  • 1. Data: 2002-12-02 19:25:23
    Temat: Wojsko a 28 lat pomocyyy !!!
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    Witam

    Juz sie przygotowywalem do Swiat i urlopu a tu przyszlo zwyklym listem
    wezwanie do osobistego stawienia sie w dniu - natychmiast w celu
    wreczenia karty powolania... Troche mna trzesie biorac pod uwage ze
    pani z WKU mowila ze przeniosa mnie do rezerwy z koncem roku.

    Do czerwca 2002 mialem odroczenie z tytulu pobierania nauki. Pisalem
    prace licencjacka ale nie zostala obroniona do tego nie wiem czy
    spelniam warunki uzyskania absolutorium - zmienial sie program
    uczelni.

    Jestem rocznik lipiec 1974 czyli teoretycznie moga mnie powolac do 31
    grudnia 2002 ale jest tam kilka zastrzezen m.in. o unikaniu sluzby
    wojskowej. Co z tym fantem moge zrobic
    ((

    Jakie rozporzadzenie reguluje kwestie odstapienia od poboru osob pracujacych np w
    Telekomunikacji ??

    Help

    Pozdrawiam
    Zonzi

  • 2. Data: 2002-12-02 20:25:32
    Temat: Re: Wojsko a 28 lat pomocyyy !!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    Jeśli przyszło zwykłym listem, to zgłoś się w styczniu 2003 roku i powiedz,
    że byłeś akurat u rodziny na drugim końcu Polski. List leżał w skrzynce
    pocztowej. Jak przyjechałeś, to się zgłaszasz "natychmiast". I tyle.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3

  • 3. Data: 2002-12-03 01:01:40
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 2 Dec 2002 20:25:23 +0100, "T.Zon"
    <z...@p...onet.pl> zakodował:

    >Jestem rocznik lipiec 1974 czyli teoretycznie moga mnie powolac do 31
    >grudnia 2002 ale jest tam kilka zastrzezen m.in. o unikaniu sluzby
    >wojskowej. Co z tym fantem moge zrobic
    >((

    Błąd. Po studiach mogą wziąć na 6 miesięczne przeszkolenie w ciągu 18
    miesięcy od ukończenia studiów niezależnie od wieku (a może to już
    nieaktualne?).
    Tak więc nawet jak teraz się wymigasz, to jeszcze nie koniec.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2002-12-03 01:15:58
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kaizen wrote:
    > Tak więc nawet jak teraz się wymigasz, to jeszcze nie koniec.

    Skąd to wziąłeś?
    Koniec kalendarzowy roku, w którym kończy się 28 lat, jest bezwzględnym
    terminem, po którym nie mogą wziąć do woja.
    Nie widziałem w Ustawie by był tam jakikolwiek wyjątek.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 5. Data: 2002-12-03 11:18:06
    Od: "Sebasto" <s...@w...pl>

    > Jestem rocznik lipiec 1974 czyli teoretycznie moga mnie powolac do 31
    > grudnia 2002 ale jest tam kilka zastrzezen m.in. o unikaniu sluzby
    > wojskowej. Co z tym fantem moge zrobic

    Wyrzuc ten list i nie odbieraj zadnych poleconych do konca roku. Po Nowym
    Roku mozesz spokojnie isc do nich z ksiazeczka by przepisali Cie do rezerwy.

    Sebasto

  • 6. Data: 2002-12-03 12:52:26
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    "Elita.pl" <b...@e...pl> wrote in message

> [...]
    bezwzględnym
    > terminem, po którym nie mogą wziąć do woja.
    > Nie widziałem w Ustawie by był tam jakikolwiek wyjątek.

    OK juz wiem wiecej. Mam absolutorium z pazdziernika 2001. Ktos zostal
    przeniesiony do rezerwy z tą data w 2002 ?

    Jak to ma sie do konczenia przeze mnie 28 lat jesli Art. 93 paragraf 2

    >Poborowych powołuje się do odbycia przeszkolenia wojskowego nie później
    niż w ciągu >osiemnastu miesięcy od dnia, w którym stali się
    absolwentami szkół wyższych, a jeżeli >powołanie w tym terminie nie
    nastąpiło z przyczyn niezależnych od organów wojskowych >albo z powodu
    złożenia wniosku o skierowanie do odbycia służby zastępczej - w ciągu
    >następnych osiemnastu miesięcy.

    w sumie artykuł 97.2
    >2. Studenci, którzy nie stali się absolwentami szkół wyższych,
    podlegają obowiązkowi >odbycia czynnej służby wojskowej na zasadach
    ogólnych.

    WKU nie wie czy mam absolutorium czy nie - sam nie wiedzialem.

    POzdrawiam
    Zonzi

  • 7. Data: 2002-12-03 13:35:43
    Od: "T.Zon" <z...@p...onet.pl>

    "Sebasto" <s...@w...pl> wrote in message

    > Wyrzuc ten list i nie odbieraj zadnych poleconych do konca roku. Po
    Nowym
    > Roku mozesz spokojnie isc do nich z ksiazeczka by przepisali Cie do
    rezerwy.

    Ta a jak wyjade na narty do Czech przed Sylwestrem to wroce w kajdankach
    z granicy :-))

    Dokopalem sie co moge jako posiadajacy absolutorium z pazdziernika 2001.
    Mam nadzieje ze nie bedzie problemow - rozporzadzenie z 8 pazdziernika
    2002 MON -

    Komendanci WKU przeniosa do rezerwy do 31 grudnia 2002 <cut>
    paragraf 2 ustep 2

    Będących absolwentami szkół wyższych przeznaczonymi do odbycia
    przeszkolenia wojskowego, którzy w 2002r LUB WCZESNIEJ ukończyli ostatni
    rok nauki przewidziany programem jednolitych studiow magisterskich lub
    studiow wyzszych zawodowych (uzyskali absolutorium)

    http://www.wp.mil.pl/aktualnosci/1_n.htm

    Yupi ka ej m... Jutro lece z zaswiadczeniem w zebach do WKU.

    Pozdrawiam
    Zonzi

  • 8. Data: 2002-12-03 19:59:26
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "T.Zon" wrote:
    > Ta a jak wyjade na narty do Czech przed Sylwestrem to wroce
    > w kajdankach z granicy :-))

    A co - w Polsce jest nadal niewolnictwo?

    > Yupi ka ej m... Jutro lece z zaswiadczeniem w zebach do WKU.

    Lepiej nie kuś losu i poczekaj aż minie ten rok.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 9. Data: 2002-12-17 09:05:22
    Od: "Filip Piotrowski" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Skąd to wziąłeś?
    > Koniec kalendarzowy roku, w którym kończy się 28 lat, jest bezwzględnym
    > terminem, po którym nie mogą wziąć do woja.
    > Nie widziałem w Ustawie by był tam jakikolwiek wyjątek.

    Bo źle patrzyłeś. 28 lat tyczy się zasadniczej służby wojskowej a nie
    przeszkolenia wojskowego dla absolwentów...

    Filip Piotrowski