    Date: Wed, 27 Jun 2012 13:59:38 +0200
    From: m <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wejście bez nakazu?

    W dniu 27.06.2012 13:10, Massai pisze:

    > Najpierw by musieli zmienić prawo. To odrębna umowa między
    > podmiotami.
    >
    > Owszem, takie umowy mógłby sprawdzać US... gdyby oficjalnie przynali
    > że to podatek ;-) ale póki to "abonament" to US nie ma za bardzo
    > podstaw do działania w kwestii samego określania obowiązku
    > opłacania w konkretnych przypadkach.

    Nie podoba mi się mój pomysł, ale pomysł jest - czemu nie pobierać tego
    abonamentu jako dodatkowej opłaty od sprzedanych telewizorów (tak jak
    jest taka opłata przy sprzedawanych nagrywarkach CD).

    Da się jakoś oszacować średnią długość życia odbiornika telewizyjnego,
    pomnożyć roczny abonament przez X lat średniego żywota odbiornika i
    załatwione.

    A przy okazji, tak bliskie sercu każdego rzadzącego, dobro emeryta nie
    zostałoby naruszone, bowiem emeryci jak sądzę dbają o swoje odbiorniki i
    używają ich o wiele dłużej niż nie-emeryci.

    p. m.