  • 1. Data: 2003-06-02 11:26:40
    Temat: KC: Umowa - poczta elektroniczna
    Od: "MWojt" <m...@p...onet.pl>

    KC Art. 66(1). § 4 Przepisy § 1-3 nie mają zastosowania do zawierania umów
    za pomocą poczty elektronicznej albo podobnych środków indywidualnego
    porozumiewania się na odległość. Nie stosuje się ich także w stosunkach
    między przedsiębiorcami, jeżeli strony tak postanowiły.

    Moje pytanie jest takie:
    Jeśli już doszło do zawarcia umowy za pomocą poczty elektronicznej to wg
    prawa w ogóle taka umowa nie istnieje? Jeśli jedna ze stron nie wywiązała
    się z takiej umowy to czy druga strona może pociągnąć pierwszą do
    odpowiedzialności? Czy może osoba która się nie wywiązała pozostaje
    bezkarna? Nie ukrywam że odpowiedzi na te pytania są dla mnie dosyć ważne i
    z góry za nie dziękuję.
    Pozdrawiam
    MWojt

  • 3. Data: 2003-06-02 11:55:02
    Temat: Re: Umowa - poczta elektroniczna
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    MWojt wrote:
> [...]
    >
    > Moje pytanie jest takie:
    > Jeśli już doszło do zawarcia umowy za pomocą poczty elektronicznej to wg

    istnieje, bo dlaczego miałaby nie istnieć?

    KG

  • 4. Data: 2003-06-02 12:00:50
    Od: "MWojt" <m...@p...onet.pl>

    > istnieje, bo dlaczego miałaby nie istnieć?
    > KG

    Więc bez przeszkód mogę wybrać się do sądu? A co jeśli osoba ta wyprze się
    tych maili? Przecież bardzo łatwo jest coś takiego podrobić. W dalszym ciągu
    mam szanse na udowodnienie że umowa była zawierana pomiędzy mną a tą osobą?
    Pozdrawiam
    MWojt

  • 5. Data: 2003-06-02 17:37:17
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    MWojt wrote:
> [...]
    > mam szanse na udowodnienie że umowa była zawierana pomiędzy mną a tą osobą?

    Umowa co do zasady może być zawarta w dowolnej formie, również ustnie,
    więc tym bardziej przez pocztę elektroniczną, nie jest to jednak forma
    pisemna wymagana niekiedy. A umowa byłaby nieważna tylko jeśli wymagana
    byłaby forma pisemna pod rygorem nieważności.

    A jeśli te dowody okażą się niewystarczające - będziesz musiał
    udowodnić za pomocą innych środków. Problem może być jeśli umowa
    dotyczyła rzeczy, świadczenia o wartości większej niż 2000 zł lub z
    jakiegoś innego powodu wymagana była forma pisemna - ograniczenia
    dowodowe z art.74 kc (choć może taki mail jest uprawdopodobnieniem za
    pomocą pisma(?))

    KG

  • 6. Data: 2003-06-02 18:06:29
    Od: "MWojt" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > jakiegoś innego powodu wymagana była forma pisemna - ograniczenia
    > dowodowe z art.74 kc (choć może taki mail jest uprawdopodobnieniem za

    '
    Na szczęście wartość świadczenia nie przekracza 2000zł. Chodzi o to że
    dostałem ofertę kupna za pomocą poczty elektronicznej z której skorzystałem.
    W takich przypadkach chyba nie jest wymagana forma pisemna? Niestety towar
    był w stanie nie nadającym się do użytku, sprzedawca nawet przyznał się po
    czasie do tego jednak konktakt z nim już jest praktycznie niemożliwy. Wg.
    mnie mail raczej nie może być uprawdopodomnieniem za pomocą pisma, chociaż
    jeśli można by było zdobyć logi z serwera....? Kto wie... Tak czy inaczej
    jutro zgłaszam sprawę na policję.
    Pozdrawiam
    MWojt