  • 1. Data: 2004-03-29 17:10:33
    Temat: Upadłość/bankructwo osoby prywatnej.
    Od: "Gordon" <l...@o...pl>

    Czytałem ostatnio w jakiejs gazecie ze ma byc u nas uchwaolne prawo
    pozawlajace na jedno w zyciu bakructwo osoby cywilnej /prywatnej. Moze ktos
    zna jakies blizsze szczegoly i czy takie bankructwo anuluje takze weksle
    wysatwione do dnia upadlosci?.

    Dokladniej chodzi o to iz osoba bedaca w spolce cywilnej ktora wygenrowala
    zaleglosc, po zakonczeniu dzialalnosci nie posiada zadnego majatku. Jak
    dlugo moze byc ciagana z tytulu tych dlugow spolki i sowjego weksla
    pozostowionego u glownego dluznika? Ile wazny jest weksel?. I jezeli
    wejdzeimy juz do Uni czy osoba taka bedzie mogla zbankrutowac anululajac
    swoje wszystkie wczesniejsze zobowiazania?.

  • 2. Data: 2004-03-29 17:17:48
    Temat: Re: Upadłość/bankructwo osoby prywatnej.
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Gordon wrote:

> [...]
    > wejdzeimy juz do Uni czy osoba taka bedzie mogla zbankrutowac anululajac
    > swoje wszystkie wczesniejsze zobowiazania?.

    Projekt ustawy dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności
    gospodarczej.

    KG

  • 3. Data: 2004-03-29 17:26:33
    Od: "Gordon" <l...@o...pl>

    > Projekt ustawy dotyczy osób fizycznych nieprowadzących działalności
    > gospodarczej.

    A osoba prowadzaca dzialalnosc jak moze sie uwolnic od zobowiazan?.
    Prowadzila dzialalnosc. Ale w aktualnej chwili juz nie prowadzi i odpowiada
    z weksla?.

  • 4. Data: 2004-03-29 17:30:43
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Gordon wrote:
    > A osoba prowadzaca dzialalnosc jak moze sie uwolnic od zobowiazan?.
    > Prowadzila dzialalnosc. Ale w aktualnej chwili juz nie prowadzi i odpowiada
    > z weksla?.

    prawo upadłościowe?

    KG

  • 5. Data: 2004-03-29 17:35:17
    Od: "Gordon" <l...@o...pl>

    > prawo upadłościowe?

    Dziekuje bardzo za pomoc ale gdzie tego szukac?. W przystepnje formie
    jezykowej?.

    Dzikuje za pomoc?.

  • 6. Data: 2004-03-30 13:43:34
    Od: "TB" <t...@n...pl>

    Użytkownik "Gordon" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A osoba prowadzaca dzialalnosc jak moze sie uwolnic od zobowiazan?.
    > Prowadzila dzialalnosc. Ale w aktualnej chwili juz nie prowadzi i
    odpowiada
    > z weksla?.

    Zapłacić należność.
    TB

  • 7. Data: 2004-03-30 16:37:19
    Od: "kredytobiorca" <k...@o...pl>

    Uściślę, bo akurat trochę się dowiedziałem: projekt ustawy dotyczy DŁUGÓW osoby
    jako OSOBY PRYWATNEJ - tzn. nie dotyczy długów np. MOJEJ FIRMY, ale dotyczy
    długów MOJEJ OSOBY.
    Jak np. kredyt brałeś jako osoba fizyczna a NIE firma, to upadłość Cię dotyczy!
    (projekt).

    Nota bene - projekt został już złożony w Sejmie (miejmy nadzieję, że coś z tego
    będzie....), a pełny text projektu dostępny jest na stronach www PIS-u :)