  • 1. Data: 2013-09-29 20:00:08
    Temat: Ustawa śmieciowa - pamiętacie dyskusję?
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Pamietacie dyskusję o ustawie smieciowej i kosztach ponoszonych przez
    mieszkanców?

    Ostatnio w radio słyszałem, ze w Poznaniu przetarg wygrała firma, która
    zaproponowała 2zł (słownie: dwa złote!!!) od osoby.

    Nie wiem czy to jakas zagrywka innych firm, czy rzeczywista oferta,
    oczywiscie inne firmy od razu zapowiedziały odwołanie argumentując, ze jest
    to stawka nierealna (w sumie rzeczywiście takowa sie wydaje :)

    Pytanie: jeżeli jednak przetarg pozostanie w mocy to czy to działa w ten
    sposób, ze automatycznie w pierwszym miesiacu działania nowych warunkow dla
    miasta, miasto musi do podobnego poziomu obniżyc opłaty dla mieszkanców?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

  • 2. Data: 2013-09-29 20:06:36
    Temat: Re: Ustawa śmieciowa - pamiętacie dyskusję?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    > miasta, miasto musi do podobnego poziomu obniżyc opłaty dla mieszkanców?

    Nie.

    Cena jaką płaci miasto to wynik przetargu miedzy miastem a firmą.
    I mieszkańcom nic do tego, bo nie są stroną w sprawie.

    Cena jaką płacą mieszkańcy, to uchwała rady miasta.
    jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
    Mogą tą cenę zmienić przy okazji najblizszych wyborów.

  • 3. Data: 2013-09-29 20:09:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-09-29 20:06, witek pisze:
    > Mogą tą cenę zmienić przy okazji najblizszych wyborów.

    A jak, skoro niespełnianie obietnic wyborczych nie jest karalne?

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2013-09-29 20:34:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 29 września 2013 20:06:36 UTC+2 użytkownik witek napisał:

    > Cena jaką płacą mieszkańcy, to uchwała rady miasta.
    > jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
    > Mogą tą cenę zmienić przy okazji najblizszych wyborów.

    Ale Gminie nie wolno zarobic nic na opłatach śmieciowych,
    Więc jak zbierze więcej a wyda mniej to różnice musi zwrócić w następnym roku poprzez
    np obniżenie podatku śmieciowego.

  • 5. Data: 2013-09-29 22:00:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

> [...]
    >
    > Cena jaką płacą mieszkańcy, to uchwała rady miasta.
    > jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
    > Mogą tą cenę zmienić przy okazji najblizszych wyborów.

    To znaczy, ze miasto może na tym zarabiać?
    Nie musi byc tak, ze w jakims dłuższym okresie suma wpływów musi sie równać
    sumie wydatków na zatrudnienie firm śmieciowych?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Początek i koniec zawsze są jednością."

  • 6. Data: 2013-09-30 02:45:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
> [...]
    > Nie musi byc tak, ze w jakims dłuższym okresie suma wpływów musi sie równać
    > sumie wydatków na zatrudnienie firm śmieciowych?

    to sie przeznaczy na premie dla prezesa i sekretarki, wybuduje nową
    siedzibę dla wydziału śmieciowego, weźmie kredyt i wyjdzie, że jeszcze
    podwyzka by sie przydała.

  • 7. Data: 2013-09-30 08:45:10
    Od: Maurycy Poszepszyński <n...@g...com>

    Dnia 2013-09-29 20:00, Użytkownik - Budzik napisał::
> [...]
    >
    > Ostatnio w radio słyszałem, ze w Poznaniu przetarg wygrała firma, która
    > zaproponowała 2zł (słownie: dwa złote!!!) od osoby.

    I to jest słuszna stawka - skoro firma śmieciowa zarabia na "odzysku",
    to powinna jeszcze mieszkańcom płacić i całować rączki za ładnie
    posegregowane śmieci.

  • 8. Data: 2013-09-30 09:59:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 29 Sep 2013, Kris wrote:

    > Ale Gminie nie wolno zarobic nic na opłatach śmieciowych,

    O ile pamiętam, gminie również nie wolno nic zarobić na fotoradarach.
    (nie żebym sugerował pytanie pomocnicze "i co z tego" :>)

    > Więc jak zbierze więcej a wyda mniej to różnice musi zwrócić w następnym roku
    poprzez np obniżenie podatku śmieciowego.

    A co się stanie po akcji "nie zwrócimy, bo poszło na szkoły i już
    tych pieniędzy nie ma"?

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2013-09-30 11:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > I to jest słuszna stawka - skoro firma śmieciowa zarabia na "odzysku",
    > to powinna jeszcze mieszkańcom płacić i całować rączki za ładnie
    > posegregowane śmieci.

    Może za 20 lat jak dojdziemy do 80% wykorzystanych smieci.
    Obecnie 2zł byłoby kwota conajmniej satysfakcjonująca i ponad 10 x tanszą
    niz płaciłem wczesniej.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 10. Data: 2013-09-30 11:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > to sie przeznaczy na premie dla prezesa i sekretarki, wybuduje nową
    > siedzibę dla wydziału śmieciowego, weźmie kredyt i wyjdzie, że jeszcze

    Czyli funkcjonowanie miejskiej spółki też finansowane z naszych wpłat?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych