    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warunki licencji - czy zgodne z prawem ?
    Date: Fri, 5 Mar 2004 08:29:16 +0100

    Użytkownik "Olgierd" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:14m9pk9ze29pl.dlg@olgierd.gov.pl...
    > Niejaki(a) s...@g...pl w wiadomości
    >>
    > Zanim dojdziecie do jakichkolwiek wniosków spróbujcie zrozumieć dlaczego
    > art. 75 ust. 2 pkt 2 pr.aut. mówi o "osobie posiadającej prawo
    > korzystania z egzemplarza programu komputerowego" i czym byłaby
    > "własność egzemplarza programu". To trochę jak z płytą z muzyką: jestem
    > właścicielem egzemplarza krążka CD ale nie właścicielem muzyki na nim
    > zawartej. W tym zakresie przysługuje mi LICENCJA.

    Dokladnie tak uwazam (silverman chyba podobnie - o
    ile dobrze go zrozumialem).
    Natomiast nasza dyskusja dotyczy nie tyle, kto jest czego
    wlascicielem, lecz sposobu pozwalajacego stwierdzic,
    ze np. ja jestem wlasciecielem egzemplarza.

    Ja twierdze ze dowodem powinna byc faktura (dowod
    na legalny zakup). Oczywiscie nie mowie tu o aktualnych
    rozwiazaniach prawnych, gdyz jako nie-prawnik nie moge
    znac polskiego prawa (ciekawym problemem moze byc
    stsosowanie normy "nieznajomosc prawa szkodzi" w naszym
    kraju - ale to inny temat).
    Mowie tylko o tym jak, moim zdaniem, powinna wygladac
    regulacja prawna w tym zakresie. Tak aby byl realizowany
    cele takiej regulacji:
    1. Ochrona praw autorskich
    2. Nie sciganie za paserstwo osob, ktore paserami nie sa

    WOJSAL