  • Data: 2019-08-20 22:04:30
    Temat: Re: Weksle na 2 mln franków
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 20.08.2019 o 08:49, Liwiusz pisze:

    > Za podrobienie podpisu na wekslu jest 5-25 lat, zresztą w jaki inny
    > sposób chciałbyś sfałszować weksel inaczej niż przez sfałszowanie podpisu?

    Weksel można podrobić poprzez zmianę jego treści. W znanych mi
    przypadkach sfałszowanie podpisu na wekslu było kwalifikowane jako
    sfałszowanie podpisu. Oczywiście - co kraj to obyczaj i jakby tak było
    jakieś podparcie, to kolejnym razem można spróbować, ale jednak musiałby
    być jakiś sensowny argument do przekonania prokuratora, by iść w tym
    kierunku. Lata temu, jak zapytałem "czemu tak" wyjaśniono mi, że weksel
    in blanco niepodpisany wekslem nie jest, a sfałszować można dokument,
    nie zaś "papierek", który kiedyś zostanie dokumentem, jak go się
    uzupełni. Mnie to przekonało.