    From: "MarekZ" <m...@s...org.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wizyta na Polcji, a brak wezwania
    Date: Tue, 2 Dec 2003 21:37:42 +0100

    Użytkownik "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:1t3fccf2cci42an3e8%sal@hell.hell.pl...

> [...]
    Ty.

    > O. A jakaś podstawa prawna (na pms jakiś czas temu radzono mi to samo, ale
    > też nie uzyskałem podstawy prawnej :(

    Nie wiem, moze Art. 182 par. 1 kodeksu postepowania karnego na poczatek.
    Moze cos tam jeszcze jest w jakichs przepisach nizszej rangi, ale co Cie to
    w zasadzie obchodzi. Mam wrazenie, ze osoba przed ktora bedziesz skladac
    wyjasnienia, powinna Cie zreszta poinformowa o mozliwosci odmowy zeznan.

    Ten artykul nie dotyczy wprawdzie bezposrednio obwinionego (wykroczenie), a
    swiadka w sprawie karnej, moze trzeba by poszukac w kodeksie postepowania w
    sprawach o wykroczenia, czy czyms w tym rodzaju. Google sluza zapewne
    pomoca.

    pozdrawiam i powodzenia, marekz

    > Eh. Na samą podróż wydam pewnie tyle, ile będzie kosztował mnie ten
    mandat.
    > Ale facet z WRD był nieugięty - powiedział, że sprawy nie mogę załatwić w
    > W-wie i muszę przyjechać do Bydgoszczy :(

    PS. Ja bym nie pojechal. Naprawde by mi sie nie chcialo :)