  • 1. Data: 2012-06-17 02:05:30
    Temat: Ważne powody wypowiedzenia umowy
    Od: " ważniak" <l...@g...pl>

    KC (art. 746.) nie precyzuje, czym są te ważne powody,
    uprawniające do wypowiedzenia umowy.

    Jak przypuszczam, niezapłacenie wynagrodzenia, choroba
    czy przeprowadzka zleceniobiorcy takimi są.

    A czy "wynagrodzenie niewspółmierne w stosunku do nakładu
    wykonanej pracy" w sytuacji, gdy z umowy, mówiąc potocznie,
    nie sposób wygłówkować, że tak będzie w praktyce?

    Przykładowo, mam testować wyroby i z tego jestem rozliczany
    (w złotówkach od pojedynczego testu). Dodatkowo mam napisać
    raport z wyniku każdego testu. To drugie również jest w wykazie
    obowiązków ujętych w umowie, ale za to się nie płaci; są to,
    by tak rzec, czynności towarzyszące.

    W praktyce okazało się, że utworzenie raportu zajmuje
    kilkakrotnie więcej czasu, niż sam test. W efekcie,
    pracując w pełnoetatowym wymiarze czasu, zarabiam na dojazdy...

    Czy w tej sytuacji podany powód jest "ważnym powodem"?

  • 2. Data: 2012-06-18 15:42:18
    Temat: Re: Ważne powody wypowiedzenia umowy
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 17-06-2012 02:05, ważniak pisze:
> [...]
    > wykonanej pracy" w sytuacji, gdy z umowy, mówiąc potocznie,
    > nie sposób wygłówkować, że tak będzie w praktyce?

    Dlaczego się nie da?

> [...]
    > pracując w pełnoetatowym wymiarze czasu, zarabiam na dojazdy...
    >
    > Czy w tej sytuacji podany powód jest "ważnym powodem"?

    Ale od początku miałeś to napisane w umowie, że zarabiasz na
    przeprowadzeniu testu, co obejmuje również napisanie raportu. Jest to
    objęte treścią umowy, a więc i wynagrodzeniem, które dostajesz.
    IMHO trochę niepoważny jest Twój tok rozumowania. Rozumiem, że jesteś
    rozczarowany stawką za nakład pracy, ale przecież się na to zgodziłeś.
    To tak jakby pracownik mieszkający w miejscowości A i mający pracować w
    miejscowości B żądał wynagrodzenia za stanie w korkach po 2 godziny
    dziennie dojeżdżając do pracy, bo nie przypuszczał, że dojazd będzie mu
    tyle zajmował.

    --
    .B:artek.