  • 131. Data: 2010-07-13 10:49:29
    Temat: Re: Uwaga groźny pies
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > Nie.

    Dlaczego? Czy wywieszka "zamknięte" nie jest wyraźnym wyrażeniem woli
    właściciela aby nie wchodzić, zmieniającym potocznie rozumiane
    przeznaczenie sklepu?

    Taka zasada "jeśli coś nie jest odpowiednio mocno zabezpieczone, to
    jest ogólnodostępne" jest trochę absurdalna, nie sądzisz?

    --
    Pozdro
    Massai

  • 132. Data: 2010-07-13 10:56:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Massai wrote:

> [...]
    >
    > Taka zasada "jeśli coś nie jest odpowiednio mocno zabezpieczone, to
    > jest ogólnodostępne" jest trochę absurdalna, nie sądzisz?

    Ale co ja na to poradze, ze tak jest i juz.

  • 133. Data: 2010-07-13 10:59:45
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > Ale narazie tak jeszcze nie jest.

    A szkoda. Chore prawo. Chodziło mi o co innego - że posiadanie groźnego
    psa na posesji niekoniecznie musi świadczyć o przeroście ego.

    > Uprzedz tescia, ze jak pies kogos pogryzie, nawet tego wlasciwego to
    > bedzie mial klopoty i to on bedzie siedzial, zamiast tego kto go
    > pobil. Szczegolnie jak wyjdzie na wierzch, ze on tego psa spuszczal
    > celowo, zeby pogryzl tego co wejdzie na podworko.

    Wiesz, nie sądzę żeby ostrzeżenie zmieniło jego postępowanie. Zresztą,
    furtka jest zamknięta na klucz, brama na pilota, więc wejść można tylko
    przełażąc przez płot. A i na płocie są wywieszki o psie.

    No, ale tu policja i prokuratura będą mogły się wykazać - sprawca
    znany, pewnie dziady zrobiliby wielkie postępowanie.

    W sprawie tego napadu patafiany miały nagrania z monitoringu, markę i
    model samochodu, kolor, przybliżony rocznik (numery fałszywe),
    stosunkowo nietypowy model.
    Nawet im się nie chciało sprawdzić właścicieli takich.
    Tych głuchych telefonów też nie sprawdzili bo "numer zastrzeżony".
    Jakby ustalenie tego numeru było dla nich takie trudne.
    Sam bym im ustalił przez znajomych, gdyby nie to że w pierwszej
    kolejności pewnie by oskarżyli mnie. Kuźwa, nawet przybliżoną
    lokalizację telefonu by operator zrobił, jakby się bardzo uprzeć...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 134. Data: 2010-07-13 11:06:41
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    witek wrote:

    > No to zeby bylo smieszniej.
    > Znajdz paragraf, ktory tego zabrania.
    > O ile nie wlamiesz sie tam niszczac cos przy okazji najlepiej za
    > wiecej niz 250 zl, grilla i kielbaski przyniesiesz wlasne i nikt cie
    > nie wyprosil, to paragrafu na to nie ma.

    Hyhy, ciekawe - czujny sąsiad wzywa policję, policja przyjeżdża i...
    co? nic nie może zrobić?

    Dziwna jest taka wybiórczość w ochronie własności.

    AFAIR, jak jedziesz cudzym samochodem to policja może się czepić o
    upoważnienie.

    A tu - teren twój, twoja własność, a ktoś może korzystać do woli, jeśli
    ciebie nie ma w pobliżu.

    IMHO narusza to prawo do dysponowania swoją własnością, także
    dysponowania w postaci określenia kto może a kto nie z niej korzystać.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 135. Data: 2010-07-13 11:08:56
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 13-07-2010 12:49, Massai pisze:

    > Dlaczego? Czy wywieszka "zamknięte" nie jest wyraźnym wyrażeniem woli
    > właściciela aby nie wchodzić, zmieniającym potocznie rozumiane
    > przeznaczenie sklepu?

    Nie jest. Jest zaledwie informacją, że "sklep jest zamknięty" = w
    potocznym rozumieniu, że nie prowadzi się sprzedaży.

    Na dodatek 9 na 10 osób naciśnie klamkę ZANIM dotrze do nich znaczenie
    słowa które przeczytali. Albo po prostu nie zauważą.

    Nie widziałeś nigdy jak się ludzie odbijają od niedziałających drzwi
    automatycznych, na których wywieszono wielką tablicę "drzwi uszkodzone"?

    > Taka zasada "jeśli coś nie jest odpowiednio mocno zabezpieczone, to
    > jest ogólnodostępne" jest trochę absurdalna, nie sądzisz?

    Wystarczy, ze jest zabezpieczone w taki sposób, który pozwala dostrzec
    różnicę między zamkniętym a niezamkniętym.

    Jak przychodzi co do czego to sąd bierze pod uwagę zwyczaje panujące w
    danym społeczeństwie.

    W niektórych rejonach Szwecji nie zamyka się domów ale stawia miotłę
    opartą o drzwi - to jest sygnał że nikogo nie ma i nie należy wchodzić.
    Czytelny przekaz dla innych mieszkańców okolicy. Policaj aresztuje
    osobnika, który wejdzie do cudzego domu pomimo wystawionej miotły.

