  • 1. Data: 2002-12-02 19:32:51
    Temat: Pomocy !
    Od: "Tomek" <g...@s...com.pl>

    Witam!

    Mam taki problem. Otoz moja Dziewczyna studiuje i mieszka w Internacie. Ze
    wzgledu na warunki jakie tam panuja wraz z kolezankami przywiozla
    bezprzewodowy czajnik, kuchenke mikrofalowa i lodowke, ktore podlaczyly
    sobie w pokoju. Caly ten proceder byl wczesniej uzgadniany z dyrekcja
    Internatu i dostal jej aprobate.

    Jednak pewnego dnia przychodzi "dyrektorka" i mowi ze ze wzgledu na sprzet w
    jaki wyposazyly sobie pokoj kazda z nich od kazdego urzadzenia bedzie
    musiala dodatkowo placic 10 zl. Wraz z moja dziewczyna w pokoju mieszkaja 3
    jej kolezanki co w sumie daje dodatkowe 120 zl. Stwierdzila ona ze jest to
    wyposazenie dodatkowe, ktore juz jest na wyposazeniu Internatu.

    Jednak najsmieszniejsze jest to ze po czesci ma racje bo na holu stoi
    kuchenka elektryczna i dwa czajniki oraz na caly Internat jest 1 nowa
    lodowka. Jednak ten sprzet daje duzo do zyczenia. Kuchenka ma popekany caly
    jeden "palnik" i pewnie nie spelnia wymogow BHP natomiast czajniki pokryte
    sa bardzo gruba warstwa kurzu, brudu, rdzy i kamienia co pewnie sprzeczne
    bedzie z wymogami sanepidu.

    W zwiazku z ta cala sytuacja czy znajde gdzies w Internecie jakies
    rozporzadzenia na temat warunkow jakie powinny panowac w takiej placowce.
    Chodzi mi o informacje typu ze na 5 osob musi przypadac 1 czajnik, 1
    kuchenka, ze kazdy na wyposazeniu musi miec 1 szafke, 1 lozko, ... Poczawszy
    od najprostszych rzeczy konczac na wymogach natezenia swiatla w pokoju. No i
    czy "dyrekcja" ma prawo zarzadac pieniedzy za korzystanie z takiego sprzetu.
    40 zl od jednego urzadzenia miesiecznie to chyba za wiele jak na jeden
    pokoj...

    Tak wiec za wszelka pomoc bede naprawde bardzo wdzieczny. Interesuje
    doslownie wszystko dzieki czemu moglbym w jakis sposob pomoc mojej
    Dziewczynie. Artykuly, normy, rozporzenia... Jakies podpowiedzi..

    Wszelka pomoc prosze przesylac na adres:
    g...@s...com.pl

    Za wszytsko z gory dziekuje!

  • 2. Data: 2002-12-02 20:29:51
    Temat: Re: Pomocy !
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    To kwestia umowy. Jeśli z regulaminu internatu cos takiego wynika, no to
    muszą płacić, tyle że uzasadnienie wydaje mi się absurdalne w odniesieniu do
    mikrofalówki i czajnika. No przecież, jak korzystają z tego w pokoju, to nie
    korzystają na korytarzu. Internat nie traci tylko zyskuje. No bo prąd jest
    ten sam, a sprzęt "służbowy" nie zużywa się. Pozostaje lodówka, która w ten
    sposób nie da się uzasadnić, ale zawsze można spróbować ponegocjować. Nie
    wydaje mi się, by internat z powodu zainstalowania czajnika, kuchenki i
    lodówki poniósł straty przekraczające 100 zł.

    --
    Robert Tomasik
    IDKey PGP: 0x9B725EF3