  • 1. Data: 2003-06-02 10:50:19
    Temat: Odszkodowanie z ADM-u
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    W mieszkaniu własnościowym powstała szkoda (zamoczenie ściany i
    sufitu) w wyniku wycieku z rur w pionie. Rury i usterka są w gestii
    ADM-u, która naprawi usterkę. Moje pytanie: co z zalaną ścianą? Czy
    mogę od ADM-u żądać odszkodowania, usunięcia skutków awarii (ubezp.
    mieszkania nie obejmuje tego przypadku)? Jeśli tak, to na co powołać
    się w piśmie do administracji?

    Renata

  • 2. Data: 2003-06-02 11:50:47
    Temat: Re: Odszkodowanie z ADM-u
    Od: "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl>

    "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> wrote in message
    .waw.pl...
> [...]
    > mogę od ADM-u żądać odszkodowania, usunięcia skutków awarii (ubezp.
    > mieszkania nie obejmuje tego przypadku)? Jeśli tak, to na co powołać

    Witam,

    Ja mialem identyczny przypadek. Moglem im naskoczyc, przypadek losowy a
    ubezpieczenia nie mieli. Na proces cywilny sie nie zdecydowalem.

  • 3. Data: 2003-06-02 20:28:43
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "WaSyL" <w...@r...clubbing.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Ja mialem identyczny przypadek. Moglem im naskoczyc, przypadek losowy a
    > ubezpieczenia nie mieli. Na proces cywilny sie nie zdecydowalem.

    Należy z roszczeniem zwrócić się do winowajcy a więc najczęściej
    właściciela instalacji czyli w tym wypadku do wspólnoty, bo te rury to
    część nieruchomości wspólnej, no chyba że co innego uchwaliła
    wspólnowa. Inna sprawa jeżeli winowajca jest jakiś sąsiad - wtedy
    roszczenie do sąsiada.
    Tak więc jakiś ADM to sobie darowałbym.
    Do ADM jako do zarządcy nieruchomości to niech się
    zwraca wspólnota z roszczeniem regresowym.

    pzdr,
    JarekM