  • 11. Data: 2011-01-05 08:22:14
    Temat: Re: Umowa - oryginal, kopia i ilosc egzemplarzy
    Od: k e l t o i <k...@v...pl>

    Alek pisze:
    > Użytkownik "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid> napisał

    > W ostemplowaniu dokumentu nie ma nic złego. Jak wnosisz do urzędu czy
    > sądu jakieś pismo to potwierdzenie wpływu stemplują na twojej kopii.
    > Taka jest praktyka i jest ona bardzo dobra.

    W tym przypadku kopia dokumentu poświadczającego zbycie pojazdu jest
    tylko załącznikiem do zawiadomienia. To właśnie jest dla mnie dziwne, bo
    praktyką jest potwierdzanie na kopii składanego pisma a nie na kopii
    kopii (tym bardziej nie na oryginale) załącznika do pisma.

  • 12. Data: 2011-01-05 08:36:49
    Od: "Misiek" <p...@o...pl>

    Użytkownik "k e l t o i" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Chodzi o identyczność co do brzmienia. Każda *adnotacja* lub stempel w
    > moim rozumieniu zmieniają brzmienie umowy.

    Adnotacje Urzedu Komunikacji nie zmieniaja brzmienia umowy, a jedynie
    potwierdzaja iz samochod zostal wyrejestrowany.

    > UM Wrocławia Wydział Rejestracji Pojazdów jest na tyle upierdliwy, że
    > właśnie chce mi ostęplować ten mój egzemplarz i żaden inny.
    > Czy jeżeli jest to po prostu kopia, to jest ona jakaś inna pod względem
    > prawnym od kopii "ksero"? No sorry! Mam wrażenie że chodzi o zwykłą
    > biurokrację w czystej postaci.

    Moze zrobic sobie ksero i "uwierzytelnic" je swoja pieczatka 'za zgodnosc z
    oryginalem" i podpisem hehehe tyle ze pewnie jej sie nie chce. Tyle ze ja
    nie widze zadnego prawnego powodu zeby nie posteplowac wlasnie Twojego
    egzemplarza.

  • 13. Data: 2011-01-05 10:25:07
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-01-04 23:28, Robert Tomasik pisze:
    Po prostu kserokopia nie jest
    > dokumentemm, chyba, ze jest poświadczona przez notariusza lub urząd.
    Bądź radcę prawnego, bądź adwokata

    Z dniem 1 stycznia 2010 roku weszła w życie ustawa z dnia 23
    października 2009 roku o zmianie ustaw w zakresie uwierzytelniania
    dokumentów (dalej "ustawa", Dz. U. nr 216, poz. 1676)

  • 14. Data: 2011-01-05 11:28:13
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > W ostemplowaniu dokumentu nie ma nic złego. Jak wnosisz do urzędu czy sądu
    > jakieś pismo to potwierdzenie wpływu stemplują na twojej kopii. Taka jest
    > praktyka i jest ona bardzo dobra.

    Bzdurzysz. Co ma stemplowanie kopii dokumentu składanego do urzędu do
    stemplowania dokumentu, który w ogóle do urzędu nie należy? Nadużycie
    zwykłe. Ty jesteś tak dobry, że boki można zrywać. Niedorzeczne wnioski z
    całej rzeczywistości wyciągasz i tyle.

  • 15. Data: 2011-01-05 11:31:10
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Misiek" <p...@o...pl>

> [...]
    > ja nie widze zadnego prawnego powodu zeby nie posteplowac wlasnie Twojego

    Nie wystarczy, że cudzy dokument stempluje ?

  • 16. Data: 2011-01-06 09:28:33
    Od: k e l t o i <k...@v...pl>

    Ok, byłem w urzędzie i pani wyjaśniła mi o co chodzi. "Oryginalna kopia
    dokumentu" to sam dokument poświadczający zawarcie umowy z oryginalnymi
    podpisami. Co do jego stemplowania to znalazł się na to odpowiedni
    paragraf (powszechna właściwość rzeczy w "państwach prawa"):

    § 4.
    2. W przypadku zawiadomienia przez dotychczasowego właściciela o zbyciu
    pojazdu zarejestrowanego organ rejestrujący:
    1) zamieszcza na dokumencie, na podstawie którego nastąpiło zbycie
    pojazdu, adnotację o treści: "Zawiadomiono w dniu ... o zbyciu pojazdu
    Nr rej ...", wpisując datę zawiadomienia i numer rejestracyjny pojazdu,
    oraz *przystawia pieczątkę* organu rejestrującego, wykonuje kserokopię
    dokumentu, po czym zwraca go właścicielowi pojazdu, jeżeli zawiadomienie
    o zbyciu dokonane zostało przez właściciela osobiście w organie
    rejestrującym;

    Dziennik Ustaw Nr 137 --- 10017 --- Poz. 968
    OBWIESZCZENIE MINISTRA TRANSPORTU z dnia 6 lipca 2007 r.
    w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra
    Infrastruktury w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach
    związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w
    tych sprawach

    Dziennik Ustaw Nr 137 --- 10018 --- Poz. 968
    ROZPORZDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 27 września 2003 r.
    w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z
    dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach

    Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września
    2003 r.
    Załącznik nr 1
    INSTRUKCJA W SPRAWIE REJESTRACJI POJAZDÓW

  • 17. Data: 2011-01-06 09:52:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-01-06 10:28, k e l t o i pisze:
> [...]
    > podpisami. Co do jego stemplowania to znalazł się na to odpowiedni
    > paragraf (powszechna właściwość rzeczy w "państwach prawa"):

    No i popsułeś trollom święta. :)
    BTW - taki na przykad konosament ma zazwyczaj kilka oryginałów. ;)

    --
    spp