    From: Bazgruś <b...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uznawalność zeskanowanego dokumentu jako dowodu w sprawie
    Date: Fri, 07 Apr 2006 15:56:08 +0200

    Cyberix napisał(a):
    > Potwierdzenie notarialne ??

    Chodziło o coś tańszego i szybszego.
    Gdyby urządzenie skanujące automatycznie podpisywało elektroniczny
    dokument przy użyciu podpisu cyfrowego to teoretycznie można by
    udowodnić prawdziwość takiego dokumentu.

    > To tak, jakbyś miał emaila podpisnego cyfrowo. Jest elegancki, jest
    > certyfikat. Ale jak go wydrukujesz, to jak udowodnisz, że to co jest
    > wydrukowane to odpowiada temu podpisanemu cyfrowo emailowi ??
    Podobno są techniki, które pozwalają na oznaczanie dokumentów
    drukowanych w taki sposób, że ich kopia jest rozpoznawalna.

    Przecież skan to rodzaj zdjęcia (skan można zrobić aparatem cyfrowym).
    Mandaty dla kierowców są wystawiane na podstawie zdjęć fotoradarów
    zapisywanych na dysku twardym. Skoro elektroniczny zapis nie jest
    dowodem, to na jakiej podstawie dostaję mandat? Czy zdjęcia z aparatów
    cyfrowych nie są dowodami w sprawach sądowych?