  • 21. Data: 2012-06-27 13:59:38
    Temat: Re: Wejście bez nakazu?
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.06.2012 13:10, Massai pisze:

    > Najpierw by musieli zmienić prawo. To odrębna umowa między
    > podmiotami.
    >
    > Owszem, takie umowy mógłby sprawdzać US... gdyby oficjalnie przynali
    > że to podatek ;-) ale póki to "abonament" to US nie ma za bardzo
    > podstaw do działania w kwestii samego określania obowiązku
    > opłacania w konkretnych przypadkach.

    Nie podoba mi się mój pomysł, ale pomysł jest - czemu nie pobierać tego
    abonamentu jako dodatkowej opłaty od sprzedanych telewizorów (tak jak
    jest taka opłata przy sprzedawanych nagrywarkach CD).

    Da się jakoś oszacować średnią długość życia odbiornika telewizyjnego,
    pomnożyć roczny abonament przez X lat średniego żywota odbiornika i
    załatwione.

    A przy okazji, tak bliskie sercu każdego rzadzącego, dobro emeryta nie
    zostałoby naruszone, bowiem emeryci jak sądzę dbają o swoje odbiorniki i
    używają ich o wiele dłużej niż nie-emeryci.

    p. m.

  • 22. Data: 2012-06-27 14:04:41
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

    W dniu 2012-06-27 13:59, m pisze:

    > Nie podoba mi się mój pomysł, ale pomysł jest - czemu nie pobierać tego
    > abonamentu jako dodatkowej opłaty od sprzedanych telewizorów (tak jak
    > jest taka opłata przy sprzedawanych nagrywarkach CD).

    Mnie też nie podoba się Twój "pomysł" ;)
    [Proponuję nie pisać w tym wątku, bo jeszcze Vincent podchwyci...]

    Abonament = ~20zł/m
    Użytkowalność tv = 10 lat = 120 mcy
    .... = 2400zł
    o tyle musiałaby wzrosnąć cena TV.

    Dlaczego po prostu nie powiedzieć, że "publiczna tv" albo jest publiczna
    i nie zamieszcza reklam, albo jest "komercyjna" i nie pobiera
    abonamentu... Diabeł tkwi w szczegółach. Niestety - kurwy mają tak silne
    lobby, że logice trudno je pokonać.

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 23. Data: 2012-06-27 14:17:04
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 27.06.2012 14:04, SQLwiel pisze:

    > Mnie też nie podoba się Twój "pomysł" ;)
    > [Proponuję nie pisać w tym wątku, bo jeszcze Vincent podchwyci...]
    >
    > Abonament = ~20zł/m
    > Użytkowalność tv = 10 lat = 120 mcy
    > .... = 2400zł

    Chyba u emerytów. Dzisiejsze sprzęty nie potrafią chyba wytrzymać więcej
    niż gwarancja + trochę.

    > o tyle musiałaby wzrosnąć cena TV.

    I bardzo dobrze :). Ludzie przestaliby kupować telewizory, przez co
    przestaliby oglądać telewizję, przez co telewizja w naszym kraju
    umarłaby śmiercią naturalną.

    I to byłby naprawdę wielki wkład w kulturę. Wzrosłoby czytelnictwo,
    ludziom by było taniej do teatrów chodzić niż telewizję oglądać, itd,
    itp....

    > Dlaczego po prostu nie powiedzieć, że "publiczna tv" albo jest publiczna
    > i nie zamieszcza reklam, albo jest "komercyjna" i nie pobiera
    > abonamentu...

    Dla mnie, małooglądającego TV, jest bez różnicy czy abonament jest
    pobierany od telewizji z rekalmami czy bez.

    p. m.

  • 24. Data: 2012-06-27 16:29:06
    Od: "Nixe" <n...@n...pl>

    Użytkownik "SQLwiel" <_...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie zamieszcza reklam, albo jest "komercyjna" i nie pobiera abonamentu...
    > Diabeł tkwi w szczegółach. Niestety - kurwy mają tak silne lobby, że

    Dlaczego kanały TV publicznej nie są po prostu kodowane i/lub sprzedawane w
    pakietach tylko dla chętnych - jak HBO, Canal+ czy innego tego typu kanały?
    Byłoby czarno na białym, kto faktycznie jest zainteresowany a kto nie i
    jasna sytuacja - chcesz oglądać - kup pakiet. Nie kupujesz - nie oglądasz.
    Tylko znów zasada - jeśli TV publiczna i płatna, to zero jakichkolwiek
    reklam i wypełniaczy międzyprogramowych.

    N.

  • 25. Data: 2012-06-27 17:23:48
    Od: Czeslawek <c...@g...pl>

    W dniu 2012-06-27 16:29, Nixe pisze:
    > Tylko znów zasada - jeśli TV publiczna i płatna, to zero jakichkolwiek
    > reklam i wypełniaczy międzyprogramowych.

    Tak to się nie da. Zobacz, że te H2O oprócz abonamentu ma reklamy, a te
    same filmy emitowane są po kilka razy w tygodniu.
    Ja bym chciał aby telewizja publiczna pełniła jedynie tzw. misję czyli
    przekazywała rzetelne informacje.

    --
    Pozdrawiam,
    Czesławek

  • 26. Data: 2012-06-27 18:01:04
    Od: "Przemek Lipski" <p...@p...home.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co do zasady się zgadzam, ale ta argumentacja jest ciut kretyńska,
    > nie sądzisz?
    > Policjant też jest zawodem zaufania publicznego, i co, ma nie wlepiać
    > mandatów lokalsom, bo to podważy jego status w społeczności?

    Policjant zaufania? Jak mam wybierać komu zaufać, to mając do wyboru
    prawnika, notariusza, policjanta i listonosza, listonosza bym wybrał.

  • 27. Data: 2012-06-27 18:21:17
    Od: SQLwiel <_...@g...com>

> [...]

    > tego typu kanały? Byłoby czarno na białym, kto faktycznie jest
    > zainteresowany a kto nie i jasna sytuacja - chcesz oglądać - kup pakiet.

    Wiesz co spotkało gościa, który krzyczał, że król jest nagi?

    --

    Dziękuję i pozdrawiam. Sqlwiel.

  • 28. Data: 2012-06-27 19:35:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.06.2012 12:16, Nixe pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Ale ja już zapłaciłam za posiadanie odbiornika.
    > W sklepie RTV.

    No i co z tego? Za dom też zapłaciłaś, a podatek od nieruchomości
    płacisz cyklicznie. A za niedługo dostaniesz w prezencie od POważnej
    załogi podatek katastralny, żeby przypadkiem jakiś biedny nie dostał w
    spadku domu i se w nim nie mieszkał, jak gnój mało zarabia.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2012-06-27 19:37:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.06.2012 11:50, Massai pisze:
    > Ale jeśli ktoś nigdy obiornika nie rejestrował to jest "poza
    > systemem".

    A to niby dlaczego? Tam nie przyjdą? A jak poprzedni właściciel
    mieszkania miał?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2012-06-27 19:42:29
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Nixe wrote:

> [...]
    >
    > Dlaczego kanały TV publicznej nie są po prostu kodowane i/lub sprzedawane
    > w pakietach tylko dla chętnych - jak HBO, Canal+ czy innego tego typu

    Bo mogłoby się okazać, że tą "misję", to oni sobie mogą... na nadajnikach
    powiesić. Poza tym nie mozna pozwolic, żeby ludzie się pozbyli takiego
    dobrego źródła propagandy.

    Phi. "Tak, to każdy by chciał".

    J.

    www.kontestacja.com