  • Data: 2009-06-02 19:51:49
    Temat: Re: Umyślne potrącenie - co dalej?
    Od: "Icek" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Rower ma szerokość 60-80cm. Trzeba do tego doliczyć bezpieczny margines
    > od krawężnika, często dodatkowo zawalonego parkującymi samochodami -

    no ale bylo miejsce zeby auto wjechalo na ten chodnik i wyprzedzilo po
    chodniku a Ty piszesz, ze rowerzysta jechal daleko od kraweznika bo staly
    auta zaparkowane ??

    > około pół metra. Bezpieczna odległość wyprzedzania wymagana przez PoRD
    > to 1 metr. Do tego w tym konkretnie przypadku był jeszcze separator -

    separator to z drugiej strony. Separator jest od lewej. Rowerzysta twierdzi,
    ze jechal przy samym prawym krawezniku

    > trzeba doliczyć 20-30cm od niego dla samochodu, żeby mógł bezpiecznie
    > przejechać. To teraz policz sobie, jaką szerokość powinien mieć
    > samochód, żeby móc wyprzedzić rower na drodze o najczęstszej szerokości
    > 360cm.

    specjalnie wzialem dzis z firmy miarke i mierzylem pasy w miescie. Wroclaw
    jest moze dziwny ale nie znalazlem miejsca gdzie pas bylby wezszy niz 4m.
    Podjade jutro do scislego centrum bo tam sa pasy chyba wezsze miejscami.

    Tak czy siak trudno mi dac wiare, ze kierowca pchal sie na kraweznik i
    chodnik przed sygnalizacja swietlna (zwyczajowo stoja tam slupy
    sygnalizatorow) zamiast jechac normalnie czyli swoim pasem ruchu

    Nawet gdyby doszedl do wniosku ze wyprzedzi rowerzyste bez zachowania
    odpowiedniej odleglosci to rowerzysta zostalby potracony prawymi
    drzwiami/prawym przednim zderzakiem.

    Icek