    From: Dominik & Co <D...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uzywanie Torrentow - pytanie
    Date: Fri, 6 Apr 2012 05:27:08 +0000 (UTC)

    Dnia 05.04.2012 Zbynek Ltd. <s...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Pozwolę się nie zgodzić. Pobieram program, który ma być kopią

    Możesz się nie zgadzać, Twoje prawo. IMHO wniosek _może_ być
    słuszny, choć rozumowanie niezupełnie.

    Zobacz Art 75 UoPAiPP. Po pierwsze, ściągnięcie pliku
    nie jest wykonaniem kopii, po drugie- możesz ją wykonać
    jeśli nawet właściciel praw Ci nie pozwala tylko wtedy,
    gdy jest to "niezbędne do korzystania z programu komputerowego".

    > mi posiadać kopię bezpieczeństwa. Jak ją uzyskałem, nie jest istotne.

    Otóż właśnie jest istotne. Art. 278 KK mówi o "zgodzie osoby uprawnionej".
    Osoba uprawniona nie wyraziła zgody na umieszczenie swojego programu
    na jakimś chomiku. Osobne pytanie, czy było to "w celu uzyskania
    korzyści majątkowej". IMO do obrony jest twierdzenie,
    że skoro i tak masz legalny egzemplarz, to korzyści nie uzyskałeś.

    Ale jak masz płytę zabezpieczoną przed kopiowaniem,
    obchodzić zabezpieczeń Ci nie wolno, kopia nie jest niezbędna
    do korzystania- formalnie, by mieć kopię, powinieneś kupić drugi
    egzemplarz. Czyli ściągając uzyskałeś korzyść majątkową :-)

    --
    Dominik & kąpany (via slrn)