  • 1. Data: 2005-08-16 18:27:21
    Temat: WYCENA NIERUCHOMOSCI STUDIA
    Od: "jasio" <p...@g...pl>

    Czy ktos wie cos na temat studiow z wyceny nieruchomosci,czy po tym jest jakis
    egzamin panstwowy,ile to kosztuje i czy sie oplaca?

  • 2. Data: 2005-08-16 18:51:42
    Temat: Re: WYCENA NIERUCHOMOSCI STUDIA
    Od: ...@...c

    Dnia 16 Aug 2005 20:27:21 +0200, jasio napisał(a):

    > Czy ktos wie cos na temat studiow z wyceny nieruchomosci,czy po tym jest jakis
    > egzamin panstwowy,ile to kosztuje i czy sie oplaca?

    Póki co raczej studium (roczne) jakies 3-4 tysiące nie twoje - potem
    praktyki zawodowe kosztujące drugie tyle a potem egzamin na poziomie
    zdawalności 5-10% płatny każdorazowo ok. 2000 zł . Witaj w kolejnym
    zamkniętym zawodzie.

    --
    pozdrawiam,

  • 3. Data: 2005-08-17 01:32:57
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:1tuw80fhcm4ir$.ltfkcmrceiid$.dlg@40tude.net,
    Użytkownik <...@...c> napisał/a:

    > Póki co raczej studium (roczne) jakies 3-4 tysiące nie twoje - potem
    > praktyki zawodowe kosztujące drugie tyle a potem egzamin na poziomie
    > zdawalności 5-10% płatny każdorazowo ok. 2000 zł .

    Nie studium, a studia podyplomowe, ale to szczegół.
    Zapomniałeś dodać jednego szczegółu - trzeba sie legitymowac wykształceniem
    wyższym technicznym prawniczym lub ekonomicznym. Żeby było weselej, nie
    każdy inżynier ma wykształcenie techniczne wg Ministerstwa Infrastruktury.

    > Witaj w kolejnym zamkniętym zawodzie.

    Zawód nie jest aż tak zamknięty, rzeczoznawców jest ponad 4 tysiące i
    ogólnie rzecz biorac nie ma zapotrzebowania na więcej. A każdy kto zda
    egzamin może otworzyć swoje biuro i wyceniac, nie trzeba jak u notariuszy
    zgody rady itp.

    Podsuowując - uprawnienia sa mozliwe do uzyskania (jak sie ma odpowiednie
    wykształcenie) jednak są to około 3 lata wycięte z życiorysu, to raz. Po
    drugie na rynku nie jest tak kolorowo, a wabienie kandydatów na studia
    powszechna kastr^W taksacją nieruchomości odbywa sie od dobrych 7 lat (o ile
    nie więcej), a nadal nie wiadomo, czy na pewno będą to robic rzeczoznawcy.
    Dla początkującego w zawodzie pozyskanie klientów graniczy z cudem, chyba,
    że wykonuje sie operaty poniżej kosztów, żeby zaistnieć.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Kobieta jest jak książka. Przeglądając, zawsze się na coś natrafi.
    /Anatol France/

  • 4. Data: 2005-08-17 01:47:33
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:67da.0000009b.43023008@newsgate.onet.pl,
    jasio <p...@g...pl> napisał/a:
    > Czy ktos wie cos na temat studiow z wyceny nieruchomosci,czy po tym
    > jest jakis egzamin panstwowy,ile to kosztuje i czy sie oplaca?

    Tak mnie naszło - Jeśli chodzi o studia podyplomowe, to odpowiedzi masz. A
    jesli chodzi Ci o "zwykłe" studia, to właściwie wszystko tak samo, oprócz
    tego, że nie musisz robić studiów podyplomowych i oczywiście legitymowac się
    wyższym wykształceniem w wymienionych przeze mnie dziedzinach.
    Kwestia praktyk, egzaminu, klintów itp pozostaje bez zmian.

    Pozdrawiam
    Tatiana
    --
    Zbyt często związujemy się z kobietami parą jedwabnych pończoch.
    /John Steinbeck/

  • 5. Data: 2005-08-17 11:48:21
    Od: "Sewer" <s...@e...pl>

    Użytkownik "jasio" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Czy ktos wie cos na temat studiow z wyceny nieruchomosci,czy po tym jest
    > jakis
    > egzamin panstwowy,ile to kosztuje i czy sie oplaca?
    >
    > --

    Witam

    Zaglądnij tu : http://www.geo.kortowo.pl/

    a szczegóły dotyczące nadawania uprawnień znajdziesz w ustawie o gospodarce
    nieruchomościami.

