  • 1. Data: 2003-01-03 12:21:22
    Temat: Wizerunek-problem chyba potężny !
    Od: "Rafał Pośpiech" <p...@i...pl>

    Jako firma mamy potężny problem..... i chyba ciekawy !

    Jeden z naszych klientów zwrócił się z wykonaniem strony internetowej.
    Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że Klient chce
    umieścić zdjęcia z imprez (lokal dyskotekowy) na których widnieją
    twarze Klientów....

    Pytanie: czy może to robić....?

    Wątpliwość: może ustawa o danych osobowych.... a może inaczej,
    co w momencie gdy np. żona jednego z Klientów zobaczy swojego
    męża (słyszałem o takiej sytuacji) na fotografii z koleżanką z pracy :)
    w wolnym tańcu ;)...Czy ten Pan nie będzie rościł pretensji do Klubu,
    co więcej może to nawet doprowadzić do sprawy sądowej... itd.

    Może rozwiązanie: czy jeśli umieścimy w tym klubie duży napis przy wejściu,
    że godzisz się na umieszczenie swojego wizerunku w sieci internet i innych
    publikacjach sprawę to zamknie...

    Proszę, aby pomógł mi ktoś wskazując odpowiednie punkty paragrafu Prawa, lub
    ktoś kto miał doczynienia z taką sprawą...

    Myślę, że problem jest ciekawy...

    Proszę o odpowiedź na grupie lub priv: p...@i...pl

  • 2. Data: 2003-01-03 12:35:52
    Temat: Re: Wizerunek-problem chyba potężny !
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    "Rafał Pośpiech" wrote:
    [..]
    > umieścić zdjęcia z imprez (lokal dyskotekowy) na których widnieją
    > twarze Klientów....
    > Pytanie: czy może to robić....?

    Art. 81. Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych

    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:

    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz,
    publiczna impreza.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 3. Data: 2003-01-03 12:40:18
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    : Art. 81. Ustawy o prawach autorskich i pokrewnych
    :
[...]

    ale chyba nie powiesz, że dyrektor Wielkiej Firmy bawiący się w lokalu to
    "szczegół".
    Należałoby zatem zidentyfikować gości w celu wyodrębnienia VIPów i osób
    stanowiących jedynie "szczegół". :->

    pozdr.

    mss

  • 4. Data: 2003-01-03 13:12:11
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Marcin Surowiec wrote:
    > ale chyba nie powiesz, że dyrektor Wielkiej Firmy bawiący się
    > w lokalu to "szczegół".

    Jeżeli zdjęcie nie jest zrobione tak, że jest na nim na pierwszym planie,
    lub po to by go uchwycić to jest on szczegółem zdjęcia.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 5. Data: 2003-01-03 13:14:01
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Surowiec" <s...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    Tak.Jest to szczegół w świetle ustawy.

    Leszek

    GG 1631219
    "Psy szczekają, karawana jedzie dalej"

  • 6. Data: 2003-01-03 13:28:57
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    Jak to bedzie miło jak juz na dobre zadomowią sie u nas MMSy.
    Facet spotyka swojego znajomego w burdelu albo na mieście w klubie Go Go.
    Robi mu zdjecie i wysyła do zony.
    Ubaw jak jasna cholera.

    Cichy

  • 7. Data: 2003-01-03 16:39:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>

    A jak sobie wyobrażasz taka identyfikację? Wyobraź sobie dużą imprezę - np.
    przyjazd Papieża. Ktoś robi zdjęcie Papieżowi, a w tle jest dyrektor
    "wielkiej firmy". I co, ten fotograf ma wylegitymowac te kilka milionów
    wiernych na placu i każdego zapytać o zgodę? A na jakiej podstawie on ma ich
    legitymować i co uważasz za "wielką firmę"? Tak powyżej 1.000 osób, czy
    więcej? I zresztą co to miałoby mieć do rzeczy? Dlaczego - Twoim zdaniem -
    dyrektor "wielkiej firmy" ma być bardziej chroniony niż ja?

  • 8. Data: 2003-01-03 16:40:26
    Od: "Krystian Stypula" <k...@h...pl>

    Witam!
> [...]
    > Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie fakt, że Klient chce
    > umieścić zdjęcia z imprez (lokal dyskotekowy) na których widnieją

    Na Waszym miejscu w umowie o wykonanie serwisu zamiescilbym po prostu punkt,
    ktory gwarantuje, ze materialy dostarczane przez Zleceniodawce sa pozbawione
    wad prawnych i odwrotnie - ze Wasz, jako tworzacych witryne, wklad rowniez
    spelnia ten warunek. Nie sposob przeciez badac, czy zdjecie, ktore dal
    Zlecajacy zrobil on czy zostalo pobrane z witryny konkurencji - to przeciez
    nie Twoja rola.

    Pozdrawiam
    Krystian Stypula

  • 9. Data: 2003-01-03 17:15:12
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Cichy wrote:
    > Facet spotyka swojego znajomego w burdelu albo na mieście
    > w klubie Go Go. Robi mu zdjecie i wysyła do zony.
    > Ubaw jak jasna cholera.

    A jeszcze większy jak ta żona odeśle do jego żony z pytaniem,
    "A co tam robił Twój mąż?" ;)

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 10. Data: 2003-01-03 18:23:00
    Od: "Cichy" <m...@p...onet.pl>

    > A jeszcze większy jak ta żona odeśle do jego żony z pytaniem,
    > "A co tam robił Twój mąż?" ;)

    A nastepnie obie żony biorą sobie do łózka razem dwóch facetów i po
    zrobieniu odpowiednich zdjęć takiego czworokątu wysyłają je kolegom swoich
    mężów.

    Cichy