  • 11. Data: 2008-01-22 14:25:20
    Temat: Re: (OT) Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
    Od: <s...@a...pl>

    > sprzedawca wywiesi ci np. kartke "po
    > odejsciu od kasy reklamacji nie uwzglednia sie" co podobno jest
    > nielegalne - o takie cos mi wlasnie chodzi....

    Dlaczego nielegalne? Przepisy nie zabraniają chyba póki co wywieszania tego,
    co mi się podoba. Fakt, że ten tekst dla klienta nie jest wiążący to nie
    znaczy, ze jest nielegalny.

  • 12. Data: 2008-01-22 15:33:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.01.2008 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:
    > Warunkiem odpowiedzialności sprzedawcy jest to, aby został on
    > poinformowany o usterce w ciągu 2 miesięcy od chwili powstania wady.
    > Jeśli zatem gwarancję chcemy realizować u gwaranta, a nie u sprzedawcy,
    > a po nieskutecznej reklamacji z tytułu gwarancji chcemy dochodzić
    > roszczenia od sprzedawcy, to może się okazać, że 2-miesięczny termin już
    > minął.

    Plus to, że sprzedawca może podnieść sprawę zmian dokonanych w towarze na
    skutek naprawy gwarancyjnej za które to zmiany już siłą rzeczy nie
    odpowiada.

    --
    Marcin

  • 13. Data: 2008-01-22 15:39:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 22.01.2008 Pawel <asdfghjkl098765> napisał/a:
    > Hmm, a wiec mozna tak zrobic? Czyli nie zgadzam sie na naprawe poza
    > gwarancja wg. ich cennika - i reklamuje to samo z tytulu rekojmi za

    Dlaczego rękojmi? Kupiłeś na firmę?

    > produkt - a jesli sprzedawca nie zgadza sie na przyjecie reklamacji i
    > naprawe lub wymiane towaru - to ide do sadu...no wlasnie jakiego? Normalny
    > lokalny sad? Czy musze pocalowac pare klamek jak np. jakis rzecznik
    > konsumenta czy cokolwiek?

    Normalny sąd, ewentualnie konsumencki przu IH o ile sprzedawca się zgodzi.

    --
    Marcin

  • 14. Data: 2008-01-22 16:17:18
    Od: "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.com>

    > "2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
    > dokument gwarancyjny; powinien także sprawdzić zgodność znajdujących się
    > na
    > towarze oznaczeń z danymi zawartymi w dokumencie gwarancyjnym oraz stan
    > plomb i innych umieszczonych na towarze zabezpieczeń."

    No tak - ale jesli umiejscowienie plomb (w tym wypadku - naklejek - czyli -
    innych zabezpieczen) - uniemozliwia normalne korzystanie ze sprzetu, to czy
    kupujacy jest zobowiazany do tego wszystkiego?

    Np. niektore naklejki byly w takim miejscu ze sie po prostu same przetarly,
    jedna byla np. na takim pogrubieniu od kabla od ladowarki - co oczywiscie
    sie starlo po tygodniu....

    Hm, ciekawe.

    P.

  • 15. Data: 2008-01-22 16:18:24
    Od: "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.com>

    > Jeśli natomiast gwarant=sprzedawca, to fakt reklamowania z tytułu
    > gwarancji jest już poinformowaniem sprzedawcy o wadzie, więc w tym
    > przypadku przeszkód kolejnej reklamacji z tytułu niezgodności z umową nie
    > widzę.

    Nie wiem dokladnie - czy to ten sam podmiot prawny, ale oddawalem do naprawy
    gwarancyjnej w sklepie w ktorym kupilem towar - wiec chyba sie kwalifikuje?

    P.

  • 16. Data: 2008-01-22 16:19:13
    Od: "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.com>

    > Dlaczego rękojmi? Kupiłeś na firmę?

    Tak.

    > Normalny sąd, ewentualnie konsumencki przu IH o ile sprzedawca się zgodzi.

    Aha, OK, dzieki.

    Pozdraiwma.P

  • 17. Data: 2008-01-22 16:21:34
    Od: "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.com>

    > Dlaczego nielegalne? Przepisy nie zabraniają chyba póki co wywieszania
    > tego, co mi się podoba. Fakt, że ten tekst dla klienta nie jest wiążący to
    > nie znaczy, ze jest nielegalny.

    A otoz zabraniaja. Np. nie mozna chyba wywieszac jakichs hasel
    nazistowskich, sztandarow 3 Rzeszy, jakichs np. hasel szkalujacych i
    obrazajacych prezydenta i organy panstwa, nie mozna tez wywieszac wielu
    innych rzeczy np. oznaczen niezgodnych z prawem, standardami itd.

    Poczytaj.

    A czy ten tekst jest legalny czy nie - nie wiem. Jesli jakas firma
    publicznie informuje o praktyce sprzecznej z prawem - to chyba to jest
    nielegalne?

    P.

  • 18. Data: 2008-01-22 18:00:47
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 22-01-2008 o 17:17:18 Pawel <asdfghjkl098765 <"gmail.com>">
    napisał(a):

> [...]
    > przetarly, jedna byla np. na takim pogrubieniu od kabla od ladowarki -
    > co oczywiscie sie starlo po tygodniu....

    notabene to gwarancja obejmuje kompa jako calosc czy jako sume
    poszczegolnych czesci
    ktore maja ze soba zgodnie wspolpracowac?
    bo w niektorych wypadkachh to nawet dolozenie pamieci wymagaloby wizyty w
    serwisie.
    wiec polmby jako tako powinny znajdowac sie na kzdej czesci osobno

    leon

    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 19. Data: 2008-01-22 21:34:31
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Pawel napisał(a):

    > Nie wiem dokladnie - czy to ten sam podmiot prawny, ale oddawalem do
    > naprawy gwarancyjnej w sklepie w ktorym kupilem towar - wiec chyba sie
    > kwalifikuje?

    W innym poście pisałeś, że kupiłeś na firmę, tak więc reklamować z
    tytułu niezgodności produktu z umową nie możesz.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 20. Data: 2008-01-22 21:52:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Tak.
    > Aha, OK, dzieki.

    To sądy konsumenckie nie wchodzą w rachubę. Tylko sąd powszechny.

    --
    Marcin