  • 11. Data: 2013-09-30 11:07:10
    Temat: Re: Ustawa śmieciowa - pamiętacie dyskusję?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-09-30 09:59, Gotfryd Smolik news wrote:
    > A co się stanie po akcji "nie zwrócimy, bo poszło na szkoły i już
    > tych pieniędzy nie ma"?

    Wymiana wybrańców na nieco bardziej kumatych (w trybie referendum
    lokalnego)?

    Oczywiście problemu braku kasy na oświatę to nie rozwiąże. Ale może
    oduczy wybrańców chodzenia na skróty.

    Piotrek

  • 12. Data: 2013-09-30 15:47:09
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Maurycy Poszepszyński wrote:
    > I to jest słuszna stawka - skoro firma śmieciowa zarabia na "odzysku",
    > to powinna jeszcze mieszkańcom płacić i całować rączki za ładnie
    > posegregowane śmieci.

    i czasami tak bywa.
    mi firma, ze zezlomowanie samochodu zapłaciła 250 zl :)
    I jeszcze po niego lawetą przyjechali.

  • 13. Data: 2013-09-30 15:48:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotrek wrote:

> [...]
    > lokalnego)?
    >
    > Oczywiście problemu braku kasy na oświatę to nie rozwiąże. Ale może

    jeszcze do tego nie doroslismy i zapewne jeszcze dlugo nie dorosniemy.

  • 14. Data: 2013-09-30 15:52:54
    Od: m...@g...com

    > I to jest słuszna stawka - skoro firma śmieciowa zarabia na "odzysku",
    >
    > to powinna jeszcze mieszkańcom płacić i całować rączki za ładnie
    >
    > posegregowane śmieci.

    W radiu niedawno zasłyszałem, że w niektórych miastach były takie właśnie oferty.
    Tzn. opłata za niesegregowane X, a opłata za segregowane (-Y). X+Y>0 mimo, że samo
    Y<0. Niestety ustawa jest tak napisana, że nie przewiduje ceny ujemnej i miasta z
    definicji takie oferty musiały odrzucać. Piękne..

  • 15. Data: 2013-09-30 16:34:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail m...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > segregowane (-Y). X+Y>0 mimo, że samo Y<0. Niestety ustawa jest tak
    > napisana, że nie przewiduje ceny ujemnej i miasta z definicji takie

    Gdzie? Jakie miasta? Jakos nie chce mi sie wierzyć w takie oferty.

    Ale: skoro nie ma takiej możliwości (dopłacania), to wystarczy za
    segregowane zaproponować 0,01 zl a ustawe dac do poprawki. Zwłaszcza, ze
    segregowac też trzeba sie nauczyć.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nowa Kobieta chce być taka sama, jak Dawny Mężczyzna.

  • 16. Data: 2013-09-30 19:04:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2013, Budzik wrote:

    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:
    [...komuś...]

    > Czyli funkcjonowanie miejskiej spółki też finansowane z naszych wpłat?

    W kwestii formalnej, chodziło o inną sprawę - nie zarabianie poprzez
    spółkę (która wcale nie musi być "miejska"), lecz zassanie pieniędzy
    z opłaty śmieciowej na inne cele.
    IMVHO wrzucenie "wydziału śmieciowego" i "prezesa" do jednego worka
    stanowi nieporozumienie, bo znajdują się w różnych podmiotach :)
    (pierwszy - "urzędowy", drugi - "gospodarczy")

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2013-09-30 19:04:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 30 Sep 2013, Piotrek wrote:

    > Wymiana wybrańców na nieco bardziej kumatych (w trybie referendum lokalnego)?

    Chyba nie do końca działa. Patrz fotoradary.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2013-09-30 19:39:14
    Od: Przemek Lipski <d...@t...pl>

    W dniu poniedziałek, 30 września 2013 14:47:09 UTC+1 użytkownik witek napisał:

    > mi firma, ze zezlomowanie samochodu zapłaciła 250 zl :)
    >
    > I jeszcze po niego lawetą przyjechali.

    A na poczatku, zaraz po wejsciu tego chorego prawa zlomiarze zyczyli sobie ekstra
    doplat jezeli zlomowany samochod nie mial kola zapasowaego, czy apteczki, bo byli
    stratni na niekompletnym samochodzie...

    Przemek

  • 19. Data: 2013-09-30 20:04:15
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-09-30 19:04, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Chyba nie do końca działa. Patrz fotoradary.

    Z fotoradarami to jest IMHO trochę inny przypadek.

    W małych gminach "swoi" się nie łapią (bo wiedzą gdzie stoi), a i kasa
    ze zdjęć jakoś tam zasila kasę gminy. Oczywiście pod warunkiem, że
    całość wpływów nie idzie na opłacenie dzierżawy fotoradaru i pensji obsługi.

    Tak więc w zasadzie mocodawcy wybrańców potencjalnie mogą być nawet
    zainteresowani kontynuacją ich działalności.

    W dużych gminach wprawdzie pożytków (materialnych) z eksploatacji
    fotoradarów nie widać, ale % "poszkodowanych" jest zbyt mały, ażeby
    skutecznie podjąć próbę odwołania wybrańców.

    Chociaż gdzieś tam straż miejską skasowali, o ile dobrze pamiętam.

    Natomiast IMHO zupełnie inna sytuacja jest w przypadku jak wybrańcy nie
    dość że tworzą debilne prawo to jeszcze "wchodzą w szkodę" bez mała
    każdemu z wyborców.

    I tu jest pole do co najmniej "pogrożenia palcem".

    Ale jak słusznie zauważył Witek chyba jeszcze nie dorośliśmy do
    dyscyplinowania urzędników, którzy w końcu utrzymują się z naszych podatków.

    Piotrek

  • 20. Data: 2013-09-30 22:51:57
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail d...@t...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > sobie ekstra doplat jezeli zlomowany samochod nie mial kola
    > zapasowaego, czy apteczki, bo byli stratni na niekompletnym

    A teraz to juz tak nie jest?
    Mają obowiązek wziąc za darmo, nawet jezeli jest rozsztkowany?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"