Wq...jace progi zwalniajce
    Od: "Matrix" <k...@w...pl>

    news:akq9ka$a99$1@topaz.icpnet.pl...

    > A jakie są "drugie skutki"? Bo u mnie na osiedlu gówniarzeria maluchami
    jezdzi jakby wolniej a mnie nie przeszkadzają.

    Dokładnie:-)
    Rozumiem reakcję Arka i innych,myślę,że bez progów nie tną na osiedlu po
    80km/h ,ale niestety są kretyni,którzy to robią,więc progi wydają się jakims
    tam rozwiązaniem ,może nie najlepszym..:-)

    Amkara - Tarnobrzeg

    a...@w...pl
    http://amkara.wiltom.pl

    "Kto prawdę mówi , ten niepokój wszczyna"

  • 12. Data: 2002-08-31 16:06:42
    Od: "JarekT" <t...@p...onet.pl>

    Witam
    Progi są wg mnie po prostu mniejszym złem. Lepiej przejeżdżać czasem powoli
    przez ich szereg, niż słuchać często (także w nocy) wycia silników i pisku opon
    aut prowadzonych przez debili wyposażonych w pseudomózgi, w dodatku ogłuszone
    przez omłot generowany w przez 300-watowe wzmacniacze.
    Poza tym, oczywiście: bezpieczeństwo, bezpieczeństwo, bezpieczeństwo...
    IMHO - zlikwidujcie to bydło, a będę za zlikwidowaniem progów.

    Pozdrawiam
    JarekT

  • 13. Data: 2002-08-31 20:19:31
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Mozesz to rozwinac.
    > Slyszalem o takiej samej akcji z Niemczech.

    Radze sie zbytnio nie ludzic - niestety jestesmy krajem peryferyjnym i do
    nas trendy wydaja sie docierac z wieloletnim opóznieniem.

    Pix

  • 14. Data: 2002-08-31 20:47:22
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Na wniosek mieszkancow. Wystarczy kilka podpisow i cale osiedle
    > cierpi. Zazwyczaj 3,4 rodzinki bez samochodu moga sterroryzowac
    > reszte. Nie musi byc nigdy zadnego potracenia czy stluczki, po
    > prostu napisza, iz dzieci chodza tedy do szkoly i jest podstawa.

    Hmm... domyslam sie, ze w druga strone to nie dziala ?

    > (..)
    > Tak swoja droga to w Polsce powinni progi zakazac.
    > Polscy urzednicy to istni szalency. To samo ustawodawcy.

    To dziala chyba tak - daj glupcowi troszke wadzy, to zaraz bedzie chcial sie
    koniecznie jakos wykazac.

    > Wez kwestie alkoholu. W Francji, Portugalii mozesz kulturalnie
    > wypic 2 lampki wina i jechac do domu. Do 0.8 promila jestes czysty.
    > W Polsce powyzej 0.2 masz koniec jazdy, powyzej 0.5 jestes
    > powaznym przestepca.

    Ale za to policja moze sie chwalic ile to zatrzymala "pijanych" kierowców, a
    media maja co podawac w Wiadomosciach :-)

    > Podobnie z nowymi superszczelnymi oknami. Ludzie montuja to
    > w kamienicach i cale rodziny koncza zaczadzone po pierwszym
    > rozpaleniu w piecu na noc, jesienia.
    > Tak samo jest z progami. Zero myslenia.

    Myslenie nie jest zbyt rozpowszechniona cecha, przeciez u nas zawsze sie z
    czyms przegina. Nie wiem czy to jakies kompleksy, czy co.
    Ostatnio widze, ze pojawila sie jakas moda na stawianie ograniczen predkosci
    do 40 i to czesto na pieknych pustych odcinkach - komus chyba zupelnie juz
    odbija.
    Pewnie co poniektórzy awangardzisci beda wkrótce dawac 30 :-(

    > No bo kolki rozporowe sa pod asfaltem i ciezko to wyrwac.
    > Gdyby byly chociaz metalowe... Ale to guma z recyklingu,
    > po co komu?