    --
    z pozdrowieniami Sewer

  • 6. Data: 2005-08-18 18:29:04
    Od: ...@...c

    Dnia Wed, 17 Aug 2005 03:32:57 +0200, Xena napisał(a):

> [...]
    > ogólnie rzecz biorac nie ma zapotrzebowania na więcej. A każdy kto zda
    > egzamin może otworzyć swoje biuro i wyceniac, nie trzeba jak u notariuszy

    egzemin pismemny i ustny zdaje sie przed .... nie nie ministerstwem
    infrastuktury ale rzeczoznawcami któzy z nudów uwalają na nieznajomości
    kluczowych spraw jak np. wiekości sadzawek w lasach. Tak wiec twierdznie ze
    wystarczy zdać tylko egzamin jest lekko humorystyczne.

> [...]
    > nie więcej), a nadal nie wiadomo, czy na pewno będą to robic rzeczoznawcy.

    wiadomo - patrz ustawa.

    > Dla początkującego w zawodzie pozyskanie klientów graniczy z cudem, chyba,
    > że wykonuje sie operaty poniżej kosztów, żeby zaistnieć.

    no jasne - chciali juz wymysić ceny minalmalne na usługi (patrz notariusz)
    ale UOKiK ich zgnoił pięknie.

    --
    pozdrawiam,

  • 7. Data: 2005-08-21 23:17:26
    Od: "Xena" <t...@l...com.pl>

    In news:zrhjnrlmy9ms$.7amwkobec27d$.dlg@40tude.net,
    Użytkownik <...@...c> napisał/a:

> [...]
    > nieznajomości kluczowych spraw jak np. wiekości sadzawek w lasach.
    > Tak wiec twierdznie ze wystarczy zdać tylko egzamin jest lekko

    A te ponad 4 tysiące rzeczoznawców kupiło ten agzamin na bazarze czy jednak
    może zdało?

    > wiadomo - patrz ustawa.

    Ustawy mają to do siebie, że sie zmieniają wciąż. Zatem poczekajmy może
    spokojnie.

    > no jasne - chciali juz wymysić ceny minalmalne na usługi (patrz
    > notariusz) ale UOKiK ich zgnoił pięknie.

    5 tysięcy kary dla federacji nazywasz pięknym zgnojeniem???
    Poza tym jak to sie ma do wykonywania wycen poniżej kosztów, o którym
    napisałam powyżej?

    Tatiana
    --
    Nowa miotła lepiej zamiata, ale stara lepiej wie, gdzie są śmieci
    /prawdziwe/

  • 8. Data: 2005-08-22 00:59:26
    Od: poreba <d...@p...com>

    "Xena" <t...@l...com.pl> niebacznie popelnil

    > A te ponad 4 tysiące rzeczoznawców kupiło ten agzamin na bazarze
    > czy jednak może zdało?
    A czy ten egzamin zawsze był jedyną drogą do uzyskania uprawnień?

    --
    pozdro
    poreba

  • 9. Data: 2005-08-22 15:58:53
    Od: CosMo <v...@t...epf.pl>

    poreba napisał(a):
    > "Xena" <t...@l...com.pl> niebacznie popelnil

    > A czy ten egzamin zawsze był jedyną drogą do uzyskania uprawnień?

    co racja to racja... do tej pory słyszę jak to było łatwo zdać egzamin
    zanim zabrali się za ograniczanie dostępu...
    W 70% rzeczoznawcami są osoby, które korzystają z jednej, dwóch metod
    wyceny a wszelka nowość jest dla nich czymś strasznym. Dlatego boją się
    nowej krwi, która (chcąc, nie chcąc) musi opanować resztę.
    Gdy widzę operaty zrobione przez rzeczoznawców "z wieloletnim
    doświadczeniem" to poważnie się zastanawiam czy choć 20% z nich zosałaby
    dopuszczona do egzaminu - zgodnie z nowymi zasadami...

    CosMo

    --
    ...open your eyes!!...