    From: "MarekZ" <m...@s...org.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wizyta na Polcji, a brak wezwania
    Date: Wed, 3 Dec 2003 00:31:46 +0100

    news:bqj6c2$lgq$1@topaz.icpnet.pl...

    [o odmowie wskazania kierowcy ]
    > Jak odmówi to zostanie ukarany za niewskazanie kierowcy. Poświęcić się dla
    > członka rodziny to nie grzech;)
    > Policja oraz sądy nie mają z tym problemów.

    Tak ? A kto go ukara ? Ten policjant, ktoremu nie wskaze kierowcy ? A co on
    biedny bedzie mogl Przemkowi zrobic ? Mandat wypisac? No to go Przemek nie
    przyjmie. I co dalej ? Pewnie wniosek o ukaranie do sadu grodzkiego. I co
    ten biedny sad grodzki? Zaneguje fakt, ze Przemkowi przysluguje mozliwosc
    "odmowy zeznan" (prawdopodobnie niefachowo to okreslam, ale z kontekstu
    wiadomo o co chodzi - prawnikiem nie jestem)?

    Eh, mam coraz wieksza ochote przetestowac takie cos na sobie, ale moze nie
    jest to potrzebne. Czy istnieja moze jakies orzeczenia, ktore skonczyly sie
    ukaraniem kogos w jakikolwiek sposob w analogicznych sytuacjach ?
    Zakladajac, ze komus sie chcialo tym zajmowac (czyli stawial sie na
    rozprawy, pisal odwolania itd.), a nie, ze na przyklad zapadl jakis tam
    wyrok zaoczny i ktos to zignorowal z zamiarem doprowadzenia do przedawnienia
    sie wykroczenia, przykladowo niedopuszczajac do uprawomocnienia sie wyroku
    przez uniemozliwienie prawidlowego powiadomienia siebie.

    pozdrawiam, marekz