  • Data: 2023-09-17 13:39:02
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.09.2023 o 13:20, Robert Wańkowski pisze:
    > Były świadome, że wjeżdżają legalnie? A opłat 5 k$ wynikała z
    > normalnej stawki? Pytam z ciekawości, bo to nic nie wnosi do sprawy.

    Wnosi wiele w odniesieniu do tych osób. Jeśli chodzi o cały proceder, no
    to trzeba najpierw sprawdzić, czy proceder był oparty na znajomości
    procedur wizowych i po prostu gromadzono takie dokumenty, że urzędnicy
    legalnie udzielali tych wiz, czy też udzielano wiz z naruszeniem prawa.
    Proceder rzekomo trwał dwa lata. Ujawnienie go tuż przed wyborami akurat
    nie podnosi wiarygodności informacji. Na tyle blisko, że nie zdąży tego
    nikt wyjaśnić. Może akurat tak wypadło, ale dla mnie dziwna ta zbieżność.

    No i dodatkowo trzeba by było popatrzyć, czy te dokumenty wizowe były
    poświadczeniem nieprawdy. Bo jak - przykładowo - ktoś wymyślił, że
    dajemy wizę filmowcom, a pośrednik wpadł na pomysł założenia takiej
    działalności i "przepychania" ludzi po ich zatrudnieniu jako filmowców,
    no to bardziej wina głupoty naszego systemu, niż samych chętnych na
    wjazd, pośrednika czy urzędników odpowiedzialnych za weryfikację.
    --
    (~) Robert Tomasik