  • 1. Data: 2005-01-05 14:21:03
    Temat: Ustepy, paragrafy, itp.
    Od: "Antena" <a...@g...pl>

    Zaraz oszaleje.
    Czytam ustawe i coraz glupsza jestem.
    Czy ktos mi moze powiedziec, jaka jest kolejnosc tych wszystkich dziwnych
    nazw i jakie sa 'symbole'?
    Wydawalo mi sie, ze jest Art. -> pkt -> ustep.
    Ale moze jest odwrotnie.
    A moze sa tam paragrafy?
    Jesli jest Art. 5.1. 1) to czy jest to artykul piaty, punkt 1, ustep 1? Czy
    jak?
    Wszysyko zmylily mi 'przepisy zmieniajace' na koncu ustawy. Oni tam chyba
    jakies inne oznaczenia maja.
    Ratunku, dobrzy ludzie, pomozcie, bo glupieje!
    Antena

  • 2. Data: 2005-01-05 14:59:11
    Temat: Re: Ustepy, paragrafy, itp.
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > jak?
    > Wszysyko zmylily mi 'przepisy zmieniajace' na koncu ustawy. Oni tam chyba

    Jest różnie. Np. w kodeksach jest to zwykle art./paragraf/punkt.

    W zwyklych ustawach bedzie to zwykle art./ustep/punkt.

    W rozporzadzeniach zaczyna sie od paragrafu ...

    Na pewno punkt jest nizsza jednostka redakcyjna niz art,paragraf,ustep.
    To znaczy na koncu bedzie punkt, ewentualnie litera i nigdy punkt nie bedzie
    przed (wyzej) niz artykul,ustep,paragraf.

    KOnrad

  • 3. Data: 2005-01-05 16:06:53
    Od: Raku <r...@a...kom.pl>

    Użytkownik Konrad vel Legislator napisał:

    > Czy

    > Jest różnie. Np. w kodeksach jest to zwykle art./paragraf/punkt.
    >
    > W zwyklych ustawach bedzie to zwykle art./ustep/punkt.
    >
    > W rozporzadzeniach zaczyna sie od paragrafu ...

    potwierdza to moją teorię, że w prawie nie ma logiki

    --
    #####################
    Raku

  • 4. Data: 2005-01-05 16:20:43
    Od: "js" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Raku" <r...@a...kom.pl> napisał w wiadomości

    > potwierdza to moją teorię, że w prawie nie ma logiki

    Powyzsze potwierdza moja teorie, ze straszne glupoty ludzie wypisuja na
    Juznecie.

    --
    "I've got a lovely bunch o' coconuts
    There they are standing in the row

  • 5. Data: 2005-01-05 18:11:02
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "Antena" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jakies inne oznaczenia maja.
    > Ratunku, dobrzy ludzie, pomozcie, bo glupieje!

    Polecam lekturę -
    Dz.U.02.100.908

    ROZPORZĄDZENIE

    PREZESA RADY MINISTRÓW

    z dnia 20 czerwca 2002 r.

    w sprawie "Zasad techniki prawodawczej".

    Tam jest wszystko.

    Pozdrawiam

    Michał

  • 6. Data: 2005-01-05 18:34:37
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    > Polecam lekturę -
    > Michał

    Mecenas !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ale dałeś !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    przecież o tym, że istnieje takie rozporzadzenie to napewno nie wie
    ministerstwo finansów, zdrowia, zus, pip, mgip, me oraz wiele wiele ...
    kurnaaa nikt no tym nie wie .. to tam stoi ........

    to rozporządzenie pisane pewnie było na ilość .....

    Michał ..... żałość bierze, patrąc na to , jak legislatorzy chcieliby a nie
    mogą .........

    potwierdza to moją, i nie tylko moją, teorię, że światem żądzą idioci .. i
    oni stanowią prawo dla mądrych ..... i całe szczęście, że ostatnio wybrałem
    właśnie tą drogę prawdy (idiotyzm)

    pozdrawiam
    fart

    ps.

    § 1. 1. Podjęcie decyzji o przygotowaniu projektu ustawy poprzedza się:
    4) zasięgnięciem opinii podmiotów zainteresowanych rozstrzygnięciem sprawy;

    ------- przecież to powalone ... ja im mówiłem co jest źle .. przyznano mi
    rację i g0wno zrobiono .. nic nie poprawiono.

    § 6. Przepisy ustawy redaguje się tak, aby dokładnie i w sposób zrozumiały
    dla adresatów zawartych w nich norm wyrażały intencje prawodawcy.

    kurndelebele .. dalej nie czytam, bo się ze śmiechu posikam

  • 7. Data: 2005-01-05 18:40:00
    Od: "Mecenas" <m...@p...pl>

    Użytkownik "fart" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dla adresatów zawartych w nich norm wyrażały intencje prawodawcy.
    >
    > kurndelebele .. dalej nie czytam, bo się ze śmiechu posikam

    Sukces.
    Dla Ciebie brawa, że Ty wiesz.
    Ale było pytanie o kolejność artykułów, ustępów ( nie chodzi o WC ;)),
    punktów, liter itp., więc odpowiedziałem merytorycznie bez wnikania, kto o
    tym wie, a kto powinien wiedzieć.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 8. Data: 2005-01-05 21:25:20