  • 1. Data: 2006-01-02 13:50:32
    Temat: Wina, kara i...?
    Od: Castillon <z...@a...pl>

    Mam problem następujący: prowadzę otóż trzyosobowy oddział większej
    firemki, dwóch pracowników rozwoziło towary po mieście, jeden zwolnił
    się właśnie. Na jego miejsce moge przyjąć człowieka, o którym wiem, że w
    lutym 2004 skazany został na pół roku w zawieszeniu na dwa lata.
    Potencjalny pracownik znany jest wszystkim właścicielom firmy,
    odpowiadał by im tempem pracy, kwalifikacjami i usposobieniem - ale szef
    od wszystkich zażądal kiedyś świadectwa niekaralności. Kiedy zatem
    człowiek skazany na pół roku w zawieszeniu na dwa lata może twierdzić,
    że nie był karany? Zainteresowany twierdzi, że w lutym 2006, czyli w
    momencie, w którym upływa okres zawieszenia. Prawda to czy nie?
    C.

  • 2. Data: 2006-01-02 14:00:02
    Temat: Re: Wina, kara i...?
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    6 miesiecy po zakoncezniu okresu proby... zobacz ok 75 i n kk

    pozdrawiam
    Łukasz

  • 3. Data: 2006-01-02 15:19:42
    Od: "scorpio" <s...@p...onet.pl>

    Co sie martwisz , niech pokaze swiadectwo niekaralnosci

  • 4. Data: 2006-01-02 16:34:30
    Od: mm <m...@m...com>

    Lookasik wrote:

    > 6 miesiecy po zakoncezniu okresu proby... zobacz ok 75 i n kk
    >
    > pozdrawiam
    > Łukasz

    Wtedy następuje zatarcie skazania ?

  • 5. Data: 2006-01-02 16:47:37
    Od: Castillon <z...@a...pl>

    Lookasik napisał(a):
    > 6 miesiecy po zakoncezniu okresu proby... zobacz ok 75 i n kk
    >
    > pozdrawiam
    > Łukasz

    Bardzo dziekuje za prostą, treściwą i szybką odpowiedź. Pozdrawiam
    Noworocznie!
    C.

  • 6. Data: 2006-01-02 17:28:03
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "mm" <m...@m...com> napisał w wiadomości

    > Wtedy następuje zatarcie skazania ?

    tak

  • 7. Data: 2006-01-02 18:13:36
    Od: Dredd<...@...pl>

    > tak

    O ile do tego czasu wykonane będą takie "dodatki" jak: środki karne (za wyjątkiem
    obowiązku naprawienia szkody) czy grzywna (oczywiście o ile je orzeczono) - zob.
    art. 76 § 2 k.k.

    No i o ile w międzyczasie nic nowego mu do Krajowego Rejestru Karnego nie
    wpadnie... ;) - zob. art. 108 k.k.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2006-01-02 22:39:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Castillon [###z...@a...pl.###] napisał:
> [...]
    > że nie był karany? Zainteresowany twierdzi, że w lutym 2006, czyli w
    > momencie, w którym upływa okres zawieszenia. Prawda to czy nie?

    To, ze szef domaga się zaświadczenia o niekaralności nie wyklucza
    przecież możliwości świadomego zatrudnienia osoby karanej, do której
    ma zaufanie. Wiele zależy od tego, za co został skazany i co ma
    obecnie robić. Znam cały szereg osób które zostały prawomocnie
    skazane, a mimo wszystko mam do nich większe zaufanie i wyżej je cenię
    od strony moralnej, niż inne osoby, które niby nigdy nie były karane.
    Może warto w tę stronę porozmawiać z właścicielami firmy.