    From: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uzasadnienie przyczyny (bezrobocie)
    Date: Thu, 14 Oct 2004 14:48:50 +0200

    scorpio napisał(a):
    > Witam !
    > W związku z tym, iż można pozbawić statusu bezrobotnego osobę która nie
    > stawiła się w powiatowym urządzie pracy w wyznaczonym terminie i nie
    > powiadomiła w okresie do 5 dni o uzasadnionej przyczynie tego
    > niestawienictwa, mam pytanie jakie to może byc uzasadnienie ? Szukałem w
    > necie i nic nie znalazłem (widocznie wszyscy się stawiają albo kiepski ze
    > mnie poszukiwacz).
    > Nawet nie znalazłem żadnego rozporzadzenia na ten temat.

    Rozporządzenia nie ma i nie było. Nie jest chyba nigdzie to jasno
    przedstawione.

    > Myślę więc i wymyśliłem, że uzasadnieniem mogłoby byc np. zwolnienie
    > lekarskie wydane przez lekarza 1 kontaktu, pogrzeb, narodziny dziecka.

    Oczywiście zwolnienie lekarski, zaświadczenie od lekarza o wizycie, itp.
    są jak najbardziej uznawane. I zaświadczenie z policj o zatrzymaniu :)
    Ogólnie to co można pokazać na piśmie - wezwanie na ten sam dzień do
    sądu, WKU... - ale tu już dobrze widziane jest wcześniejsze
    powiadomienie urzędu (przecież wezwania dostaje się wcześniej).
    Osoba może również napisać oświadczenie dlaczego niestawiła się i
    Kierownik wydziału bądź Dyrektor urzędu odniesie się do tego...

    3m się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/