  • Data: 2005-05-24 09:55:48
    Temat: Re: Urlop - czy już 26 dni?
    Od: "Marek" <m...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "IYIS" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:d6un56$3of$1@pippin.nask.net.pl...
    > Witam!
    > Pracuję w firmie od ponad 3 lat , w międzyczasie
    > studiując i w lipcu 2003 skończyłem studia
    > licencjackie .
    > Czy od lipca tego roku będzie mi się należało 26 dni urlopu?
    > W kodeksie pracy wykształcenie wyższe daje 8 lat stażu do wyliczania
    > urlopu - czy licencjat = wykształcenie wyższe ?

    licencjat jest wyksztalceniem wyzszym,
    tylko kodeks pracy mowi, ze mozesz sobie dolicyzc do stazu pracy DO 8 lat
    studiów
    co wiec, daj CI w przypadku licencjatu tylko TRZY lata do stazu pracy
    w tym przepisie chodzi o to, zeby ludzie czasem nie studiowali latami - a
    maksymalnie do 8 lat (oczywiscie moga dluzej, ale tylko 8 lat zaliczyc moga
    do stazu pracy)
    w sytuacji gdy w danym roku przyslugiwac Ci bedzie 26 dni urlopu, to:
    1) mozesz wziac 26 dni urlopu
    2) gdy wykorzystalas juz 20 dni urlopu, masz prawo poprosic o urlop
    uzupelniajacy

    tak mowi prap pracy
    jednak liczac Twoj staz: 3 lata pracy w firmie + 3 lata studiow
    licencjackich = 6 lat stazu pracy
    a 26 dni urlopu przysluguje majac 10 lat stazu pracy
    pozdrawiam