  • 1. Data: 2002-08-30 18:24:38
    Temat: Sąd a ZUS - alimenty
    Od: b...@p...onet.pl

    Czy ZUS ma prawo zawiesić alimenty, które przyznał sąd?

    Piszę, ponieważ przyszło do mnie pismo, w którym trzeba było wykazać swoje dochody,
    nieruchomości, itp. Po odesłaniu pisma ZUS wyliczył, że przeciętny dochód na 1 osobę
    wynosi u mnie 685zł. Natomiast, aby orzymywać alimenty dochody muszą być niższe od
    612zł. Jest taki przepis, że jeżeli kwota przekroczenia x liczba osób w rodzinie
    jest niższa od kwoty alimentów, to alimenty będą dalej. U mnie jest to 146zł.
    Alimenty wynoszą 130zł. Dlatego zostały mi one zawieszone. Alimenty otrzymuje z
    Banku Alimentacyjnego, z powodu niemożności ściągnięcia ich od ojca. Wg mnie przepis
    ten jest jakąś paranoją. Gdybym miał większe alimenty to otrzymywał by je dalej. A,
    że mam małe, to nie będę miał ich wcale. Proszę o odpowiedź na moje pytanie oraz o
    porady, co mogę w tej sytuacji zrobić?

    Bartek

  • 2. Data: 2002-09-06 19:18:35
    Temat: Prosze o odp. na moje pytanie
    Od: b...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-09-08 11:31:15
    Temat: Re: Prosze o odp. na moje pytanie
    Od: "pitterek" <p...@g...pl>

    Nie pozostaje ci nic innego jak złożyć wniosek o podwyższenie alimentów... to tylko
    kilka groszy.
    Nie wierzę, że nic nie wymyślisz, aby je podnieść.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2002-09-12 20:04:50
    Od: b...@p...onet.pl

    > Nie pozostaje ci nic innego jak złożyć wniosek o podwyższenie alimentów... to tylko
    kilka groszy.
    > Nie wierzę, że nic nie wymyślisz, aby je podnieść.

    Jest tylko jeden problem: ojciec miał poważny wypadek i czeka już wniosek o
    ubezwłasnowolnienie. Kiedy to się zakończy? Czy można to jakoś przyspieszyć?