  • 1. Data: 2004-03-29 17:30:45
    Temat: Różnorodność sądów
    Od: "Maciej Muran" <z...@z...bet>

    Witam!
    Topic jest może nieodpowiedni ale... do rzeczy.
    Ponad 3 miesiące temu złożyłem w odpowiednim warszawskim Komisariacie
    Policji zeznanie w sprawie popełnienia wykroczenia.
    Za kilka dni odbędzie się rozprawa w identycznej sprawie, dotycząca
    tej samej firmy, tyle że oczywiście to 'nie moja' rozprawa i odbędzie
    się w innym mieście, bo została zgłoszona w tym innym mieście.
    W rozmowie z dyżurnym mojego komisariatu dowiedziałem się, że
    (pomijając opieszałość warszawskich sądów i dlatego tyle czekam)
    sprawa może być umorzona. I powiedzmy, że zakładam iż zostanie
    umorzona.
    I teraz pojawia się pytanie: jak to jest, że w jednym mieście sąd
    uważa, że trzeba sprawę 'wdrożyć' a w innym mieście uzna, że nie -
    umarzamy.
    Czy taka sytuacja jest dopuszczalna przez prawo? Pewnie tak, tyle że
    mam nadzieję, iż istnieje jakiś sposób na zwrócenie uwagi sądu, że...
    nie powinien umarzać? Dobrze kombinuję? No i jaka jest w tym rola
    Policji i Prokuratury w sensie ścieżki postepowania?

    TIA,

    --
    M.

  • 2. Data: 2004-03-30 08:09:55
    Temat: Re: Różnorodność sądów
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

    Użytkownik "Maciej Muran" <z...@z...bet> napisał w wiadomości
    > Za kilka dni odbędzie się rozprawa w identycznej sprawie, dotycząca
    > tej samej firmy, tyle że oczywiście to 'nie moja' rozprawa i odbędzie
    > się w innym mieście, bo została zgłoszona w tym innym mieście.

    Jesli to nie "Twoja" sprawa to juz nie jest "identyczna".
    Co masz na mysli piszac o "identycznosci" spraw?
    Co to za wykroczenie?

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 3. Data: 2004-03-30 13:12:27
    Od: "Maciej Muran" <z...@z...bet>

    Prefix napisał/a o tym, że:
    > Jesli to nie "Twoja" sprawa to juz nie jest "identyczna".

    Rozumiem...

    > Co to za wykroczenie?

    Przeciw Ustawie o Świadczeniu Usług Drogą Elektroniczną.
    Jedna i ta sama firma, w taki sam sposób (pocztą elektroniczną poprzez
    Internet) przysłała niezamawianą informację handlową. Ani jeden, ani
    drugi poszkodowany jej nie zamawiał, nie potwierdzał chęci otrzymania
    itp.
    Dla mnie sytuacja jest jasna i pytałem tylko czy może się zdarzyć, że
    dla jednego sędziego (czy innego organu sprawidliwości) sprawa nadawać
    się będzie do umorzenia. A jesli tak, to jakie są mechanizmy pokazania
    temu od umarzania, że jego 'kolega' jednak dopatrzył się wykroczenia.

    Pozdrawiam,

    --
    Maciek.

  • 4. Data: 2004-03-30 14:58:19
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>

    User "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl> napisał(a)
    w news'ie: news:c4ba16$644$1@atlantis.news.tpi.pl

    > Jesli to nie "Twoja" sprawa to juz nie jest "identyczna".
    > Co masz na mysli piszac o "identycznosci" spraw?
    > Co to za wykroczenie?

    Pewnie "dusi" jakiego spamerskiego szatana. :)
    Jeśli dobrze rozumuję to chwała mu. :)

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Siła kobiet nie tkwi w tym co mówią,

  • 5. Data: 2004-03-30 18:01:51
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > się będzie do umorzenia. A jesli tak, to jakie są mechanizmy pokazania
    > temu od umarzania, że jego 'kolega' jednak dopatrzył się wykroczenia.

    Dyżurny Komisariatu, to akurat nie jest odpowiednia osoba do udzielania
    takich informacji. Najpewniej nie miał żadnej wiedzy na temat zamiarów
    sądu i powiedział Ci swoje zdanie. Ale faktycznie jest możliwe, ze jeden
    sąd wyda w podobnej sprawie zupełnie inny wyrok, niż drugi. Od tego
    istnieją środki odwoławcze.

  • 6. Data: 2004-03-30 20:51:21
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Maciej Muran wrote:
> [...]
    > się będzie do umorzenia. A jesli tak, to jakie są mechanizmy pokazania
    > temu od umarzania, że jego 'kolega' jednak dopatrzył się wykroczenia.

    środki odwoławcze
    a na jakiej podstawie umorzenie?

    KG