  • 21. Data: 2012-04-05 16:25:44
    Temat: Re: Uzywanie Torrentow - pytanie
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:jljrle$99r$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam
    >
    > Czy mozna sciagac legalnie pliki z torrentow zakladajac, ze mamy oryginaly
    > w domu w "tradycyjnej formie" np. CD czy DVD?

    Raczej nie. Sciagajac z toreentow jednoczesnie udostepniasz.
    I nie ma znaczenia, czy masz oryginal. Udostepnianie jest nielegalne.

  • 22. Data: 2012-04-05 16:36:24
    Od: KRZYZAK <k...@k...pl>

    Dnia Thu, 05 Apr 2012 12:50:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Filmy i muzę można ściągać bezkarnie bez względu na posiadanie
    > oryginału. Nie można filmów i muzy udostępniać

    Czy w takim razie dostawca internetu bedzie ukarany, jesli bede sciagal
    przez jego proxy?

    --
    usenet jest dla mieczakow
    (irc.freenode.net)

  • 23. Data: 2012-04-05 18:57:20
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Sonn" <c...@p...pl>

    > Taaak? To spróbuj ściągnąć kopię swojego legalnego Windowsa - z tym samym
    > numerem seryjnym.

    One są takie same w ramach tych samych wersji tylko klucze aktywacyjne na
    opakowaniach inne. Aktywacja odnotowuje użycie klucza wraz ze sprzętem tak,
    że wielokrotne użycie nie jest możliwe lub jest możliwe ograniczoną liczbę
    razy.

  • 24. Data: 2012-04-05 19:06:22
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    wiadomości news:4f7d9cb7$1@news.home.net.pl...
    > Od kiedy windowsy mają indywidualne numery seryjne?
    > W XP wpisujesz numer ze swojej naklejki i hula - jeśli jest to właściwa
    > wersja systemu.
    > W Viście OIDP też tak było. W siódemce zmienili?

    Nie, nie zmienili.
    Jak mi płyta instalacyjna nie chciała formatować dysku w inny sposób niż
    robiąc partycję typu GPT (czyli XP jej nie zobaczy) to zciągnąłem w tej
    samej wersji system z netu, w której nie było tego ficzera i zainstalowałem
    z kluczem z pudełka i aktywowałem bez problemu.

    --
    Irokez

  • 25. Data: 2012-04-05 20:50:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Apr 2012, KRZYZAK wrote:

    > Czy w takim razie dostawca internetu bedzie ukarany, jesli bede sciagal
    > przez jego proxy?

    Nie, potrzebna jest "wola postępku", albo w postaci aktywnego
    uczestnictwa, albo umyslnego stworzenia czegos co ma wyłaczny cel
    w rozpowszechnianiu "nieuprawnionym" (ale nie rozpowszechnianiu
    w ogóle, odpowiada ten kto "kliknie" i wskaże obiekt).
    To tak jak z nożem - jak nim się w kogos zamachniesz (nawet
    nieumyslnie) albo jak skonstruujesz pułapkę (np. na złodzieja),
    to odpowiadasz.
    Ale za to że ktos wezmie Twój nóż i nim kogos zadzga już nie.
    No chyba że dałes go do ręki komus kto wydziera się "dajcie
    mi nóż, ja tego %@^%&#! utłukę" :> (bo to pomocnictwo).

    pzdr, Gotfryd

  • 26. Data: 2012-04-06 00:26:09
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    John Kołalsky napisał(a) :
> [...]
    > że wielokrotne użycie nie jest możliwe lub jest możliwe ograniczoną liczbę

    He, kolejny raz wyszło, że jak wannabeinformatyk kategorycznie
    coś twierdzi, to na ogół plecie bzdury. Nie mam Win7 więc nie
    mogłem tej jego "wiedzy" zweryfikować.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 27. Data: 2012-04-06 07:27:08
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 05.04.2012 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Pozwolę się nie zgodzić. Pobieram program, który ma być kopią

    Możesz się nie zgadzać, Twoje prawo. IMHO wniosek _może_ być
    słuszny, choć rozumowanie niezupełnie.

    Zobacz Art 75 UoPAiPP. Po pierwsze, ściągnięcie pliku
    nie jest wykonaniem kopii, po drugie- możesz ją wykonać
    jeśli nawet właściciel praw Ci nie pozwala tylko wtedy,
    gdy jest to "niezbędne do korzystania z programu komputerowego".

    > mi posiadać kopię bezpieczeństwa. Jak ją uzyskałem, nie jest istotne.

    Otóż właśnie jest istotne. Art. 278 KK mówi o "zgodzie osoby uprawnionej".
    Osoba uprawniona nie wyraziła zgody na umieszczenie swojego programu
    na jakimś chomiku. Osobne pytanie, czy było to "w celu uzyskania
    korzyści majątkowej". IMO do obrony jest twierdzenie,
    że skoro i tak masz legalny egzemplarz, to korzyści nie uzyskałeś.

    Ale jak masz płytę zabezpieczoną przed kopiowaniem,
    obchodzić zabezpieczeń Ci nie wolno, kopia nie jest niezbędna
    do korzystania- formalnie, by mieć kopię, powinieneś kupić drugi
    egzemplarz. Czyli ściągając uzyskałeś korzyść majątkową :-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)

  • 28. Data: 2012-04-06 07:31:34
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 05.04.2012 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał/a:

    > Nie, potrzebna jest "wola postępku", albo w postaci aktywnego
    > uczestnictwa, albo umyslnego stworzenia czegos co ma wyłaczny cel

    Możnaby też chyba wskazać Art 23(1) UoPAiPP.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)

  • 29. Data: 2012-04-06 09:10:20
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-06 07:27, Dominik & Co pisze:

    > Możesz się nie zgadzać, Twoje prawo. IMHO wniosek _może_ być
    > słuszny, choć rozumowanie niezupełnie.
    >
    > Zobacz Art 75 UoPAiPP. Po pierwsze, ściągnięcie pliku
    > nie jest wykonaniem kopii,

    art 74 i 75 mowią też o zwielokrotnieniu jakimikolwiek środkami i w
    jakiejkolwiek formie, a nie tylko wykonaniu kopii.

    > po drugie- możesz ją wykonać
    > jeśli nawet właściciel praw Ci nie pozwala tylko wtedy,
    > gdy jest to "niezbędne do korzystania z programu komputerowego".

    No nie tylko, ale w zasadzie do tego sie mniej więcej sprowadza.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 30. Data: 2012-04-06 11:23:37
    Od: Dominik & Co <D...@n...com>

    Dnia 06.04.2012 Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał/a:

    > art 74 i 75 mowią też o zwielokrotnieniu jakimikolwiek środkami i w
    > jakiejkolwiek formie, a nie tylko wykonaniu kopii.

    OK, ale nadal "jeśli to niezbędne do korzystania".

    > No nie tylko, ale w zasadzie do tego sie mniej więcej sprowadza.

    Art 75 stanowi tak literalnie, wyjątek to ustęp 2 pkt 3, czyli
    czynności na potrzeby stworzenia programu współpracującego
    z danym. Są jeszcze inne możliwości?

    AFAIK UoPAiPP nie pozwala wykonać kopii (jeśli uprawniony
    nie zezwala) wyłącznie jako kopii bezpieczeństwa, np na wypadek
    uszkodzenia nośnika.

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)