  • 1. Data: 2008-05-29 10:52:15
    Temat: Urlop oklicznościowy?
    Od: Norbert <n...@U...com>

    Witam.
    Moja żona pracuje na pełen etat.
    Czy ma prawo do urlopu okolicznościowego?
    Czy ślub brata może być powodem do takiego urlopu?

  • 2. Data: 2008-05-29 11:01:17
    Temat: Re: Urlop oklicznościowy?
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Norbert" <n...@U...com> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Moja żona pracuje na pełen etat.
    > Czy ma prawo do urlopu okolicznościowego?
    > Czy ślub brata może być powodem do takiego urlopu?

    Niestety nie ma prawa.
    Pozotaje tylko urlop na żądanie lub bezpłatny ale tutaj musi być zgoda
    pracodawcy.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-05-29 11:33:54
    Od: "Aicha" <b...@t...ja>

    Użytkownik "Norbert"napisał:

    > Moja żona pracuje na pełen etat.
    > Czy ma prawo do urlopu okolicznościowego?
    > Czy ślub brata może być powodem do takiego urlopu?

    Nie.

    "pracownika na czas obejmujący:
    2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki,
    ojczyma lub macochy,
    1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią
    opieką."

    --
    Pozdrawiam - Aicha

  • 4. Data: 2008-05-29 11:59:28
    Temat: Re: Urlop okliczno?ciowy?
    Od: "P.H." <k...@g...w.sieci>

    Użytkownik "mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Norbert" <n...@U...com> napisał w wiadomo?ci
    >
    > Niestety nie ma prawa.
    > Pozotaje tylko urlop na ż?danie lub bezpłatny ale tutaj musi być zgoda
    > pracodawcy.

    no jeszcze wypoczynkowy może wziąć (o ile nie wyczerpała limitu)

  • 5. Data: 2008-05-29 13:50:07
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Tak przy okazji: terminy nie są okreslone?
    Bo jednak wiekszośc ślubów jest w soboty.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-05-29 14:34:37
    Od: "tHe mRuWa" <g...@D...com>

    W artykule news:g1mca7$6nm$1@news.wp.pl,
    niejaki(a): 666 z adresu <u...@w...eu> napisał(a):

    > Tak przy okazji: terminy nie są okreslone?
    > Bo jednak wiekszośc ślubów jest w soboty.

    A nie jest tak, ze w razie slubu masz prawo do 2dni urlopu
    i jesli akurat slub wypadnie w dzien wolny to mozesz sobie
    odebrac w inny dzien;)

    --
    * Pozdrawiam
    * tHe mRuWa

  • 7. Data: 2008-05-29 15:06:58
    Od: Norbert <n...@U...com>

    666 pisze:
    > Tak przy okazji: terminy nie są okreslone?
    > Bo jednak wiekszośc ślubów jest w soboty.
    > JaC
    >

    > -----

    Zona pracuje w bukmacherce i soboty i niedziele tez sa dzniami
    pracujacymi dla niej

  • 8. Data: 2008-05-29 20:54:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2008, tHe mRuWa wrote:

    > W artykule news:g1mca7$6nm$1@news.wp.pl,

    > A nie jest tak, ze w razie slubu masz prawo do 2dni urlopu
    > i jesli akurat slub wypadnie w dzien wolny to mozesz sobie
    > odebrac w inny dzien;)

    AFAIR była kiedyś dyskusja na grupie: "w razie ślubu" nie oznacza
    "dokładnie w dniu ślubu", bliższe jest "na potrzeby ślubu".
    AFAIR był głos, że o ile "przed" jest oczywiste, o tyle skorzystanie
    "po" może w razie oporu pracodawcy być trudniejsze do obrony: skoro ślub
    już się odbył, to "razu" juz nie widać. Stanowiska nie zajmuję, tylko
    wspominam!
    Zasadniczo nie powinny to być dni "wot tak do odebrania" (chociaż,
    jako że dla pracodawcy różnica najczęściej żadna, zdaje się jest
    to powszechna praktyka :)) lecz powinny właśnie mieć związek
    z potrzebami (np. organizacyjnymi) z tą okolicznością (lub inną,
    śmierci też to dotyczy) związanymi.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-05-30 09:50:35
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Konsumpcja zwiazku?
    Ale to przy trzech zmianach...
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-05-30 13:06:47
    Od: "miffy" <b...@a...pl>

> [...]
    > siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    > pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią

    A czy dziecku analogicznie należy sie 1 dzień wolny w przypaku ślubu
    rodzica?
    Wyglada mi to na to, że jak ktos pisał ten przepis, nie brał pod uwagę, że
    rodzic także może brac ślub. Skoro przysługuje wolne rodzicom za ślub dzieci
    to chyba dzieciom powinno tez przysługiwac w razie ślubu rodzica? Jak to
    jest?