  • 1. Data: 2009-04-08 10:35:04
    Temat: Urzad nadzoru budowlanego
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    Ciekawa sprawa moich znajomych - dom, w ktorym mieszka najemca, na
    wniosek tego najemncy zostal skontrolowany przez Urzad Nadzoru
    Budowlanego.

    1.Czy Urzad ma prawo rozpoczac postepowanie na wniosek najemcy?

    2. Nie zostali powiadomieni wszyscy wlasciciele o ogledzinach budynku,
    ale zostala wydana decyzja. Zatem tym wspolwlascicielom sluzy
    odwolanie i uniewaznienie decyzji, poniewaz nie zostali poinformowani
    o ogledzinach?

    Urzad wydal decyzje, o oproznieniu i wylaczeniu z uzytkowania w
    calosci budynku i wykonaniu doraznych zabezpieczen i usuniecia
    zabezpieczenia.

    Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale taka decyzja oznacza tylko, ze
    trzeba zabezpieczyc i tylko tego urzad moze sie domagac?

    3. Czyli najemca ma obowiazek sie wyprowadzic w terminie 30 dni, zas
    wlaciciele musza tylko zabezpieczyc nieruchomosc?

  • 2. Data: 2009-04-08 11:47:01
    Temat: Re: Urzad nadzoru budowlanego
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    Uzytkownik "VoyteG" <V...@h...com> napisal w wiadomosci
    d.googlegroups.com...
> [...]
    > Budowlanego.
    >
    > 1.Czy Urzad ma prawo rozpoczac postepowanie na wniosek najemcy?

    TAK, na wniosek kazdego o ile nie jest to anonim.

> [...]
    > ale zostala wydana decyzja. Zatem tym wspolwlascicielom sluzy
    > odwolanie i uniewaznienie decyzji, poniewaz nie zostali poinformowani

    Odwolanie od decyzji przysluguje zawsze od kazdej decyzji

    Piszesz o sobie czy o znajomych ;) ?

  • 3. Data: 2009-04-08 11:59:10
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 8 Kwi, 13:47, "mz" <l...@w...pl> wrote:
> [...]
    w40g2000yqd.googlegroups.com...

    > TAK, na wniosek kazdego o ile nie jest to anonim.

    > Odwolanie od decyzji przysluguje zawsze od kazdej decyzji

    Pisze o bliskich mi znajomych, ktorym pomagam - to nie jest moja
    nieruchomosc, ale czy moglbys merytorucznie odpowiedziec na pozostale
    pytania?

  • 4. Data: 2009-04-08 18:57:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > Budowlanego.
    > 1.Czy Urzad ma prawo rozpoczac postepowanie na wniosek najemcy?

    Moze nawet bez wniosku kogokolwiek.

> [...]
    > ale zostala wydana decyzja. Zatem tym wspolwlascicielom sluzy
    > odwolanie i uniewaznienie decyzji, poniewaz nie zostali poinformowani

    Tylko o ile wniosloby to cos nowego do sprawy i potrafia to wykazac.Inaczej
    ogledziny, to po prostu czynnosc procesowa i tyle. Natomiast co innego,
    jakby nie dostali wszyscy decyzji. Wówczas czas na srodki odwolawcze w
    stosunku do osób, które decyzji nie otrzymaly jeszcze nie biegnie, a
    decyzja sie nie moze uprawomocnic.

> [...]
    > Nie wiem, czy dobrze rozumiem, ale taka decyzja oznacza tylko, ze
    > trzeba zabezpieczyc i tylko tego urzad moze sie domagac?

    I tak, i nie. W dalszej kolejnosci ida srodki karne za niezrobienie tego
    oraz ewentualne wykonanie zabezpeiczenia w trybie administracyjnym przez
    urzad na koszt wlascicieli.

    > 3. Czyli najemca ma obowiazek sie wyprowadzic w terminie 30 dni, zas
    > wlaciciele musza tylko zabezpieczyc nieruchomosc?

    A co napisano w decyzji? Skad to 390 dni? Bo jesli budynek zagraza
    bezpieczenstwu, to tam z reguly bywa termin "niezwlocznie".

    No i co do praw i obowiazków, to nei zapominaj, ze najemca wynajmowal dom
    nadajacyc sie do uzytkowania. Przysluguje mu roszczenie o niedotrzymanie
    umowy.