  • 1. Data: 2002-09-13 11:10:56
    Temat: Re: Własność nieruchomości.
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Dromader" <D...@p...onet.pl> wrote in message
    news:alsfvh$bq2$1@sunflower.man.poznan.pl...
> [...]
    > 3. Wspólna budowa domu.
    > 4. Zakończenie budowy jednak małżonek nie został dopisany do księgi
    > wieczystej jako właściciel
    > 5. Małżonek umiera (małżeństwo ma troje dzieci pełnoletnich)
    > 6. Zakończona zostaje sprawa o dział spadku ( każdy otrzymuje po1/4)
    >
    > Pytanie jest następujące czy dzieciom należy się 1/4 z 1/2 domu który
    został
    > wybudowany podczas trwania małżeństwa ????
    > Dodam że ta informacja jest mi potrzebna dla celów podadkowych. Czy ja mam
    > płacić podatek od 1/8 wartości domu. Jest to chyba trochę chore.

    Przeciez na rozprawie bylo powiedziane co wchodzi w SOPADEK prawda ?
    Wg mojego skromnego rozeznania to "nieruchomosc" a nie jej polowa...

    Boguslaw

  • 2. Data: 2002-09-13 11:41:58
    Od: "Dromader" <D...@p...onet.pl>

    > Przeciez na rozprawie bylo powiedziane co wchodzi w SOPADEK prawda ?
    > Wg mojego skromnego rozeznania to "nieruchomosc" a nie jej polowa...
    >
    > Boguslaw

    Przepraszam odbyła się dopiero rozprawa stwierdzająca nabycie spadku czyli
    wiem że dzidzicze 1/4 ale nie wiem co. Tak naprawdę to ten dom mnie nie
    interesuje nie chcę tylko sprawy zostawić niedokończonej. No i nie wiem od
    czego mam płacic podatek.

    Darek

  • 3. Data: 2002-09-13 13:44:01
    Od: kam <k...@p...onet.pl>

    Boguslaw Szostak napisa_(a):

> [...]
    >
    > Przeciez na rozprawie bylo powiedziane co wchodzi w SOPADEK prawda ?
    > Wg mojego skromnego rozeznania to "nieruchomosc" a nie jej polowa...

    A czy nieruchomość w ogóle wchodzi w skład spadku? Działka była
    własnością żony (majątek odrębny), dom też (superficies solo cedit)
    A podatek i tak chyba jest solidarny.

    KG