  • 1. Data: 2008-05-29 04:11:56
    Temat: Sprawa serwisu napisy.org
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Czy ktoś z Was dysponuje jakimiś informacjami o tym jak toczy się sprawa
    zamknięcia serwisu napisy.org?

    Przypomnę krótko: w maju 2007 policja zatrzymała dziewięć osób.
    Zarzucono im, że tłumaczyli dialogi z filmów i nielegalnie zamieszczali
    je w Internecie. Szybko ich zwolniono, zatrzymano tylko ich sprzęt
    komputerowy. W lutym 2008 roku gazeta.pl napisała, że: "Zablokowana
    przez policję najpopularniejsza strona internetowa z napisami do filmów
    wkrótce może wrócić do sieci. Jej administrator do dzisiaj nie usłyszał
    zarzutów, bo prokuratura ma wątpliwości, czy popełnił przestępstwo.
    Sprawę bada biegły".

    W tym tygodniu, na nadal działających stronach z napisami, pojawił się
    apel o tym, że jeden z zatrzymanych w 2007 roku tłumaczy staje przed
    Sądem i prosi o finansowe wsparcie bo musi zapłacić papudze ok 5 tys zł.

    I tu przyznam, ciekawość mnie zżera, czy aby faktycznie tak jest czy też
    ktoś tu brzydko manipuluje informacjami?

    j.

  • 2. Data: 2008-05-30 23:02:45
    Temat: Re: Sprawa serwisu napisy.org
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    januszek pisze:
    > I tu przyznam, ciekawość mnie zżera, czy aby faktycznie tak jest czy też
    > ktoś tu brzydko manipuluje informacjami?

    Czemu ktokolwiek miałby "manipulować informacjami"? Widocznie owy
    tłumacz został oskarżony.

    Ważniejszą sprawą jest o co został oskarżony. Stawiam dolary przeciw
    orzechom, że dzielnym łowcom haków udało się postawić przed sądem
    groźnego międzynarodowego tłumacza... za spiracenie programu a nie
    tekstu. Przecież co tu kryć, od samego początku chodziło o pretekst do
    zatrzymania i przetrzepania komputera a nie te nieszczęsne tłumaczenia.

    --
    pzdr, Rzecznik Prokurwatury Krajowej
    Nie ma ludzi niewinnych, są tylko źle przetrzepani.

  • 3. Data: 2008-05-31 09:19:21
    Od: Gauranga das <g...@t...pl>

    Autor tego tekstu proponuje by rozpocząć działania
    w celu zlikwidowania praw autorskich w wszelkich przepisach
    a dla wystraszonych tą propozycją autorów czegokolwiek,
    że coś stracą w wyniku zniesienia przepisów o prawach autorskich
    Syneloi proponuje przeanalizowanie działań IBM,
    które dzięki udostępnieniu za darmo praw autorskich
    podbiło rynki komputerami PC.

  • 4. Data: 2008-05-31 09:33:46
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Gauranga das pisze:
    > Autor tego tekstu proponuje by rozpocząć działania
    > w celu zlikwidowania praw autorskich w wszelkich przepisach

    Raczej przydałoby się moratorium na ściganie przestępst z PA. Jak na
    razie to najłatwiejszy i lubiany sposób na zbieranie haków na małych.
    Jakieś to

    Dzielni hipokryci z policji i prokuratury po powrocie do rodzin w części
    z pewnością samodzielnie piracą programy na równi ze swoimi podejrzanymi
    i oskarżonymi. A część, która nie robi tego samodzielnie przymyka oko na
    piracenie przez swoją rodzinę.

    A czemuż to zrobiono przeszukanie u rencisty z Elbląga, który fotografią
    kaczych kuprów zamachnął się i znieważył prezydenta? Niestety dla
    naszych dzielnych służb łowienia i preparowania haków nie miał żadnych
    programów, o których przyjęcie lub posiadanie by można go oskarżyć. I
    tyle roboty na darmo... ;)

    Nie bardzo chce mi się szukać tekstów GW o pirackich programach w
    policji i administracji publicznej. Problem poruszała kilkukrotnie.

  • 5. Data: 2008-05-31 13:18:12
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Rzecznik Prokurwatury Krajowej napisał(a) :

    > Nie bardzo chce mi się szukać tekstów GW o pirackich programach w
    > policji i administracji publicznej. Problem poruszała kilkukrotnie.

