  • 1. Data: 2011-01-03 20:42:44
    Temat: O co tu chodzi ? ( operator telekomunikacyjny - niezrozumiały zapis o wyższym VAT )
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    Jest sobie niszowy operatorek MVMNO telefonii komórkowej o nazwie
    Mobilking. Na swojej stronie http://www.mobilking.pl/nowosci.html
    zamieścili informacje o podwyższeniu cen w związku ze zmianą stawki VAT.
    Pod koniec tego komunikatu jest takie stwierdzenie dla mnie niezrozumiałe:
    "w przypadku skorzystania przez Państwa z prawa do wypowiedzenia umowy
    zawartej na warunkach promocyjnych, MOBILKING przysługuje roszczenie
    odszkodowawcze oraz prawo do żądania zwrotu przyznanych ulg i opustów w
    ramach tej umowy"

    Stwierdzenie to byłoby całkowicie jasne, gdybym miał "lojalkę" na czas
    określony, gdzie miałbym jakieś upusty przyznane. Tymczasem to typowy
    pre-paid, umowa została zawarta w momencie aktywacji karty SIM i
    odebraniu połączenia powitalnego, gdzie konsultant zapytał się o parę
    spraw, model telefonu, jakie usługi włączyć ( danych osobowych nie
    podawałem - nikt nie pytał ) Usługi abonamentowej nie posiadają, tylko
    pre-paid. Ładuję konto, wykorzystuję, znowu ładuję, czasami dorzucą parę
    złotych. Nie ma żadnych upustów, rabatów, pakietów, wynalazków.

    O co chodzi w tym zapisie, jeśli chodzi o tę konkretną usługę pre-paid?
    Przepisali z jakiegoś szablonu bez zastanowienia?
    Ich BOK jest tylko od spraw technicznych i reklamacji, w tym temacie
    poradzili mi, żebym napisał list polecony do siedziby firmy, bo oni nie
    wiedzą o jakie to upusty i ulgi chodzi.... tu chyba szybciej zbadacie
    sprawę;)
    Zapis sprawia wrażenie "przeklejonego" z jakiegoś wzorca, ale może się
    mylę. Przecież z pre-paida wystarczy nie korzystać to kartę wyłączają i
    po sprawie - umowa wygasa z powodu niedoładowania konta. Czy jakbym
    wysłał im wypowiedzenie to sprawa wyglądałaby inaczej? ( podałbym swoje
    dane osobowe )

    Link do regulaminu:
    http://www.mobilking.pl/regulamin-sieci.pdf

  • 2. Data: 2011-01-03 21:35:20
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowy zawartej na warunkach promocyjnych, MOBILKING przysługuje
    > roszczenie odszkodowawcze oraz prawo do żądania zwrotu przyznanych

    [...]
    > Link do regulaminu:
    > http://www.mobilking.pl/regulamin-sieci.pdf

    Bezmyślnie przepisali (zrobili kompilacje) kilku artykułów z PT:

    USTAWA z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

    Art. 60a.

    2. W razie skorzystania z prawa wypowiedzenia umowy, o którym mowa w
    ust. 1, dostawcy publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych nie
    przysługuje roszczenie odszkodowawcze, a także zwrot ulgi, o której
    mowa w art. 57
    ust. 6, o czym abonent powinien zostać także poinformowany.

    3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia
    zmian, o których mowa w ust. 1, wynika bezpośrednio ze zmiany
    przepisów prawa, w tym
    również usunięcia niedozwolonych postanowień umownych.

    Art. 61.

    5. Dostawca publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych doręcza na
    piśmie abonentowi, który udostępnił swoje dane, o których mowa w art.
    60a
    ust. 1a, chyba że abonent złożył żądanie określone w ust. 5a, oraz
    podaje do
    publicznej wiadomości treść każdej proponowanej zmiany w cenniku, z
    wyprzedzeniem
    co najmniej jednego miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
    Jednocześnie abonent powinien zostać poinformowany o prawie
    wypowiedzenia
    umowy w przypadku braku akceptacji zmiany w cenniku.

    5a. Na żądanie abonenta, który udostępnił swoje dane, o których mowa w
    art. 60a ust. 1a, dostawca publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych
    dostarcza treść każdej proponowanej zmiany w cenniku drogą
    elektroniczną na
    wskazany przez abonenta w tym celu adres poczty elektronicznej lub za
    pomocą
    podobnego środka porozumiewania się na odległość.

    6. W przypadku, o którym mowa w ust. 5 i 5a, abonent powinien zostać
    poinformowany także o tym, że w razie skorzystania z prawa
    wypowiedzenia umowy w
    przypadku braku akceptacji podwyższenia cen dostawcy publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych nie przysługuje roszczenie
    odszkodowawcze, a
    także zwrot ulgi, o której mowa w art. 57 ust. 6.

    6a. Przepisu ust. 6 nie stosuje się, jeżeli konieczność wprowadzenia
    zmiany, o której mowa w ust. 5, następuje na skutek zmiany przepisów
    prawa.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 3. Data: 2011-01-03 21:43:23
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-03 22:35, Telesfor pisze:

    > Bezmyślnie przepisali (zrobili kompilacje) kilku artykułów z PT:

    Tak też mi się wydawało. Zresztą - danych osobowych nie mają, karta nie
    jest zarejestrowana;)

    W świetle tego co przytoczyłeś wynika, że np. umowę z operatorem
    kablówki i internetu ( Aster ) mógłbym rozwiązać. Oni z kolei twierdzą
    co innego - ponieważ umowa była podpisana na warunkach promocyjnych na
    czas określony, to w razie zerwania umowy musiałbym im te ulgi oddać (
    te, które pozostały ) Zrywać nie zamierzam tak czy siak.

  • 4. Data: 2011-01-04 08:28:32
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

> [...]
    > promocyjnych na czas określony, to w razie zerwania umowy musiałbym
    > im te ulgi oddać ( te, które pozostały ) Zrywać nie zamierzam tak

    I mają rację!
    Jeżeli zmiany wynikają ze zmian prawa to ulgi należy oddać przy
    rozwiązaniu umowy.

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 5. Data: 2011-01-04 09:33:30
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2011-01-04 09:28, Telesfor pisze:
    > I mają rację!
    > Jeżeli zmiany wynikają ze zmian prawa to ulgi należy oddać przy
    > rozwiązaniu umowy.

    I w przypadku umowy promocyjnej na czas określony zgadzam się w całej
    szerokości i wysokości. W przypadku umowy na czas nieokreślony, gdzie
    konto jest doładowywane i nie ma żadnych ulg i rabatów - nie. Po prostu
    wygenerowali bzdurę.