  • 21. Data: 2004-03-19 14:45:56
    Temat: Re: Windows OEM, czy musi być faktura
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:c3evj9$sne$1@nemesis.news.tpi.pl

    > OK, ale co to jest oryginalny egzemplarz? Czym sie charakteryzuje?

    Dysk CD z hologramem w kolorze miedzi:
    W handlu detalicznym nośnik oprogramowania dla systemów
    Windows XP, Windows 2000 i Windows Millennium będzie miał
    postać dysku CD pokrytego na całej powierzchni hologramem.
    Od roku 2003 oryginalne oprogramowanie firmy Microsoft będzie
    dostarczane na dyskach CD z hologramem w kolorze miedzi.
    http://www.microsoft.com/resources/howtotell/pl/wind
    ows/default.mspx

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    Zło to jest właśnie to co popełniają inni.

  • 22. Data: 2004-03-19 14:46:48
    Temat: Re: Windows OEM, czy musi by? faktura
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W artykule <c3f0c1$rjc$2@news.onet.pl> Arek napisa?(a):
    > U?ytkownik Samotnik napisa?:
    >
    > Tym, ?e zosta? wprowadzony do obrotu przez twórc? lub upowa?nionego
    > przez niego (np. licencjobiorc?)

    OK, ale jak taki egzemplarz odroznic od egzemplarza z nielegalnej
    tloczni z podrobiona okladka? Bo IMHO faktura stanowi pewien dowod, a
    przynajmniej scedowanie odpowiedzialnosci za pirata na sprzedawce.

  • 23. Data: 2004-03-19 16:12:50
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Arek wrote:

    > Nie mówiłem o płycie z programem, lecz o egzemplarzu programu. Nie
    > musi się on znajdować na płycie.
    > To są dodatki do niego.

    Prawo cywilne nie zna pojęcia "dodatku"
    Możemy mówić albo o przynależnościach albo o cześciach składowych - z
    różnymi konsekwencjami takiego stanowiska.

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 24. Data: 2004-03-19 17:01:04
    Od: w...@w...pl

    Witam ponownie.

    Dziękuję Wszystkim za próbę rozwiania moich wątpliwości.
    Chyba się poddam (z allegro) i kupię nowego OEM-a w sklepie. Chyba tylko wtedy
    będę miał 99,9% pewności iż w razie kontroli nie będę kwiczał (jak pisałem jest
    mi potrzebny do firmy, która niedługo powstanie).

    Poza tym jeśli naszym "kochanym" urzędnikom ze skarbówki nie pokażesz faktury
    to nie wiem czy pozwolą wpisać takie narzędzie pracy do ewidencji... (nie
    pamiętam jak się to dokładnie nazywa).

    Mam jeszcze jedno pytanie ale i tak zadam je na osobnym poście.

    Czy w przypadku kontroli w firmie (a firma znajduje się w części mieszkania
    przeznaczonego na to), będą mogli sprawdzić wszystkie komputery w całym
    mieszkaniu, czy tylko ten na którym pracuję w przeznaczonej części mieszkania
    na firmę? Bo na drugim kompie urzęduje mój młodszy brat a tu nie jestem w
    stanie upilnować legalności oprogramowania (gierki, filmiki, nuzyka itd.,
    wiecie o co chodzi...).

    Dzięki. Pozdr, miecho.

  • 25. Data: 2004-03-19 17:22:43
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik w...@w...pl napisał:
    [..]
    > Chyba się poddam (z allegro) i kupię nowego OEM-a w sklepie. Chyba tylko wtedy

    Czyli jesteś kolejnym, który dał się zastraszyć M$. Brawo! :(

    > będę miał 99,9% pewności iż w razie kontroli nie będę kwiczał (jak pisałem jest
    > mi potrzebny do firmy, która niedługo powstanie).

    Nie słuchasz co się do Ciebie pisze. Tak czy siak nie masz pirata a
    tylko to policję interesuje.

    > Poza tym jeśli naszym "kochanym" urzędnikom ze skarbówki nie pokażesz faktury
    > to nie wiem czy pozwolą wpisać takie narzędzie pracy do ewidencji... (nie
    > pamiętam jak się to dokładnie nazywa).

    Możesz sporządzić dowód wewnętrzny.

> [...]
    > mieszkaniu, czy tylko ten na którym pracuję w przeznaczonej części mieszkania

    Sprawdzą wszystkie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 26. Data: 2004-03-19 17:35:52
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    <w...@w...pl> wrote in message
> [...]
    jest
    > mi potrzebny do firmy, która niedługo powstanie).

    Czemu uparłeś się na OEM. Kup wersję BOX, będziesz mógł go bez problemu
    przenieść na inny komputer.
    Albo kup komputer z windowsem od razu wtedy masz OEM zwykle.
    I tak jak będziesz zmieniał komputer za kilka lat bo się zestarzał, to
    zmienisz go razem z windowsem, który zapewne będzie miał ze dwie kolejne
    wersje i zapragniesz mieć nowego.
    I znowu kupisz komputer z nowym windowsem w wersji OEM.

  • 27. Data: 2004-03-19 17:38:44
    Od: "poilkj" <l...@d...invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:c3fa8p$8h2$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik w...@w...pl napisał:
    > [..]
    >
    > Czyli jesteś kolejnym, który dał się zastraszyć M$. Brawo! :(

    Jest kolejnym, który nie chce mieć kłopotów słuchając twoich bzdur.

  • 28. Data: 2004-03-19 18:18:27
    Od: "miecho" <w...@w...pl>

    > Czemu uparłeś się na OEM. Kup wersję BOX, będziesz mógł go bez problemu
    > przenieść na inny komputer.

    Nie jestem uparty, ale wersja box np. w2k kosztuje tyle .. ile kosztuje.
    Są używane w niezłych cenach na allegro (do 600 zł), może na taki się zdecyduję.
    Zależy mi na cenie ponieważ muszę kupić jescze kilka dosyć drogich programów i
    musi mi na wszystko starczyć.

    Może się orientujesz, na allegro chodzą też Adobe Photoshop 6.0 OEM. Sprzedawca
    mówi, że kupujemy program z niemiec a tam można sprzedawać bez sprzętu. Cena
    jest dosyć atrakcyjna 399 zł, faktura jest niemiecka. Podobno wszystko jest
    legalne i można nawet zrobić upgrade do 7 i może nawet wyżej. Ale jak to
    sprawdzić. Może telefon do Adobe.pl?

    dzięki i pozdr, miecho

  • 29. Data: 2004-03-19 18:22:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik miecho napisał:
    [..]
    > Może się orientujesz, na allegro chodzą też Adobe Photoshop 6.0 OEM. Sprzedawca
    > mówi, że kupujemy program z niemiec a tam można sprzedawać bez sprzętu. Cena

    No to może sobie uświadomisz, że niemieckie prawo i polskie w tym
    względzie jest takie samo i tam jest to legalne i u nas.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 30. Data: 2004-03-19 18:25:33
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    Arek wrote:
    > Użytkownik miecho napisał:
    > [..]
    >
    > No to może sobie uświadomisz, że niemieckie prawo i polskie w tym
    > względzie jest takie samo i tam jest to legalne i u nas.

    czy mam przez to rozumieć, że niemiecka ustawa obowiązuje w Polsce?
    Albo polska jest tłumaczeniem niemieckiej?
    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant