  • 31. Data: 2011-01-19 07:01:09
    Temat: Re: Wlasciciel moze rozwiercic zamki u najemcy...
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-19, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    [...]

    > A. "jak" najemca nie "przepisze" pomimo obowiązku, i mu dostawca "odetnie"
    > to najemca pójdzie do sądu skarżyć kogo
    >
    > B. jeżeli najemca nie jest zobowiązany "przepisać", ale jest zobowiązany
    > opłacać, ale nie opłaci i mu dostawca "odetnie", to najemca pójdzie do sadu
    > skarżyć kogo

    Nie rozumiem Twojego toku myślenia.

    Jeśli najemca nie przepisze, a nie płaci to wynajmujący jest dłużnikiem
    i ma dług wobec innego podmiotu i większy problem. Jak przepisze, a nie
    płaci, to najemca sam jest dłużnikiem wobec tego podmiotu, a wynajmujący
    ma w takim przypadku jednak czyste konto. Czemu najemca miałby się
    z kimś sądzić, to nie wiem, bo nie o tym pisałem w moich postach.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2011-01-19 07:12:52
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Doraźny zysk to pierdoła, ale co z doraźnymi kosztami? Wynajmę ci np. za
    > 900zł mieszkanie, za które muszę płacić np. 600zł miesięcznie opłat. to,
    > że nie mam 300zł to może i jest mniej ważne (choć skąd wiesz czy ja za
    > to nie opłacam leczenia np.), ale w wyniku Twojego olania płacenia, ja
    > zamiast +300zł mam -600zł. Więc dostaję po dupie sporo więcej, niż się
    > wydaje.

    Zwracam uwagę, że ja tylko napisałem, co zakładali ustawodawcy.

    Swoją szosą opłaty z reguły obciążają użytkowników solidarnie.

  • 33. Data: 2011-01-19 07:17:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > On 2011-01-18, Liwiusz<l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Może np. Art. 4, ust. 2, Art. 7 ust. 1. ustawy prawo energetyczne?

    art. 4.2 dotyczy czegoś innego. Art. 7.1 - już prędzej.

    Czy takie podpisanie umowy jest płatne?

    No i najważniejsze - czy kogoś stać na to, aby żyć kilka tygodni, czy
    miesięcy bez gazu i "kopać się" z gazownią?

    W takim przypadku umowy lepiej nie przepisywać, tylko samemu ściągać od
    lokatorów opłaty.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2011-01-19 07:21:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-19 06:12, witek pisze:

    > jak sie prowadzi biznes to trzeba rowniez kalkulowac jego ryzyko.
    > jesli zakładasz, ze wszyscy ci będa płacić i na dodatek jeszcze w
    > terminie, to znaczy ze jesteś d..., a nie biznesmen.

    Problemem nie jest to, że ktoś nie płaci, tylko że nie można kogoś
    takiego się pozbyć w normalnym terminie.

    Gdyby każdy podchodził do tego tak logicznie, to albo w ogóle by nie
    wynajmował, albo żądał horrendalnego czynszu.

    Rozumiem, że jakby za trzymanie dolarów w domu była czapa, to też byś
    spokojnie pisał, że to kara jak kara, zgodna z aktualnym prawem, i
    trzeba ją po prostu "doliczyć" do kosztów biznesu, cokolwiek by to znaczyło?

    > Pieniądze, sa do odzyskania, tylko, że błednie założyłeś, że już jutro.

    Nie zawsze są.

    --
    Liwiusz

  • 35. Data: 2011-01-19 07:53:13
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Miałem lepsze numery.
    Przez parę_miesięcy domagałem się od ZE rozwiązania umowy i zdjęcia licznika z uwagi
    na niepłacącego nowego nabywcę lokalu.
    "Umowy z Panem nie rozwiążemy bo licznika nie zdejmiemy bo ktoś nam musi płacići i co
    Pan nam zrobisz" ;-)

    -----

  • 36. Data: 2011-01-19 07:54:34
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Coś było zdaje się w prawie energetycznym.
    Może być za przedpłatą.

    -----

  • 37. Data: 2011-01-19 07:58:26
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Ta kara nadal jest, lecz za trzymanie znacznie większej kwoty dolarów (lub złota, lub
    listy hitlerowsko-radzieckich szpiegów).
    Choć w niektórych dzialnicach nawet za trzymanie paczki papierosów ;-)

    -----

  • 38. Data: 2011-01-19 08:00:00
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie powinien ich wystawiać, powinien je "zająć na poczet nieopłaconego czynszu" i nie
    dopuścić do wyniesienia.

    -----

    | A ciekawym pytaniem może być, co grozi właścicielowi mieszkania jak rozwierci zamki
    i wystawi graty?

  • 39. Data: 2011-01-19 08:02:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Liwiusz napisa?(a):

    > W takim przypadku umowy lepiej nie przepisywać, tylko samemu ściągać od
    > lokatorów opłaty.

    Moim zdaniem jak ktos zamierza wynajmowac lokal to zanim to zrobi
    powinien kopac sie z gazownia/elektrownia o to aby zalozyli w lokalu
    licznik przedplacony. Nie jest to jednak proste bo takie liczniki
    zakladaja glownie dluznikom...

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 40. Data: 2011-01-19 08:16:15
    Od: Andrzej Ława <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > No więc właśnie. A przy braku tego można sobie siedzieć u kogoś na
    > garnuszku, jak się człowiek nie boi obicia ryja za węgłem.

    Wiesz, praktycznie każdy przepis ma "dwa końce".