  • 1. Data: 2003-06-14 11:16:35
    Temat: Umowa o dzielo - nie placa w terminie
    Od: "kfl" <k...@o...pl>

    Dzien dobry!

    Zleceniodawca odebral dzielo na pismie i uzywa dziela, ale nie zaplacil w
    terminie. Mial na to 14 dni.

    - Wcale nie mowie, ze nie zaplace, ale teraz prosze nie zawracac glowy i nie
    byc natretnym.
    - Kiedy?
    - Nie wiem, prosze dzwonic.

    Mam pelna dokumentacje przebiegu prac, umowe, rachunek. Jestem traktowany
    jak petent i nikt nie raczy mi wyjasnic, ze np. firma ma problemy z
    plynnoscia.

    Ile dni nalezy "zwyczajowo" poczekac przed skierowaniem sprawy do sadu? Czy
    ktos przechodzil podobna procedure i moglby mi napisac jak to wygladalo?
    Jestem z Warszawy. Kwota 5000.

    Czy musze liczyc na laske i humory zleceniodawcy?

    kfl

  • 2. Data: 2003-06-14 14:41:54
    Temat: Re: Umowa o dzielo - nie placa w terminie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2003, kfl wrote:

    >+ Dzien dobry!
    >+
    >+ Zleceniodawca odebral dzielo na pismie i uzywa dziela, ale nie zaplacil w
    >+ terminie. Mial na to 14 dni.

    Zeznaj czy to "jednorazowy" zamawiający :), czy wolisz go
    nie drażnić ? Jak "jednorazowy"...to zostaw w sekretariacie pismo
    że "chcesz dokonać cesji długu" :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-06-15 08:32:20
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    Rozumiem, że termin płatności już upłynął.
    1. Wyślij najpierw listem poleconym pismo, że z żądaniem zapłaty dłużnej
    kwoty wraz z odsetkami z zagrożeniem, że przekażesz sprawę na drogę sądową -
    to często skutkuje.
    2. Jeżeli nie zareagują wyślij drugie pismo wyznaczając ostateczny termin
    powiedzmy 10-dniowy lub do 1 lipca.
    3. Wnieś sprawę do sądu na urzędowym formularzu - postępowanie uproszczone.
    Uwaga kwota 5000 zł jest kwotą graniczną. Jeżeli jest 5000,01 zł to juz nie
    uproszczone.

    burenezo

  • 4. Data: 2003-06-15 17:31:54
    Od: dan <d...@p...pl>

    Dnia 2003-06-15 10:32, Użytkownik burenezo napisał:
> [...]
    > kwoty wraz z odsetkami z zagrożeniem, że przekażesz sprawę na drogę sądową -

    Dodam jeszcze od siebie - poszukaj czy nie ma gdzies jakiegos znajomego
    prawnika i jezeli jest niech on napisze taki list + pieczec. Wplate na
    koncie mialem po 5 dniach od wyslania pisma :)

    Pozdrawiam
    Dan

  • 5. Data: 2003-06-15 21:17:48
    Od: "Rav" <r...@w...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4
    ....@k...portezjan.zabrze.pl
    > On Sat, 14 Jun 2003, kfl wrote:

    > Zeznaj czy to "jednorazowy" zamawiający :), czy wolisz go
    > nie drażnić ? Jak "jednorazowy"...to zostaw w sekretariacie pismo
    > że "chcesz dokonać cesji długu" :]

    Na czym polega tak cesja długu ? Mam prawie identyczną sytuację z tą różnicą
    że u mnie była umowa zlecenie, ale nawet wysokość długu podobna...

    pzd
    Rav

  • 6. Data: 2003-06-16 20:41:27
    Od: "burenezo" <b...@p...onet.pl>

    > Na czym polega tak cesja długu ? Mam prawie identyczną sytuację z tą
    różnicą
    > że u mnie była umowa zlecenie, ale nawet wysokość długu podobna...
    Gotfrydowi chodziło chyba o cesję czyli "sprzedaż" tej nalezności firmie
    windykacyjnej

    burenezo

  • 7. Data: 2003-06-24 08:40:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 16 Jun 2003, burenezo wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > Na czym polega tak cesja długu ? [...]
    >+ Gotfrydowi chodziło chyba o cesję czyli "sprzedaż" tej nalezności firmie

    ...a przynajmniej "postraszenie" taką akcją :)
    Ew. znalezienie dłużnika naszego dłużnika, który kupi dług za 95%
    a "naszemu" pośle papier że ma sobie kompensatę zaksięgować :)

    pozdrowienia, Gotfryd