    From: s...@g...pl
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Warunki licencji - czy zgodne z prawem ?
    Date: Thu, 04 Mar 2004 15:09:21 +0100

    On Thu, 4 Mar 2004 14:19:19 +0100, "WOJSAL" <w...@g...pl> wrote:

    >Mowisz zdaje sie o prawach autorskich. Ja mowie
    >o wlasnosci egzemplarza.

    Tośmy się nie zrozumieli :P

    >Niekoniecznie.
    >Np. wlasciciel pistoletu moze nim dysponowac, ale
    >sa ograniczenia w swobodzie dysponowania.

    Podobnie jak przy każdej innej rzeczy. Korzystanie z własności
    ogranicza gospodarczo-społeczne przeznaczenie tego prawa i ZWS.

    >byc dokument nabycia - np. faktura). Jednak role licencji
    >widzialbym nie jako zezwolenie na uzytkowanie, lecz
    >jako ograniczenia w dysponowaniu wlasnoscia (egzeplarzem),
    >tak by nie naruszyc praw autorskich.

    Świetnie, ruszaj do komisji kodyfikacyjnej z obywatelskim projektem
    prawa autorskiego :)

    >Posiadanie licencji nie powinno byc, moim zdaniem,
    >kryterium dopuszczajacym do dysponowania egzemplarzem.
    >Czy tak nie byloby prosciej?

    Byłoby prościej, ale niweczyłoby zobowiązaniowy charakter korzystania
    z własności intelektualnej.

    silvermane