    Jak chociażby słynne miasteczko pod Łodzią, chyba w lutym 3-4
    lata temu. Komendant komisariatu kazał zatrzeć dowody
    przestępstwa, eeee... tzn. chciałem powiedzieć - usunąć ze
    służbowych komputerów nielegalne programy.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 6. Data: 2008-05-31 15:25:56
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > Raczej przydałoby się moratorium na ściganie przestępst z PA. Jak na
    > razie to najłatwiejszy i lubiany sposób na zbieranie haków na małych.

    Małych? Jakich kurwa małych?! Przecież to zwyczajni bandyci i złodzieje.
    Kiedyś się koniokradów po prostu wieszało, a Ty jeszcze proponujesz, aby
    w ogóle na bandytyzm w biały dzień pozwolić!

> [...]
    > z pewnością samodzielnie piracą programy na równi ze swoimi podejrzanymi
    > i oskarżonymi. A część, która nie robi tego samodzielnie przymyka oko na

    A to niestety inna sprawa. Taką mamy mentalność jako naród. Ale może za
    50-100 lat dotrze do wszystkich (z wyjątkiem marginesu, który zawsze
    będzie istniał i zatruwał społeczeństwo), że własność prywatna - również
    intelektualna - jest święta. Oraz że święte są umowy, które ktoś zawiera
    - i że należy się z nich bezwzględnie wywiązywać.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 7. Data: 2008-05-31 16:07:16
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Any User napisał(a):

    > Małych? Jakich kurwa małych?! Przecież to zwyczajni bandyci i złodzieje.

    Kto? Tłumacze-amatorzy?

    > Kiedyś się koniokradów po prostu wieszało, a Ty jeszcze proponujesz, aby
    > w ogóle na bandytyzm w biały dzień pozwolić!

    A dziś nawet nie można rozebrać złodzieja roweró i przypiąć go ulockiem
    do latarnii... Postęp.

    j.

  • 8. Data: 2008-05-31 17:57:28
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 29 Maj, 06:11, januszek <j...@p...irc.pl> wrote:

> [...]
    >
    > I tu przyznam, ciekawość mnie zżera, czy aby faktycznie tak jest czy też
    > ktoś tu brzydko manipuluje informacjami?

    Ale ich zwineli za nielegalne filmy z sieci. To ze tlumaczyli bylo
    tylko poszlaka ze takowe posiadaja.

  • 9. Data: 2008-05-31 17:58:56
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    SzalonyKapelusznik wrote:

    > Ale ich zwineli za nielegalne filmy z sieci. To ze tlumaczyli bylo
    > tylko poszlaka ze takowe posiadaja.

    A co złego jest w posiadaniu jakichkolwiek filmów, wykluczając
    pornografię dziecięcą i pochodne?

    M.

  • 10. Data: 2008-05-31 18:45:29
    Od: Rzecznik Prokurwatury Krajowej <r...@p...pl>

    Any User pisze:
    > Małych? Jakich kurwa małych?! Przecież to zwyczajni bandyci i złodzieje.

    Figa, ani bandyci ani złodzieje! Co najwyżej przestępcy. Dokładnie tacy
    sami jak przestępcy z policji piracący programy na służbie lub poza nią.
    Jak też immunitetowani.

    > a Ty jeszcze proponujesz, aby
    > w ogóle na bandytyzm w biały dzień pozwolić!

    E, niekoniecznie. Wystarczy mi zlikwidowanie hipokryzji związanej ze
    ściganiem z PA i KK ws. piracenia* programów.

    Jeśli pokarzesz mi pierwiosnek zwiastujący zmiany i skazany choć jeden
    policjant, że o prokuratorkach czy sędziach-hipokrytach nie wspomnę.
    Jeśli spróbujesz mi wmówić, że widocznie nie popełniają takich
    przestępst to Cię będę musiał wyśmiać. Bo znaczyłoby, że nawet sędziowie
    popełniają udowodnioną korupcję i fałszerstwa a nie popełniają takich
    małogroźnych przestępstw jak piractwo* programów. To byłby istotny
    ewenement.

    > Oraz że święte są umowy, które ktoś zawiera
    > - i że należy się z nich bezwzględnie wywiązywać.

    Owszem. Jednak ważniejszą zasadą jest równość wobec prawa, bo rodzi
    wiele groźniejszych następstw.

    *) używam słowa 'piracenie' dla uproszczenia oznaczenia szeregu
    przestępst z PA i KK związanych z ochroną własności intelektualnej