    Mogliby tak bezinteresownie, dla samej radosci :-)

    Pix

  • 15. Data: 2002-08-31 21:31:46
    Od: "Janusz" <t...@...nie>

    Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Mozesz to rozwinac.
    > Slyszalem o takiej samej akcji z Niemczech.

    W Niemczech akcja usuwania progów zwalniajacych prowadzona byla po protestach
    wlascicieli (i dealerów) samochodów sportowych. Otóz wozy te sa bardzo nisko
    zawieszone, nawet bez interwencji firm tuningowych. Okazywalo sie, ze auto
    posiadajace homologacje, dopuszczone do ruchu, nie moze przejechac przez taki
    "garb", na którym sie zawiesza. Likwidowane garby zastepowane sa wysepkami
    spowalniajacymi, które zmuszaja kierujacego do zdjecia nogi z gazu w celu
    bezpiecznego wyminiecia dwóch wysepek ustawionych w "S". Skutek ten sam, a nisko
    zawieszonym samochodom juz nie przeszkadza.
    W Warszawie (Wawer), niedaleko redakcji "Motoru" tez zbudowano takie wysepki.
    Pozdrawiam.

  • 16. Data: 2002-08-31 22:15:40
    Od: "Marcys" <m...@N...pl>

    Trzeba tez zauwazyc, ze ktos te progi produkuje
    i zarabia na tym, np. szwagier wójta.

  • 17. Data: 2002-08-31 22:17:03
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 31 Aug 2002 22:47:22 +0200, "pix" <p...@w...pl> wrote:

    >Uzytkownik "Klasyk" <k...@f...onet.pl> napisal w wiadomosci

    >Hmm... domyslam sie, ze w druga strone to nie dziala ?

    Niestety. Ostatnio uslyszalem, ze wiekszosc nie decyduje.

  • 18. Data: 2002-08-31 23:18:28
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    On Sat, 31 Aug 2002 23:31:46 +0200, "Janusz" <t...@...nie> wrote:

> [...]
    zawieszonym samochodom juz nie przeszkadza.
    >W Warszawie (Wawer), niedaleko redakcji "Motoru" tez zbudowano takie wysepki.

    Dzieki, na taki konkret czekalem.
    Pewnie dotyczy to calej UE.
    Musze jeszcze ustalic zrodlo.
    Czytales to w polskiej gazecie - pamietasz
    kiedy, tytul?
    Czy moze w niemieckiej. Jesli tak to pamietasz
    gdzie, mozna znalezc cos na ten temat w inecie.
    Moj niemiecki jest szczatkowy ale moglbym isc
    do tlumacza. Moglbys mi znalezc jakies linki do
    tekstow po niemiecku z opisem tej sprawy?

  • 19. Data: 2002-09-01 07:17:35
    Temat: Popieram montaz progów spowalniających !!!
    Od: y...@p...onet.pl

    1) jak ktoś ma sportowe auto, niech je sprzeda
    2) bezpieczeństwo dzieci ponad wszystko
    3) zadecyduje i tak większość
    4) zmotoryzowani jeżdżą tam, gdzie powinni wolno jak szatani
    5) lepszy próg niż policja
    6) miasta dla pieszych !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 20. Data: 2002-09-01 07:30:46
    Od: "Ingle" <i...@p...onet.pl>

    > Dzieki, na taki konkret czekalem.
    > Pewnie dotyczy to calej UE.

    Z moich obserwacji np. w najmniejszym miasteczku w Austrii sa przy wjezdzie
    i wyjezdzie takie wysepki... Skuteczne i eleganckie, a nie to co te progi -
    zbuduja na wysokosc taka,zetylko ciezarowka przejedzie,a potem scinaja...
    paranoja.
    Ale gdzie nam jeszcze do unii :(