    A my żyjemy w społeczeństwie, w którym naciskanie klamki bez
    zastanowienia jest powszechnie panującym zwyczajem.
    Przeciętny Polak, jak widzie wywieszkę "Zamknięte" to naciśnie klamkę,
    żeby sprawdzić czy faktycznie zamknięte.
    Takie zwyczaje. Jak chcesz żeby nikt nie wlazł to przekręć klucz.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 136. Data: 2010-07-13 11:23:11
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Maddy wrote:

> [...]
    > Polak, jak widzie wywieszkę "Zamknięte" to naciśnie klamkę, żeby
    > sprawdzić czy faktycznie zamknięte. Takie zwyczaje. Jak chcesz

    Wiesz, nie wydaje mi się że w naszym społeczeństwie powszechnie
    przyjęte jest naciskanie klamki np. do mieszkania.

    A co niektórzy dowodzą że wejście do mieszkania niezamkniętego na
    klucz nie stanowi żadnego naruszenia prawa, że dopiero jak się nie
    chce wyjśc na wezwanie, to naruszenie miru itp.

    Takoż na posesję, choć tu może bardziej.
    Nawet na wsiach bywa różnie. Jedni - znajomi itp. wchodzą nie tylko
    na posesję, ale i do domu.
    Obcy - czekają przed furtką, nawet jak dzwonka nie ma, zazwyczaj jako
    dzwonek robi właśnie pies na podwórzu. Ba, czekają przed otwartą
    na oścież bramą.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 137. Data: 2010-07-13 11:35:42
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-07-13 13:23, Massai pisze:
    > Obcy - czekają przed furtką, nawet jak dzwonka nie ma, zazwyczaj jako
    > dzwonek robi właśnie pies na podwórzu. Ba, czekają przed otwartą
    > na oścież bramą.

    Ba, moi znajomi mają na wsi dwa psy, wilczury, mieszkające częściowo w
    domu częściowo na podwórku. Psy standardowo obszczekują przy płocie, ale
    przez otwartą bramę nie wychodzą. Potrafią przy takiej bramie się
    położyć, dokładnie "na granicy" i czekać, łapy nie wystawiając na
    zewnątrz. I szczerze Ci powiem, że znamy się od dawna, ale zwykle czekam
    aż ktoś z domu po mnie wyjdzie. Jak już się jest "swój" to zachowują się
    jak kanapowce, łaszenie, brzuch do drapania itd. Psy mają swoją logikę i
    "ich teren to ich teren" i lepiej to uszanować.

    --
    MZ

  • 138. Data: 2010-07-13 12:32:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Dziwne rzeczy wypisujesz.
    O'Rly?

    [ciach]

    > Teść nie ma przerostu ego, po prostu sie boi że przyjdą w nocy, a
    > rzucający się i szczekający pies da mu chwilę żeby policję wezwać.

    Jeśli zależy ci tylko na szczekaniu - to po co musi swobodnie biegać?

    Po drugie - jak się na prawdę boi, to czy nie lepszy byłby jakiś
    monitoring? Choćby zwykłe czujki ruchu? Czujce zatrutego mięsa nie
    podrzucisz...

    > Imho ktoś kto nieproszony włazi na cudzą posesję - sam powinien ponosić
    > konsekwencje swoich działań. Także pomyłek.

    To umówmy się tak: jeśli kiedykolwiek zdarzy ci się wejść gdzieś na
    cudzy teren przez pomyłkę, honorowo poderżniesz sobie gardło, OK?

  • 139. Data: 2010-07-13 12:44:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    MZ pisze:

> [...]
    > przez otwartą bramę nie wychodzą. Potrafią przy takiej bramie się
    > położyć, dokładnie "na granicy" i czekać, łapy nie wystawiając na

    A dasz głowę (dosłownie - i to swoją), że każdy pies się tak zachowa?

  • 140. Data: 2010-07-13 12:55:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Massai pisze:

    > Hyhy, ciekawe - czujny sąsiad wzywa policję, policja przyjeżdża i...
    > co? nic nie może zrobić?

    A co ma zrobić? Zeznają, że właściciel im pozwolił i co im policja niby
    ma zrobić?

    > Dziwna jest taka wybiórczość w ochronie własności.

    Jaka wybiórczość?

    > AFAIR, jak jedziesz cudzym samochodem to policja może się czepić o
    > upoważnienie.

    Nie, nie może (chyba że było zgłoszenie o kradzieży). Wystarczy, że ma
    papiery pojazdu (wymagane także od właściciela pojazdu).

    > A tu - teren twój, twoja własność, a ktoś może korzystać do woli, jeśli
    > ciebie nie ma w pobliżu.

    A masz przy sobie dowód własności swoich gatek? Swojego telefonu? Swoich
    butów ;->

    > IMHO narusza to prawo do dysponowania swoją własnością, także
    > dysponowania w postaci określenia kto może a kto nie z niej korzystać.

    Twoje podejście narusza prawo do dysponowania własnością, bo nie pozwala
    właścicielowi na wyjechanie na wakacje i udostępnienie terenu znajomym
    bez powiadamiania jakiegoś "organu".