  • 1. Data: 2011-01-17 18:25:02
    Temat: umowa zlecenie-pracodawca nie odprowadza skladek
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

    Witam
    We wczesniejszym swoim poscie pisalem w sprawie jak odzyskac kase od
    nieuczciwego pracodawcy - skonczy sie w sadzie .
    Teraz w zwiazku z finalizacja postepowania sprawdzilem z czystej ciekawosci
    czy odprowadzal podatek i skladki zus - okazalo sie ze ani grosza nie
    zaplacil..
    Teraz pytanie.czy w zwiazku z zawiadomieniem zainteresowanych instyrucji
    czekaja go konsekwencje ( jakiego rodzaju ) kara ? ponaglenie do zalpaty czy
    co ?.
    Bo wiem, ze z tego to strace ja ,ale on straci wiecej..
    Dowody na to ze mialem umowe z pracodawca ( zlecenie ) mam, wiec jakies
    podstawy juz sa do wprowadzenie procedur przez zus i skarbowke.
    Najgorsze jest to, ze gosciu sobie nic z tego nie robi..

    CeZ__134

  • 2. Data: 2011-01-18 01:07:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2011, CeZ__134 wrote:

    > Teraz w zwiazku z finalizacja postepowania sprawdzilem z czystej ciekawosci
    > czy odprowadzal podatek i skladki zus - okazalo sie ze ani grosza nie
    > zaplacil..

    Zupełnie niedawno ktoś mnie palnął w ucho żebym uważał co piszę ;),
    więc jakbyś zgodnie z netykietą przejrzał 2-3 ostatnie tygodnie,
    to znalazłbyś ważną uwagę: składki ZUS płaci się od *WYPŁACONEGO*
    wynagrodzenia.
    Zarówno przy umowie o pracę jak i zleceniu.
    Podatek dochodowy tak samo!

    > Teraz pytanie.czy w zwiazku z zawiadomieniem zainteresowanych instyrucji
    > czekaja go konsekwencje ( jakiego rodzaju ) kara ? ponaglenie do zalpaty czy
    > co ?.

    Nic.
    Od należnych pieniędzy z tego rodzaju wynagrodzeń nie ma podatku,
    nie ma składek, nie ma nic (w odróżnieniu od DG, kiedy to faktycznie
    podstawą opodatkowania są NALEŻNE zapłaty).

    Obowiązek opodatkowania i oskładkowania pojawi się wraz z wypłatą,
    przy czym jest cyrk (i nastaw się że będzie) jeśli pieniędzy
    nie wypłaci dobrowolnie, lecz będą egzekwowane przez komornika.
    AFAIR (piszę "z głowy czyli z niczego") komornik ma obowiązek
    potrącenia tylko jednej z należności - chyba podatku, jak
    składki ściągnie i wręczy, to będziesz szukał doradcy podatkowego
    co z tym zrobić :]

    > Bo wiem, ze z tego to strace ja ,ale on straci wiecej..
    > Dowody na to ze mialem umowe z pracodawca ( zlecenie ) mam, wiec jakies
    > podstawy juz sa do wprowadzenie procedur przez zus i skarbowke.

    Tylko za brak złożenia stosownych deklaracji.
    Ale racja - są, nie mają jednak NIC wspólnego z niewypłaconym
    wynagrodzeniem.

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2011-01-18 09:42:08
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

> [...]
    > co z tym zrobić :]

    > Tylko za brak złożenia stosownych deklaracji.
    > Ale racja - są, nie mają jednak NIC wspólnego z niewypłaconym

    Zatem, jesli mam umowe zlecenie, widnieje na niej kwota ktora zarobilem, a
    od ktorej to pracodawca powinien odprowadzic podatek (?) a tego nie zrobil,
    to znaczy ze pracowalem na czarno ?

    pozdr
    CeZ__134

  • 4. Data: 2011-01-18 09:54:04
    Od: "CeZ__134" <D...@p...onet.pl>

> [...]
    > to znalazłbyś ważną uwagę: składki ZUS płaci się od *WYPŁACONEGO*
    > wynagrodzenia.
    > Zarówno przy umowie o pracę jak i zleceniu.

    Napisze Ci tak,
    U goscia pracowalem 3 miesiace. Dwie wyplaty dostalem normalnie. trzeciej
    nie dostalem i o nia dalej walcze, ale od zadnej z tych wyplat w ciagu
    trzech miesiecy nie zaplacil an icenta, czy to podatku, czy skladki zus.

    CeZ__134

  • 5. Data: 2011-01-18 09:54:29
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-18 10:42, CeZ__134 pisze:
> [...]

    <ciach>
    > Zatem, jesli mam umowe zlecenie, widnieje na niej kwota ktora zarobilem, a
    > od ktorej to pracodawca powinien odprowadzic podatek (?) a tego nie zrobil,
    > to znaczy ze pracowalem na czarno ?

    Przeczytaj jeszcze raz DOKŁADNIE odpowiedź Gotfryta. Wszelkie "haracze"
    odprowadzane są w momencie WYPŁACENIA wynagrodzenia, a nie wcześniej.
    Skoro gość Ci nie zapłacił, to nie zapłacił też składek ZUS i podatku
    ale ... zgodnie z prawem nie musiał. Obowiązek powstanie, tak jak pisze
    G., dopiero gdy sąd nakaże zapłatę. Resztę masz w jego poście.

    --
    MZ

  • 6. Data: 2011-01-18 10:01:36
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-01-18 10:54, CeZ__134 pisze:

    > Napisze Ci tak,
    > U goscia pracowalem 3 miesiace. Dwie wyplaty dostalem normalnie. trzeciej

    Czekaj czekaj. To co miałeś zapisane w umowie-zleceniu? Kiedy wg umowy
    należała Ci się wypłata? Czy to nie podpada pod umowę o pracę, a nie
    umowy - zlecenia?

    > nie dostalem i o nia dalej walcze, ale od zadnej z tych wyplat w ciagu
    > trzech miesiecy nie zaplacil an icenta, czy to podatku, czy skladki zus.
    No to zmienia postać rzeczy bo od tych dwóch wypłat powinien zapłacić
    ZUS i zaliczkę na podatek doch.

    --
    MZ

  • 7. Data: 2011-01-19 05:15:52
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/18/2011 4:01 AM, MZ wrote:
    > No to zmienia postać rzeczy bo od tych dwóch wypłat powinien zapłacić
    > ZUS i zaliczkę na podatek doch.
    powinien.
    od trzeciej nie, bo jeszcze nie wypłacił.