  • 1. Data: 2009-09-02 13:40:06
    Temat: Usuwanie zieleni z dzialki.
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Jakie konkretnie przepisy reguluja mozliwośc samodzielnego usunięcia - bez kar
    pienięznych - zieleni (drzewek, zarośli, krzewów), która sama wyrosła na działce
    niebudowlanej?
    Jak odróżnić krzew od drzewa (np. niskopienną akację)?
    Jak ocenić wiek (jeszcze przed zerżnięciem, nie po ;) ?
    Ew. W-wa, gdyby chodziło o miejscowe prawo lokalne.
    THX

  • 2. Data: 2009-09-02 13:54:37
    Temat: Re: Usuwanie zieleni z dzialki.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Jak ocenić wiek (jeszcze przed zerżnięciem, nie po ;) ?

    zajrzeć do dowodu osobistego lub wprost zapytać.

  • 3. Data: 2009-09-02 15:59:06
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    ąćęłńóśźż napisal:
> [...]
    > Jak ocenić wiek (jeszcze przed zerżnięciem, nie po ;) ?
    > Ew. W-wa, gdyby chodziło o miejscowe prawo lokalne.

    Podlac roundupem, poczekac az zeschnie, zrobic dokumentacje
    zdjeciowa, przejsc z nia do wydzialu ochrony srodowiska
    i porozmawiac o wycince. Dostac papier. Wyciac.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 4. Data: 2009-09-03 08:55:10
    Od: GK <g...@g...pl>

    ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > Jak ocenić wiek (jeszcze przed zerżnięciem, nie po ;) ?
    > Ew. W-wa, gdyby chodziło o miejscowe prawo lokalne.

    O ile się orientuję to samodzielnie i bez zgłaszania można wykarczować
    drzewka do pewnej wielkości obwodu pnia. Ale nie wiem czy to takie
    przepisy ogólne dla całej Polski czy lokalne. Najlepiej chyba zapytać w
    odpowiednim urzędzie (miasta/gminy). Wycięcie drzewek większych trzeba
    zgłaszać.
    I jeszcze jedno: drzewka owocowe chyba można wycinać bez problemu w
    każdej wielkości.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 5. Data: 2009-09-04 00:07:41
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jacek_P pisze:

    > Podlac roundupem, poczekac az zeschnie, zrobic dokumentacje

    Roundup nie jest do podlewania - zwłaszcza drzew. Musi wejść w kontakt z
    zielonymi częściami rośliny, najlepiej liśćmi. Polewanie zdrewniałego
    pnia wiele nie da.