    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uzywany sprzet a prawo zwrotu (umowa na odleglosc)
    Date: Fri, 31 Jan 2003 00:28:43 +0100

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
    news:161a.000001ec.3e39a6c8@newsgate.onet.pl...
    > Witam

    > osoba fizyczna. Czy prawo, na ktore sie chce powolac odnosi sie rowniez do
    osob
    > fizycznych?

    No właśnie stąd pytanie. Przepisy o które Ci chodzi to zapewne ustawa o o
    ochronie konsumentów czy jak ona sie tam zwie. Niestety stosuje się ja tylko
    w stosunkach między konsumentem a przedsiebiorcą.

    > No tak, ale na karcie napisal, ze na baterie gwarancji nie udziela.

    Srati-tati. Gwarancji moze i nie, ale rekojmi wyłaczyć nie może. O ile sie
    nie myle miedzy nieprofesjonalistami obowiazuja nadal zasady z kodeksu
    cywil;nego dot. rekojmi i jesli rzecz ma wade o ktorej Ty nie wiedziales to
    na tej podstawie mozesz odstapic od umowy i zadac zwrotu pieniedzy lub
    ewentualnie wymiany tej wadliwej czesci ( chyba 556 i nastęopne). A
    gwarancje jak chce to moze i udzielic, ale juz tylko dodatkowo, poza
    ustawową rękojmią.

    Tu moja
    > watpliwosc - czy taki zapis jest prawomocny - nie zostalem poinformowany o
    tym
    > wyjatku podczas zwierania umowy, a dopiero po otrzymaniu towaru. Kupilem w
    > koncu komputer a, nie komputer i baterie. Przez telefon (podczas
    zawierania
    > umowy) poinformowal mnie, ze udziela na niego 3m-cy gwarancji.

    Tu moze sobie rzeźbić - gwarancja to jego dobra wola. Można najwyżej
    rzeźbić, że Cie w błąd wprowadził,ale to nie ma w tym wypadku większego
    znaczenia. Ważne są Twoje prawa z rękojmi.

    > Dziala, ale na baterii niecale pol godziny, a mial w granicach 3.

    No to słaba bateria :-) Albo odstępujesz od umowy, albo każesz wymienić
    baterię lub odpowiednio obniżyc cenę.

    Jak chcesz więcej wiedzieć to kodeks cywilny - art. 556 i następne i w ogóle
    sprzedaż tamoj.

    Depi.