    From: Animka <a...@t...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wchodząc do sądu będziesz skanowany
    Date: Sat, 30 Jun 2018 22:52:21 +0200
    <pgvb5o$m4q$1@node1.news.atman.pl> <pgvfl1$434$1@node2.news.atman.pl>
    <5b334401$0$609$65785112@news.neostrada.pl>
    <pgvj4g$tr9$1@node1.news.atman.pl>
    <5b335856$0$625$65785112@news.neostrada.pl>
    <4hbZC.831634$3a1.752081@fx11.am4>
    <5b3547d0$0$603$65785112@news.neostrada.pl>
    <yOcZC.1227847$Qg7.865308@fx08.am4>
    <5b363eda$0$587$65785112@news.neostrada.pl>
    <0LxZC.636525$sl2.458425@fx46.am4>
    <5b37e5b5$0$621$65785112@news.neostrada.pl>

    i+do+s%C4%85du&client=firefox-b&ei=Hlg1W9_zC8e0sQGxk
    6nAAw&start=10&sa=N&biw=1680&bih=895

    > Nie pytałem o podstawę prawną wydania regulaminu, tylko podstawę prawną
    > prowadzenia przeszukania wszystkich wchodzących do urzędu, czy też
    > zakazu wnoszenia DO BUDYNKU legalnie posiadanej broni. Bo zakaz
    > wnoszenia na rozprawę m swoją podstawę.

    stwa-i-porzadku,m,m1,244

    > No więc jako nieprzemądrzały mędrzec wskaż konkretny paragraf z
    > zacytowanego przez Ciebie aktu. Zlepek liter "broń" występuje tam 8
    > razy, a "bron" 3 razy. Żaden z tych przepisów nie dotyczy broni, a
    > obrońców lub sposobu postępowania z bronią będącą dowodem rzeczowym i
    > raz postępowań, w których sprawca posłużył się bronią.
    >
    > Może gdzieś tam jest zaszyty przepis dotyczący wnoszenia broni, a ja nie
    > umiem znaleźć, więc czekam, że oświecisz mnie.

    Znalazlam zaraz na google coś takiego:
    1. w dniu [...] w [...] będąc funkcjonariuszem policji i występując w
    sprawie sygn. akt: [...] jako oskarżony stawił się na Sali rozpraw Sądu
    Rejonowego - [...] w [...] i wbrew powszechnemu zakazowi wynikającemu z
    art. 54 § 1 Ustawy z dnia 27 lipca 2010 r. Prawo o ustroju sądów
    powszechnych (Dz. U. z 2001 r. Nr 98 poz. 1070 ze zm.) wniósł na teren
    Sądu stanowiącą jego indywidualne wyposażenie służbowe broń palną krótką
    wraz z amunicją, czym nie dopełnił ciążącego na nim obowiązku właściwego
    przechowywania broni palnej, tj. o czyn z art. 132 ust. 3 pkt 3 Ustawy z
    dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji w zw. z § 10 ust. 1 pkt 2 Zarządzenia
    Nr [...] Komendanta Głównego Policji z dnia [...] r. w sprawie
    szczegółowych zasad przyznawania i użytkowania broni palnej przez
    policjantów (Dz. Urz. KGP.00.4.38 ze zm.)

    2. w dniu [...] w [...] będąc funkcjonariuszem policji i występując

    w prywatnej sprawie o sygn. akt: [...] stawił się na Sali rozpraw
    Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w [...] w umundurowaniu służbowym i
[...]

    kwietnia 1990 r. o Policji w zw. z § 10 ust. 1 pkt 2 Zarządzenia Nr 6
    Komendanta Głównego Policji z dnia 16 maja 2000 r. w sprawie
    szczegółowych zasad przyznawania i użytkowania broni palnej przez
    policjantów (Dz. Urz. KGP.00.4.38 ze zm.) - postanowił uznać winnym
    popełnienia zarzucanych wyżej w punktach 1 i 2 czynów na podstawie art.
    135j ust. 1 pkt 3 i art. 134 pkt 3 ustawy o Policji i wymierzyć karę
    ostrzeżenia o niepełnej przydatności do służby na zajmowanym stanowisku.

    W uzasadnieniu orzeczenia organ przedstawił stan faktyczny sprawy, z
    którego wynikało, że skarżący mógł nie mieć możliwości zdeponowania
    broni w swoim wydziale. Jednak zdaniem organu nic nie stało na
    przeszkodzie, aby zdeponował broń w innej komórce organizacyjnej KMP w
    [...]. Na tym samym piętrze funkcjonuje Wydział dw. z [...], a dwa
    piętra niżej znany skarżącemu Wydział [...], gdzie dyżury pełnione są
    całodobowo, u Dyżurnego Komisariatu Policji [...] funkcjonującego w tym
    samym budynku lub u Dyżurnego OPP w [...], który również mieści się w
    tej samej siedzibie co KMP w [...].

    Organ wskazał, iż skarżący miał ponadto możliwość zdeponowania broni

    w budynku Sądu przy [...] w Wydziale Konwojowym KWP w [...]. Policjanci
    pełniący służbę na posterunku mają możliwość zdeponowania broni w
    specjalnie do tego wyznaczonym i przystosowanym miejscu mieszczącym się
    na posterunku przy wejściu do budynku oraz w Sekcji Policji Sądowej
    mieszczącej się na [...] piętrze budynku Sądu.

    Ponadto organ wskazał, iż skarżący udając się do Sądu w dniu [...] r.
    miał świadomość w zakresie obowiązywania zakazu wnoszenia broni przez
    osoby występujące przed sądami jako strona. O okolicznościach tych
    został bowiem pouczony przez Sąd na rozprawie w dniu [...] r.

    Zdaniem organu należy wyraźnie odróżnić sytuacje, kiedy policjant
    załatwiający prywatną sprawę, zwolniony z zajęć służbowych wnosi broń do
    sądu oraz sytuacje, kiedy wykonując czynności służbowe posiada przy
    sobie broń służbową.

    Uzasadniając rodzaj wymierzonej kary organ wskazał, że kara ostrzeżenia

    o niepełnej przydatności do służby jest współmierna do popełnionych
    czynów i stopnia zawinienia policjanta. Podejmując decyzję o wymierzeniu
    kary organ uwzględnił fakt, iż skarżący dopuścił się zarzucanych mu
    czynów świadomie, godząc się z możliwością ich popełnienia.

    W odwołaniu od orzeczenia Komendanta Powiatowego Policji w [...] M.T.
    wniósł o uchylenie zaskarżonego orzeczenia. Orzeczeniu temu zarzucił
    naruszenie przepisów prawa materialnego, a mianowicie art. 132 ust. 3
    pkt 3 ustawy o Policji, poprzez jego niewłaściwe zastosowanie,
    polegające na powołaniu się w związku z powyższym przepisem na ogólne
    zasady dotyczące przechowywania broni, które to nie dają podstaw do
    przypisania obwinionemu konkretnego naruszenia obowiązków, a
    szczególności naruszenia § 54 ust. 1 ustawy o ustroju sądów
    powszechnych, który jest przepisem ogólnym, a więc nie może znajdować
    zastosowania bezwzględnie do wszystkich podmiotów, a konkretnie wobec
    funkcjonariuszy Policji, którzy są uprawnieni do noszenia i posiadania
    przy sobie broni, natomiast sytuacje, w których zabrania się im noszenia
    broni, są dokładnie opisane w zarządzeniu Komendanta Policji.

    Całość tu:
    http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/A8F566D5CB

    Skoro policjantom nie wolno to i innym też.

    --
    animka