    From: MiReK <m...@D...poczta.fm>
    Subject: Re: Wolne od wad prawnych ? - dlugie
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 21 May 2004 06:02:12 GMT

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "MiReK" <m...@D...poczta.fm> napisał w wiadomości
    >
    > Urząd nie ma racji. Rzeczy nabyte od komornika są wolne od zastawów.
    > Zaświadczenie od komornika powinno wystarczyć. A jak nie, to niech wydadzą
    > decyzję administracyjną odmawiającą rejestracji i żalić się na nią. Bronią
    > urzędu jest to, że oni nie przyjmują od ciebie tego wniosku i teoretycznie
    > nie maja problemu. Złóż im wniosek i nie odmówią formalnie rejestracji.

    Wniosek mi przyjęli po około tygodniu ich nachodzenia. Rejestracje
    tymczasową przedłużyli mi do maksymalnego okresu czyli 30 + 14 dni. Obecnie
    mnie straszą, że nie wydadzą mi właściwego dowodu rejestracyjnego lub
    wydadzą mi go z adnotacją o zastawie bankowym jeśli nie dostarczę im tego
    zaświadczenia. Termin rejestracji tymczasowej kończy się w następnym
    tygodniu. Boje się, że będę musiał "walczyć" z urzędnikami, a samochód
    będzie stał. W najczarniejszym scenariuszu dojdą koszty wynajęcia adwokata.

    Nie pojętym było dla mnie, aby komornik sądowy, czyli organ państwowy
    sprzedawał ruchomość lub nieruchomość obciążoną zastawem, więc doczytałem
    się w KPC w art. 879, że rzecz nabyta od komornika jest wolna od wad
    prawnych. O ile oczywiście dobrze to zinterpretowałem.

    Mirek.