  • Data: 2005-05-25 07:06:18
    Temat: Re: Urlop - jak liczyć....
    Od: "flower" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sebastian 'Sebecco' Grabowski" <m...@j...w.sigu> napisał w
    wiadomości news:xn0e2n5buniyq000@news.gazeta.pl...
    > flower chciał powiedzieć JA, JA, JA TO POWIEDZIAŁEM/AM... jednak
    > zaprezentował/a taki potok słów:

    > poprzednie zatrudnienie bylo rozlozone w bardzo dlugim czasie od 1996
    > do 2002.02.01
    > studia 5 letnie ukonczylem w 2001 roku (rok przed terminem planowanym)
    > i potem poszedlem na podyplomowe, ktore ukonczylem w 2002.11.22 a teraz
    > w 2005.02.18 - 2005.04.22 dokonczylem jeden semestr studiow
    > podyplomowych

    No więc tak.
    Do stażu od którego zależy prawo do urlopu (czyli kiedy upłynie rok pracy -
    idziesz "starymi" przepisami, więc dopiero po upływie roku pracy dostałeś
    pełny limit) wlicza się te krótkie okresy, niezależnie czy pokrywały się ze
    szkołą, czy nie. Czyli cały limit dostałeś w czerwcu 2004 (8 miesięcy + 4
    miesiące). Na 2005 masz pełny limit, czyli 20 dni; i w zasadzie to co
    napisałem powyżej jest czysto informacyjne, bo to już było, już masz pełny
    limit.
    Ale do okresu, od którego zależy limit urlopu nie wliczają się te okresy
    pracy, które pokrywały się ze studiami. Tymi pierwszymi studiami, 5-letnimi.
    Te podyplomowe nie wchodzą już w grę - 8 lat stażu masz przecież z tej
    pierwszej szkoły.
    Czyli: żeby uzyskać prawo do 26 dni musisz przepracować 2 lata (bo 8 lat
    masz ze studiów). Nie znam dokładnie tych liczb, ale załóżmy że studiując
    pracowałeś 5 miesięcy, a te pozostałe 3 były już po skończeniu studiów. W
    takim przypadku masz 3 miesiące poprzedniego zatrudnienia, rok i 3 miesiące
    z hakiem aktualnego, to daje rok i 6 miesięcy z hakiem. Dwa lata minie ci
    więc za niecałe 6 miesięcy, czyli koło początków listopada (dokładnie z tymi
    liczbami to by było oczywiście 9.11.2005) - i wtedy dostaniesz te dodatkowe
    6 dni. Dostajesz je w całości, całe 6, niezależnie ile czasu pozostało do
    końca roku (piszę to, bo niektórzy myślą, że to się przyznaje
    proporcjonalnie, tzn. jeśli do końca roku pozostałyby 4 miesiące, czyli 1/3
    roku, to należy się 1/3 tych 6 dni, czyli 2. To jest błędne).
    Mam nadzieję że przystępnie to wyjaśniłem? W razie wątpliwości nie krępuj
    się z kolejnymi pytaniami :-)

    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII