  • 11. Data: 2002-05-29 06:05:58
    Temat: Odp: -= WYROK ZA NIEWINNOSC , POMOCY =- CD
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Przyjaciel <b...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ad1qhu$2tt$...@n...tpi.pl...
    > Dziękuję za wsparcie. Jeżeli chodzi o terminy to jesteśmy na czasie. Już
    > dzisiaj kolega idzie zanieść wniosek o przesłanie wyroku z uzasadnieniem
    (2
    > dni po sprawie) i będziemy cierpliwie czekać.
    >
    > Czy ma on prawo do XEROWANIA akt sprawy, zeznań świadków itp. ??
    Ma prawo złożyć wniosek o odpisy podając nr. karty ,którą chce otrzymać
    ,każdy odpis strony kosztuje wiec zorientować sie należy czy mają ksero bo
    ksero jest o wiele tańsze .
    Sandra

  • 12. Data: 2002-05-29 06:06:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]
    > dni po sprawie) i będziemy cierpliwie czekać.
    >
    > Czy ma on prawo do XEROWANIA akt sprawy, zeznań świadków itp. ??

    Odpisy zależy jak są sporządzone /duża czcionka itd. nie będę tłumaczyła /
    pewnie wiesz co chce przez to powiedzieć
    Sandra

  • 13. Data: 2002-05-29 06:29:04
    Temat: Re: -= WYROK ZA NIEWINNOSC , POMOCY =- CD
    Od: "Przyjaciel" <b...@p...pl>

    dzieki za wskazówkę.. Już dzisiaj kolega biegnie do sądu zanieśc wniosek i
    jak bozia da zxerować zeznania.

    Pozdrawiam
    Przyjaciel

  • 14. Data: 2002-05-29 06:39:47
    Od: "Przyjaciel" <b...@p...pl>

    Bardzo dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź. Z pewnością skorzystam z
    oferty pomocy.

    Już dzisiaj wniosek trafi do sądu , później czekamy....

    Pozdrawiam

    Przyjaciel

  • 15. Data: 2002-05-29 08:47:18
    Od: "Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > (2

    > Odpisy zależy jak są sporządzone /duża czcionka itd. nie będę tłumaczyła /
    > pewnie wiesz co chce przez to powiedzieć
    > Sandra

    Hmm.. moze tez przegladac akta bez sporzadzania odpisow i kserokopii. Po po
    przejrzeniu
    bedzie wiedzial co chce skserowac itp.
    KOnrad G.

  • 16. Data: 2002-05-29 09:25:11
    Od: "Wiktor" <k...@w...pl>

    > Ma prawo złożyć wniosek o odpisy podając nr. karty ,którą chce otrzymać
    > ,każdy odpis strony kosztuje wiec zorientować sie należy czy mają ksero bo
    > ksero jest o wiele tańsze .

    Koszt kserokopii strony akt wynosi 1 zł.

    W.

  • 17. Data: 2002-05-30 10:37:28
    Od: "rob" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiktor" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Koszt kserokopii strony akt wynosi 1 zł.
    A skąd te informacje? Bardzo mnie to interesuje:-)
    Rob

  • 18. Data: 2002-05-30 12:51:27
    Od: "Mariusz C." <b...@p...onet.pl>

    > A skąd te informacje? Bardzo mnie to interesuje:-)
    > Rob

    na podstawie Ustawy o opłatach w sprawach karnych - Dz.U.83.49.223

    Art. 19. 1. Za odpisy, zaświadczenia i inne dokumenty, wydawane na wniosek
    na podstawie akt, pobiera się od wnioskodawcy opłatę kancelaryjną, chyba że
    przepis szczególny stanowi inaczej.
    2. Do opłat, o których mowa w ust 1, stosuje się odpowiednio przepisy
    dotyczące wysokości i sposobu uiszczania opłat kancelaryjnych w sprawach
    cywilnych.

    W związku z Rozp. w sprawie wysokości opłat kancelaryjnych
    w sprawach cywilnych.
    Dz.U.96.139.650 + zm. Dz.U.99.88.990

    § 1. 1. Za klauzulę wykonalności, stwierdzenie prawomocności, odpisy,
    zaświadczenia, wyciągi oraz inne dokumenty wydawane na wniosek na podstawie
    akt pobiera się opłatę kancelaryjną w kwocie 6 zł za każdą stronicę wydanego
    dokumentu.
    1a. Za kserokopie dokumentów z akt sprawy, wydawane na wniosek na
    podstawie odrębnych przepisów, pobiera się opłatę kancelaryjną w kwocie 1 zł
    za każdą stronicę wydanej kserokopii.

    ==============================

    1. Stronice występują zwykle parami i ciężko wydać 1 stronicę
    bo stronica to językowo <<każda z dwu powierzchni karty; strona>>
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=59161
    zatem oznacza to 2 zł za kartkę? :-)

    2. Ciekawe, że nie ustalono za jaki format stronicy ta 1 zł.
    W takim układzie, jeśli mają np. kopiarkę A3 (~ format rozłożonych akt)
    to wykładnia językowa prowadzi też do 1 zł za stronicę A3
    czyli 50 gr za stronicę A4, tj. 1 zł za kartkę A4 :-)

    Przed nowelą (Dz.U.99.88.990) stronice były po 6 zł.
    Postan. s.apel. w Białymstoku z 1999.06.22 - I ACz 269/99
    OSA 1999/10/44