  • 1. Data: 2003-01-30 20:21:08
    Temat: Uzywany sprzet a prawo zwrotu (umowa na odleglosc)
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam
    Kupilem uzywanego notebooka. Osoba ktora mi go sprzedala zareczyla, ze wszystko
    jest w porzadku i udziela 3 miesiace gwarancji na sprzet. Umowe zawarlismy
    telefonicznie.

    Po odebraniu przesylki okazalo sie ze zastrzegl sobie (na gwarancji) ze nie
    gwarancja nie jest objeta bateria. W sumie ma to sens - baterie naleza do
    elementow ktore moga sie zuzyc wczesniej. Jednak czy nie powinien mnie o tym
    poinformowac podczas zawierania umowy, a nie dopiero po odebraniu sprzetu? Czy
    przypadkiem komputer nie powinien byc naprawiony z tytulu rekojmi? Sprzedawca
    stwierdzil ze na rzeczy uzywane nie ma rekojmi.

    I teraz najwazniejsze. Okazalo sie ze cos jest w komputerze nie tak
    (najprawdopodobniej wlasnie bateria). Powiedzialem mojemu sprzedawcy, ze
    zgodnie z prawem, ktore mi przysluguje, chce odstapic od tej umowy i odzyskac
    pieniadze. On stwierdzil, ze sie nie zgadza. Od dostarczenia sprzetu minelo 6
    dni. Ponadto nie zostalem poinformowany o mozliwosci zwrotu - w tym przypadku
    termin wydluza sie do 3 miesiecy (zgodnie z tym co wyczytalem w kodeksie).

    Co mam teraz zrobic? Czy ten ktos moze tak po prostu stwierdzic, ze nie zgadza
    sie na odtapienie od umowy, gdyz powodem jest bateria, na ktora nie udziela
    gwarancji?

    Bardzo dziekuje z gory za odpowiedz
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2003-01-30 22:10:21
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message

    > Od dostarczenia sprzetu minelo 6
    > dni. Ponadto nie zostalem poinformowany o mozliwosci zwrotu - w tym
    przypadku
    > termin wydluza sie do 3 miesiecy (zgodnie z tym co wyczytalem w kodeksie).

    A kim jest sprzedawca? Osobą fizyczną prywatną czy przedsiebiorcą?

> [...]
    zgadza
    > sie na odtapienie od umowy, gdyz powodem jest bateria, na ktora nie

    Oczywiście że może. Ty zaś możesz go pozwać za to do sądu :-)
    Przede wszystkim musisz sprawdzić co nie działa w komputerze - może to
    wcalenie bateria. A tak czy inaczej komputer miał działać chyba, a nie
    działa, więc jest sprawa :-)

    Depi.

  • 3. Data: 2003-01-30 22:27:22
    Od: m...@p...onet.pl

    Witam

    > A kim jest sprzedawca? Osobą fizyczną prywatną czy przedsiebiorcą?

    osoba fizyczna. Czy prawo, na ktore sie chce powolac odnosi sie rowniez do osob
    fizycznych?

    > zgadza
    > udziela
    > >
    > Oczywiście że może. Ty zaś możesz go pozwać za to do sądu :-)

    No tak, ale na karcie napisal, ze na baterie gwarancji nie udziela. Tu moja
    watpliwosc - czy taki zapis jest prawomocny - nie zostalem poinformowany o tym
    wyjatku podczas zwierania umowy, a dopiero po otrzymaniu towaru. Kupilem w
    koncu komputer a, nie komputer i baterie. Przez telefon (podczas zawierania
    umowy) poinformowal mnie, ze udziela na niego 3m-cy gwarancji.

    Co do sprawy - na jakiej podstawie - patrz punkt poprzedni.

    > A tak czy inaczej komputer miał działać chyba, a nie
    > działa, więc jest sprawa :-)

    Dziala, ale na baterii niecale pol godziny, a mial w granicach 3.

    Pozdrawiam
    michal

  • 4. Data: 2003-01-30 23:28:43
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Witam

    > osoba fizyczna. Czy prawo, na ktore sie chce powolac odnosi sie rowniez do
    osob
    > fizycznych?

    No właśnie stąd pytanie. Przepisy o które Ci chodzi to zapewne ustawa o o
    ochronie konsumentów czy jak ona sie tam zwie. Niestety stosuje się ja tylko
    w stosunkach między konsumentem a przedsiebiorcą.

    > No tak, ale na karcie napisal, ze na baterie gwarancji nie udziela.

    Srati-tati. Gwarancji moze i nie, ale rekojmi wyłaczyć nie może. O ile sie
    nie myle miedzy nieprofesjonalistami obowiazuja nadal zasady z kodeksu
    cywil;nego dot. rekojmi i jesli rzecz ma wade o ktorej Ty nie wiedziales to
    na tej podstawie mozesz odstapic od umowy i zadac zwrotu pieniedzy lub
    ewentualnie wymiany tej wadliwej czesci ( chyba 556 i nastęopne). A
    gwarancje jak chce to moze i udzielic, ale juz tylko dodatkowo, poza
    ustawową rękojmią.

> [...]
    zawierania
    > umowy) poinformowal mnie, ze udziela na niego 3m-cy gwarancji.

    Tu moze sobie rzeźbić - gwarancja to jego dobra wola. Można najwyżej
    rzeźbić, że Cie w błąd wprowadził,ale to nie ma w tym wypadku większego
    znaczenia. Ważne są Twoje prawa z rękojmi.

    > Dziala, ale na baterii niecale pol godziny, a mial w granicach 3.

    No to słaba bateria :-) Albo odstępujesz od umowy, albo każesz wymienić
    baterię lub odpowiednio obniżyc cenę.

    Jak chcesz więcej wiedzieć to kodeks cywilny - art. 556 i następne i w ogóle
    sprzedaż tamoj.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-01 23:17:17
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender napisa_(a):
    > Srati-tati. Gwarancji moze i nie, ale rekojmi wyłaczyć nie może. O ile sie
    > nie myle miedzy nieprofesjonalistami obowiazuja nadal zasady z kodeksu
    > cywil;nego dot. rekojmi

    Łącznie z art. 558 a tam jest o wyłączeniu, ograniczniu, rozszerzeniu.

    KG

  • 6. Data: 2003-02-02 16:23:18
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Kamil Golaszewski" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    > Marcin Olender napisa_(a):
    >
    > Łącznie z art. 558 a tam jest o wyłączeniu, ograniczniu, rozszerzeniu.

    Jasne. Miałem na myśli,że fakt, że daje gwarancje na to i tamto nie wpływa
    na istnienie uprawniej z rękojmi. Zresztą nawet jakby wyłączył, a nie
    wyłączył, to z para 2 można by go wychaczyć.

    Depi.